Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Misschien kan het het PV, geanonimiseerd, hier plaatsen?  :)

PV kan alleen worden opgevraagd door de advocaat van de verdachte....

mvg
Mike


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993

PV kan alleen worden opgevraagd door de advocaat van de verdachte....

mvg
Mike

Dus in een rechtzaak waar je jezelf mag verdedigen kan je je van te voren niet voorbereiden op de feiten (of onwaarheden) in het PV?  ???


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354

PV kan alleen worden opgevraagd door de advocaat van de verdachte....

mvg
Mike

Ik kan uit praktijkervaring vertellen dat de verdachte gewoon zijn procesdossier (dus incl. PV.)  kan inzien bij de rechtbank. Tegen geringe betaling mag je ook kopieën meenemen.


guest4965

  • Gast
Waar is "hier"? Sommige regio's hebben ook daadwerkelijk eigen fotografen in dienst die door de regio zijn voorzien van een jas (of hesje) waarop een soortgelijke tekst staat. In dat verband kan er natuurlijk verwarring ontstaan...

In onze regio (Amsterdam-Amstelland) is dat (nog) niet het geval, zover ik weet. En de mensen die ik ermee zie lopen zijn dat al zeker niet ;D ;)

Maar je bent dus niet 'strafbaar' als je met zo'n hesje loopt, als ik een conclusie trek uit de reacties?!


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Dat zou ik zo niet durven stellen. Het hangt er vanaf waar de veroodeling op is gebasseerd. Als het is voor het "uitgeven voor iets wat je niet bent", zit je ook met het hesje in de gevaren zone. Als het de striping is, of een evt logo, dan zou je met het hesje geen problemen hoeven te verwachten lijkt me (mits er geen logo en/of striping op staat natuurlijk).


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
wat een enorme onzin dit,

als je een bordje hebt met de tekst brandweerfotograaf draag je toch geen titel die je niet hebt want je bent een fotograaf en je maakt foto's van de brandweer (amateurfotograaf vind ik ook fotograaf) als ik hier over straat loop wordt ik ook nog wel eens aangeroepen met ''hé, brandweerman'' terwijl ik dit niet ben, zou dit betekenen dat ook ik hiervoor  veroordeeld zou worden?

naar mijn mening had de rechter voor dit vonnis echt een papierversnipperaar moeten gebruiken, wat een onzin. naar mijn mening moet de rechtstaat in nederland zich schamen, echt waar
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
wat een enorme onzin dit,

als je een bordje hebt met de tekst brandweerfotograaf draag je toch geen titel die je niet hebt want je bent een fotograaf en je maakt foto's van de brandweer (amateurfotograaf vind ik ook fotograaf) als ik hier over straat loop wordt ik ook nog wel eens aangeroepen met ''hé, brandweerman'' terwijl ik dit niet ben, zou dit betekenen dat ook ik hiervoor  veroordeeld zou worden?

na mijn mening had de rechter voor dit vonnis echt een papierversnipperaar moeten gebruiken, wat een onzin. na mijn mening moet de rechtstaat in nederland zich schamen, echt waar

Volledig mee eens  O0


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
wat een enorme onzin dit,

als je een bordje hebt met de tekst brandweerfotograaf draag je toch geen titel die je niet hebt want je bent een fotograaf en je maakt foto's van de brandweer (amateurfotograaf vind ik ook fotograaf) als ik hier over straat loop wordt ik ook nog wel eens aangeroepen met ''hé, brandweerman'' terwijl ik dit niet ben, zou dit betekenen dat ook ik hiervoor  veroordeeld zou worden?

na mijn mening had de rechter voor dit vonnis echt een papierversnipperaar moeten gebruiken, wat een onzin. na mijn mening moet de rechtstaat in nederland zich schamen, echt waar

Wat is nu precies het voordeel als fotograaf dat je bordje hebt waar 'brandweer' voor 'fotograaf' staat? ??? Blijkbaar kost je dit €250,- als je pech hebt...  ::)


Gast

  • Gast
na mijn mening .... na mijn mening

Het is NAAR jouw mening


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
excuses als ik me een beetje liet gaan, maar ik ben een beetje boos eigenlijk.

laatst werd hier in barneveld een verkeersregelaar aangereden, deze man bekende maar werd wel vrijgesproken omdat niet aangetoont kon worden of het expres was.
deze man krijgt geen straf terwijl een onschuldige meneer met een brandweerbordje dik 600 euro neer moet leggen, het nederlandse gerecht moet wat meer gaan nadenken naar mijn mening

Wat is nu precies het voordeel als fotograaf dat je bordje hebt waar 'brandweer' voor 'fotograaf' staat? ??? Blijkbaar kost je dit €250,- als je pech hebt...  ::)

er zijn wel voordelen te noemen,
laat ik het zo vragen wat zijn de voordelen voor een brandweerman?


sorry dat ik het zo zeg maar ik kan hier zo wel allemachtig kwaad om worden. bij mij hoeven zulke agenten ook niet aan te komen als ze foto's willen zien van het begin van een incident, rijden ze maar een beetje door.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens