Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53502 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
De dagvaardiging zegt misschien niet zoveel.

Wat wel van belang is zijn de argumenten die de OvJ aangedragen heeft tijdens de rechtszaak. Heeft de betrokkenen bijvoorbeeld tegen de agent bij de afzetting gezegd 'dat hij van de brandweer is' om toch toegang te krijgen...  ::) :)
Die dagvaarding gebruikt de OvJ toch ook? Als de 'dader' tegen de agent heeft gezegd dat hij van de brandweer is, dan moet dat toch in de dagvaarding of het PV staan? Zoniet, dan hoor ik het graag, want dan kan ik daar weer wat van leren :)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Nee, is de dagvaarding staat er alleen wat er te laste is gelegd. Dit soort zaken is terug te vinden in het proces-verbaal wat van de zaak opgemaakt is.

gr
Mike


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Volgens mij zijn de onderscheidingstekens beschermd. dus de strepen en sterren op de mouw, striping op je auto e.d Een bordje met sticker staat NIET als onderscheidingsteken geregistreerd. En een daad verrichten is niet gebeurd, mits je je bij het fotograferen zelf hebt gehouden.

Volgens mij maakt een beetje advocaat gehakt van deze veroordeling.

Sterkte in deze doorgeslagen zaak.
JAB


johnfok

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
ik werd staande gehouden 2 km voor het ongeval. heb nog geen eens een foto gemaakt of bij het ongeval geweest.
ook heb ik niet gezegd dat ik van de brandweer was, afijn,  ik ben vanmorgen alleeen naar de zitting geweest, zit nu te twijfelen of ik in hoger beroep ga.
zou een juridish adviseur kunnen helpen in deze zaak?


guest4965

  • Gast
Wat ik mij dan afvraag, ik zie hier vaak mensen lopen met een hesje met daarop 'brandweerfotograaf'. Zouden deze mensen ook in dezelfde categorie vallen? Zijn die dan ook strafbaar? ::)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
ik werd staande gehouden 2 km voor het ongeval. heb nog geen eens een foto gemaakt of bij het ongeval geweest.
ook heb ik niet gezegd dat ik van de brandweer was, afijn,  ik ben vanmorgen alleeen naar de zitting geweest, zit nu te twijfelen of ik in hoger beroep ga.
zou een juridish adviseur kunnen helpen in deze zaak?

Je krijgt in ieder geval nog een andere visie op de zaak. Hij zal je dan vertellen of het hem zinvol lijkt of niet en aan de hand daarvan zou je een besluit kunnen nemen. Maar wat kost zijn advies en is er een reeele kans dat je er echt verder meekomt ? Dat zou ik eerst even uitzoeken..  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Mits deze uitspraak juridisch bindend word, moet je daar wel ernstig rekening meehouden.


johnfok

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Wat ik mij dan afvraag, ik zie hier vaak mensen lopen met een hesje met daarop 'brandweerfotograaf'. Zouden deze mensen ook in dezelfde categorie vallen? Zijn die dan ook strafbaar? ::)

bevatten die dan ook tekens van de brandweer?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Wat ik mij dan afvraag, ik zie hier vaak mensen lopen met een hesje met daarop 'brandweerfotograaf'. Zouden deze mensen ook in dezelfde categorie vallen? Zijn die dan ook strafbaar? ::)
Dat zou ik dan ook zeker aandragen bij de juridisch adviseur zodat hij er in kan duiken en de rechter mee kan overtuigen dat het véél meer gebeurt.


guest4965

  • Gast
bevatten die dan ook tekens van de brandweer?

Nee, die bevatten alleen de tekst. Is dat een bindende factor?