Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53549 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1285753 date=1406311486
Diender van Amsterdam was voor vertrek Alkmaar AZ

Voor Amsterdam is het de centralist die de 112 melding heeft aangenomen die aangeeft of er toestemming (zwaailicht en sirene) is voor de rit. Het is niet standaard de prio die aangeeft of een melding met toestemming gereden mag worden. Denk aan bijvoorbeeld een inbraak heterdaad waar je natuurlijk niet met alle toetsers en bellen wilt aankomen. Echter blijven de collega's zelf verantwoordelijk voor het gebruik ervan natuurlijk.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
meneer chris81,

Het is niet lullig bedoeld ofzo, maar dat geldt voor ieder bedrijf wel, als je je prive auto gratis wil parkeren terwijl het kantoor of bureau in de dichtbij is... Waarom zou je er dan geen gebruik van maken?

Het is gewoon dat we nederlanders zijn en als we iets gratis kunnen doen dan doen we dat...
Doen ze ook bij justitie of gemeente... Is dat verboden? gebruik maken van die parkeerplaats buiten diensttijd?

OGS doelde ik inderdaad op die blackbox en dat je achteraf wel op het matje geroepen word... Dat jij je mag gaan verantwoorden waarom jij in "prive"tijd OGS gebruikt hebt waar ik derstraks op doelde...

Denk best wel na wat ik zeg, alleen kan het soms anders overkomen dan dat het bedoeld word maar dat is bij velen zo...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: thetwin84 link=msg=1285762 date=1406318831
Het is niet lullig bedoeld ofzo, maar dat geldt voor ieder bedrijf wel, als je je prive auto gratis wil parkeren terwijl het kantoor of bureau in de dichtbij is... Waarom zou je er dan geen gebruik van maken?

Het is gewoon dat we nederlanders zijn en als we iets gratis kunnen doen dan doen we dat...
Doen ze ook bij justitie of gemeente... Is dat verboden? gebruik maken van die parkeerplaats buiten diensttijd?

Politiemensen zijn geselecteerd op iets wat ze integriteit noemen. Dat betekent dat wij geacht worden geen misbruik te maken van de situatie waarin wij ons bevinden. Dus niet die occasion even nakijken via het RDW, even checken wat de achtergrond van je nieuwe buren is en ook het gebruik maken van de dienstwagen voor de deur om lekker dichtbij te parkeren zonder te betalen is ook uit den boze. De straf? Dat hangt er vanaf of je al eerder wat geflikt hebt maar dat gaat van op je kloten krijgen tot strafontslag.

Daarnaast heb je ook nog een categorie fiscalisten die zich geen moer aantrekt van een bordje politie of een stapel strepen op een wagen. Die schrijven een politiewagen, brandweerwagen of ambulance gewoon op als deze in betaald parkeren parkeert. Daar hebben de diensten namelijk geen vrijstelling voor ::). Kan je alsnog zelf gaan aftikken, dus die gok zou ik privé niet nemen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: Chris81 link=msg=1285744 date=1406308680
Ik heb altijd geleerd, het OC, operationeel centrum (nieuwe naam meldkamer) geeft toestemming, het is aan de chauffeur of hij/zij er gebruik van maakt. Daarnaast zijn er situaties waarin je OGS wil voeren vanwege...... Dit verzoek je bij het OC, krijg je geen toestemming maar heb je het in jou beleving wel nodig, dan moet je een goed verhaal hebben achteraf. Heb je dat? Niets aan het handje.

Dat gel*l met gratis parkeren op het terrein van de baas en een politie bordje in je privé auto om daar voordeel uit te halen... Echt weer van het laagste niveau.....

Shit.. heb ik me toch weer laten verleiden tot reactie. :-X

Wij hebben binnen ons korps wel degelijk kazernes waar betaalde parkeerplaatsen voor de deur zijn en waar plekken gereseveert zijn voor de brandweer.  Hier is dus de afspraak een bordje achter de voorruit te hebben zodat parkeerbeheer weet dat het hier brandweermedewerkers betreft.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Citaat van: thetwin84 link=msg=1285762 date=1406318831
meneer chris81,

Het is niet lullig bedoeld ofzo, maar dat geldt voor ieder bedrijf wel, als je je prive auto gratis wil parkeren terwijl het kantoor of bureau in de dichtbij is... Waarom zou je er dan geen gebruik van maken?

Het is gewoon dat we nederlanders zijn en als we iets gratis kunnen doen dan doen we dat...
Doen ze ook bij justitie of gemeente... Is dat verboden? gebruik maken van die parkeerplaats buiten diensttijd?

OGS doelde ik inderdaad op die blackbox en dat je achteraf wel op het matje geroepen word... Dat jij je mag gaan verantwoorden waarom jij in "prive"tijd OGS gebruikt hebt waar ik derstraks op doelde...

Denk best wel na wat ik zeg, alleen kan het soms anders overkomen dan dat het bedoeld word maar dat is bij velen zo...

Je hoeft echt geen meneer tegen mij te zeggen hoor. ;)
Ook al zijn wij nu 1 nationale politie, ik krijg mijn prive auto echt niet op een binnenplaats van een willekeurig bureau.. Ze zien me aankomen.
Daarnaast, onze onopvallende dienstvoertuigen hebben geen blackbox.... Als wij bezig zijn heeft onze "commandant" een gps tracker bij zich, zodat het O.C. van de Landelijke Eenheid weet waar we ongeveer zitten in het geval van calamiteiten...

voor de rest sluit ik me bij het verhaal van DiNozzo aan.

Citaat van: Jos v L link=msg=1285843 date=1406390275
Wij hebben binnen ons korps wel degelijk kazernes waar betaalde parkeerplaatsen voor de deur zijn en waar plekken gereseveert zijn voor de brandweer.  Hier is dus de afspraak een bordje achter de voorruit te hebben zodat parkeerbeheer weet dat het hier brandweermedewerkers betreft.
Dat is mooi. Ik begrijp uit jou tekst dat dit altijd in de nabije omgeving van de kazerne zal zijn. Mooi dat die afspraken zo gemaakt kunnen worden. Voor de politie word dit lastiger aangezien wij de hele regio doorgaan. Dit soort dingen zijn altijd moeilijk te regelen met de verschillende gemeenten. De een wil dit de ander dat.. Het is drama.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Ik werk in Oost NL en wel in regio 4.
Mijn ervaring zijn alleen maar positief, hij doet dit deels voor zijn broodwinning dus elke vorm van cowboygedrag is niet van toepassing.
Hij gebruikt zijn auto alleen als hij als eerste TP is en er nog geen beveiliging is van plaats ongeval, ik juich dat alleen maar toe (deels te maken met de lange aanrijtijden alhier). Zodra wij TP zijn en de afzetting overnemen zet hij net als elke andere fotograaf zijn auto op een veilige plek en gaat het geel eraf.
Dat hij als officiële brandweerfotograaf er herkenbaar bij loopt vind ik prettig en ook voor derden een duidelijk beeld.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn