Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Ik ben heel benieuwd naar zowel de gronden van de vordering van de OvJ alsmede de motivatie van de rechter.


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Ik ben heel benieuwd naar zowel de gronden van de vordering van de OvJ alsmede de motivatie van de rechter.
Ik ook :D (..)

Dat zou ik dan ook zeker aandragen bij de juridisch adviseur zodat hij er in kan duiken en de rechter mee kan overtuigen dat het véél meer gebeurt.
Heb je daar een juridisch adviseur voor nodig. Je hoeft toch niet per se een advocaat te geven als je in hoger beroep gaat? Dergelijke zaken kan je zelf gemakkelijk aantonen lijkt mij.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Ik ook :D (ongefundeerde uitspraak wat mij betreft)
Heb je daar een juridisch adviseur voor nodig. Je hoeft toch niet per se een advocaat te geven als je in hoger beroep gaat? Dergelijke zaken kan je zelf gemakkelijk aantonen lijkt mij.

Je moet dingen afwegen. En daarbij zou ik mezelf niet gek laten maken door kreten van mensen hier dat het een gewonnen zaak is. Want de rechter is in dit verhaal gewoon meegegaan in de veroordeling. Dus de vraag is of de meervoudige kamer dit ook niet doet.

Nog een opmerking voor iedereen(goed bedoeld waarschijnlijk), een wettekst moet je nooit te letterlijk lezen. Bij het artikel is het van belang om de bespreking te lezen en eventuele eerdere uitspraken van rechters. Dan pas is een goed beeld te krijgen. Ik zou zeggen ga eens langs een bureau voor rechtshulp. Zij kunnen je van advies voorzien.

gr
Mike


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Wat ik mij dan afvraag, ik zie hier vaak mensen lopen met een hesje met daarop 'brandweerfotograaf'. Zouden deze mensen ook in dezelfde categorie vallen? Zijn die dan ook strafbaar? ::)

Waar is "hier"? Sommige regio's hebben ook daadwerkelijk eigen fotografen in dienst die door de regio zijn voorzien van een jas (of hesje) waarop een soortgelijke tekst staat. In dat verband kan er natuurlijk verwarring ontstaan...


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
voor artikel 196

Artikel 196
Hij die opzettelijk onderscheidingstekens draagt of een daad verricht behorende tot een ambt dat hij niet bekleedt of waarin hij geschorst is, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden of geldboete van de tweede categorie.

Brandweer is geen beschermd titel noch beroep. Iedereen die een brandje uit weet te maken mag zich brandweer noemen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Interessant topic. Heeft TS zich echt niet voorgedaan / uitgegeven als zijnde brandweerman? Als deze zaak echt alleen op een bordje is gebaseerd, geef ik hoger beroep een goede kans.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Tsja... hoe verder je in het rechtsysteem komt, hoe hoger de kosten worden, hoe lastiger het wordt om een eenmaal 'verkeerde' beslissing ongedaan te maken. Ik zou bij de eerste keer al juridische bijstand geregeld hebben...  ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ik zou bij de eerste keer al juridische bijstand geregeld hebben...  ;)

Exact. Beter goed beslagen ten ijs komen... To be continued..


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
In sommige reacties voel ik weer de strijd van een aantal mensen tegen de fotografen die een incident (willen) vastleggen voor het grotere publiek. Daar zal ik me niet inmengen op dit moment. De vraag die in dit topic centraal staat is volgens mij, of een bordje Brandweerfotograaf (of Brandweer fotograaf) nu wel of niet op basis van de wet mag worden gevoerd door mensen die niet aan de brandweer verbonden zijn (en hoe zit het dan met een fotograaf die niet aan de brandweer is verbonden, maar waar de brandweer wel de foto's van krijgt/vraagt?).
Niet een van de reacties hier is daar duidelijk in. (ik haal het er in ieder geval niet uit).
Ik zou in ieder geval juridische bijstand vragen en dan in hoger beroep gaan, zeker nu je deze keer de verdediging zelf ter hand hebt genomen.
Is het ook nog belangrijk WAAR de "overtreding" is geconstateerd en wanneer je daarop bent aangesproken. Was dat al bij de post die nog 1km vanaf het incident was, of was dat pas toen je op het bureau je perskaart terug kreeg? Een jurist heeft vast meer van dit soort vragen  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Misschien kan het het PV, geanonimiseerd, hier plaatsen?  :)