Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53540 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
niet: alles wat bijv. de woorden politie, brandweer of ambulance bevat, waarom zou je?  ::)
wel: "hobbyfotograaf", "wannabee-pers", "ramptoerist" "baby aan boord" etc etc etc

Oke :P maare nee maak je niet druk.. ik heb geen auto en al zou ik een auto hebben... hoef echt niet zon bordje hoor.
Ik vroeg het omdat hier in Harderwijk eo een heleboel fotografen en belangstellende bordjes hebben met vooral '' Brandweer '' en ik had er nog nooit van gehoord dat dat niet mocht.  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Gast

  • Gast
<knip>een heleboel fotografen en belangstellende bordjes hebben met vooral '' Brandweer '' en ik had er nog nooit van gehoord dat dat niet mocht.  ;)

Maar met een beetje gezond verstand, ook al heb je er nog nooit van gehoord, had je toch wel concluderen dat dat van geen kanten klopt?


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
in de toekomst moeten ze dan wel langere bordjes maken...

Waar nu staat:  

brandweerfotograaf, komt dan te staan:
"hulpverleningsverslaggever zonder officiële-perskaart"...
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Maar met een beetje gezond verstand, ook al heb je er nog nooit van gehoord, had je toch wel concluderen dat dat van geen kanten klopt?

Ja, maar als je jarenlang ze ziet rondrijden met die bordjes, en ze worden er nooit op aangesproken, ga je twijfelen. Het was maar een vraag hoor  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Gast

  • Gast
in de toekomst moeten ze dan wel langere bordjes maken... Waar nu staat:   brandweerfotograaf, komt dan te staan: "hulpverleningsverslaggever zonder officiële-perskaart"...

Of "Hulpverlenings-geïnteresseerde, want iedereen kan zich wel verslaggever noemen, zonder officiële perskaart zonder verbintenis aan geaccrediteerde nieuwszenders of -websites dus puur uit eigen nieuwsgierigheid hier met mijn fototoestel aanwezig"

Lang bordje  ;D ;D ;D ;D


Glenn2

  • Gast
Lullig en hoge boete voor ogenschijnlijk niet zo bedoelde gebruik van dat bordje. Maargoed, je kan nog in beroep.

Overigens snap ik dat hele brandweerfotograaf, ambufotograaf, dierenambufotograaf gebeuren niet. Het geeft je geen enkel recht. En nee, ik wil mezelf echt niet de hemel inprijzen maar ik doe het nu 1,5 jaar zonder bordje op officiele PPK en ik heb nog geen enkel last gehad.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
forumleden, ik heb even een ander accountnaam aangemaakt, i.p.v Bommel17
hier bij even de dagvaarding die ik heb ontvangen van de politie in oktober..

Hij op of omstreeks 18 maart 2009 in de gemeente ******* opzettelijk een of meer onderscheidingsteken gedragen of een daad heeft verricht behorende tot het ambt van brandweer, althans behorende tot een ambt dat hij, verdachte niet bekleedt. "Immers heeft hij verdachte een bord met daarop de tekst "brandweer fotograaf" voor een ieder zichtbaar achter de vooruit van auto gevoerd/geplaats

art 196 wetboek strafrecht
Ik zou zeker in hoger beroep gaan. Een brandweerbordje beschouwd toch iemand met zijn GBV niet als een onderscheidingsteken. Tevens heb je geen enkele daad verricht namens de brandweer. Die dagvaarding slaat in mijn ogen dus helemaal nergens op. Als je nu in brandweerkleding (lees uitrukkleding) aan was komen lopen, dan was het anders geweest. Nu zou dus iedereen die in het bezit is van een brandweerpen, een brandweershirt, een brandweerhelm etc etc precies als jou bestraft moeten worden. Die rechters gaan nog eens overuren draaien :o

Suc6 (verzekerd) in je beroepsprocedure!


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Je kunt beter een autobordje laten maken met een 'titel' die je wel draagt, bijvoorbeeld Incidentenfotograaf of Fotograaf. Als je al überhaupt met zo'n bordje toegang probeert te krijgen tot een gebied, dan kun je dat bordje sowieso wel onder je ruit vandaan hebben. Je kunt je leuk voordoen voor iemand van de brandweer(zo wordt je mogelijk wel herkend met zo'n bordje), maar geen taak is geen toegang, voor zover mijn kennis strekt O0
Maar ben benieuwd, zullen er meer veroordelingen komen? Of haalt iedereen dat bordje dan toch maar achter zijn of haar ruit vandaan?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
De dagvaardiging zegt misschien niet zoveel.

Wat wel van belang is zijn de argumenten die de OvJ aangedragen heeft tijdens de rechtszaak. Heeft de betrokkenen bijvoorbeeld tegen de agent bij de afzetting gezegd 'dat hij van de brandweer is' om toch toegang te krijgen...  ::) :)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931

Suc6 (verzekerd) in je beroepsprocedure!

Zou daar niet al te zeker van zijn.

Ben je alleen geweest of heb je een advocaat meegenomen?

En zo ja wat zegt hij of zij er van?

mvg
Mike