Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 53967 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

johnfok

  • Verbannen gebruiker
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
ik zal mijn best doen, om mijn pv hier binnenkort anoniem neer te zetten, tot op heden heb ik deze niet in bezit. als je zelf aangifte doet krijg je een pv mee van de politie.
ik zal hem eerst moeten aanvragen. ben ondertussen aan het bellen met een juridisch adviseur. ik had dit inderdaad ook eerder kunnen doen. ik hoopte dat de rechter het anders vanmorgen tijdens de rechtszaak anders in zag,


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Vrienden en vriendinnen:

Allemaal even relax. We kunnen onze verontwaardiging wel uitspreken en allerlei vragen stellen en dingen aan gaan nemen, maar zonder inzage in de uitspraak kunnen wie hier werkelijk niets mee. Het ligt aan de TS of hij bereid is om hier - geanonimiseerd - het PV kan plaatsen. Lees net dat hij dat gaat opvragen  O0.  Daarnaast kunnen we ook niets zolang de motivatie van OvJ en Rechtbank niet bekend zijn.

Eén leermomentje voor allen: neem een rechtsbijstandsverzekering en laat je altijd juridisch bijstaan in dit soort zaken. Een OvJ is altijd in het voordeel omdat hij de Wet MOET kunnen toepassen in een rechtszaak. Wij moeten hem alleen kennen. Kennen en kunnen zijn 2 verschillende zaken. Leermomentje dus.


MORCIK

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 354
wat een enorme onzin dit,
naar mijn mening had de rechter voor dit vonnis echt een papierversnipperaar moeten gebruiken, wat een onzin. naar mijn mening moet de rechtstaat in nederland zich schamen, echt waar

Als je een zaak wilt winnen zul je de rechter moeten overtuigen. Kennelijk is de verdachte dat niet echt gelukt en heeft hij zich laten piepelen door de OvJ die aanzienlijk meer ervaring heeft met het voeren van rechtszaken. Waarom heeft de verdachte geen advocaat in de armen genomen? Als je in het gelijk gesteld wordt kun je de advocaatkosten en alle overige kosten die je gemaakt hebt t.b.v. je verdediging, dus ook inkomstenderving omdat je vrij van je werk moet vragen, reiskosten, etc., van de tegenpartij opeisen. Uiteindelijk hoeft het je niks te kosten, zolang je maar wint. Laat je adviseren door een jurist om te toetsen wat je kansen zijn.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Als je een zaak wilt winnen zul je de rechter moeten overtuigen. Kennelijk is de verdachte dat niet echt gelukt en heeft hij zich laten piepelen door de OvJ die aanzienlijk meer ervaring heeft met het voeren van rechtszaken. Waarom heeft de verdachte geen advocaat in de armen genomen? Als je in het gelijk gesteld wordt kun je de advocaatkosten en alle overige kosten die je gemaakt hebt t.b.v. je verdediging, dus ook inkomstenderving omdat je vrij van je werk moet vragen, reiskosten, etc., van de tegenpartij opeisen. Uiteindelijk hoeft het je niks te kosten, zolang je maar wint. Laat je adviseren door een jurist om te toetsen wat je kansen zijn.

voor die optie zou ik ook  kiezen! is veruit het beste denk ik
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Met alle respect naar alles en iedereen toe, maar wat is dit toch weer een enorme mierenn...... etc. Zolang de persoon zich niet als brandweer heeft uitgegeven (en dat dus ook niet in het PV staat) ben ik van mening dat dit alles gewoon een enorme bak onzin is. We hebben het hier over een reddingsorganisatie die branden blust, bij ongevallen assisteert etc. Dat je dan een bordje met brandweerfotograaf voert - en zoals terecht aangegeven staat in dit topic - zou toch niet moeten betekenen dat je strafbaar bezig bent? Want wie volgens de Nederlandse taal handelt is het woord brandweerfotograaf een samenstelling van de woorden brandweer en fotograaf; twee aparte woorden die de uiteindelijke betekenis van de samenstelling niet voedt. Het enige waar je over aangesproken kunt worden is het gebruik van het beschermde brandweerlogo op zo'n bordje of eventuele bzk-striping. Nu weten we niet hoe dat bordje er van de verdachte er uit heeft gezien, maar als daar alleen Brandweerfotograaf op stond, is het nogsteeds vrij raar. Wat verwacht een agent die een fotograaf (met zo'n bordje achter de vooruit) bij zich heeft dan, zelfs als de persoon kan aantonen dat hij / zij een geldige perskaart heeft? Dat de fotograaf met zijn auto door sporen heen gaat rijden of een brandend gebouw in rijdt?

Daarnaast, wat zou dit betekenen in de toekomst voor als je zelf op bijvoorbeeld zelfgedrukte hesjes 'persfotograaf' of 'persfotografie' hebt? Krijg je dan straks een claim aan je broek van de NVJ, omdat je als niet-perskaart houder dan met de titel 'pers' rondloopt? Of spreken we dan weer over vrije nieuwsgaring en mag je dan alsnog zelf voor journalistje spelen? Om nog maar niet te spreken over wat er gebeurd als je vrijwillig het verkeer regelt als je als eerste ter plaatse bent bij een ongeval wat je net voor je ogen hebt zien gebeuren, omdat je niet gecertificeerd verkeersregelaar bent.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat ik al wel weet hoe dit straks verder gaat... de 'verdachte' verliest, omdat men anders straks bang is dat iedereen alsnog met een bordje brandweerfotograaf gaat rondrijden; zouden ze geen boete of sanctie opleggen dan zijn de poppen natuurlijk aan het dansen.

We zouden hier in Nederland misschien eens wat meer bezig moeten houden met waar het daadwerkelijk om gaat in plaats van al die bureaucratie en onzinnig geld verspillen aan dure rechtzaken, advocaten etc. om een lullig klein plastic bordje. Want o jee... je zult maar criminele activiteiten plegen met zo'n bordje achter de voorruit.  ??? ::)

Zoals gezegd eerder vandaag; in andere landen kan het schijnbaar wel... in New York hebben ze zelfs een webshop waar je zelfs petjes kunt kopen met het logo en al.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


BH112

  • Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
  • Hoofdbrandwacht
klopt en in amerika heb je zelfs als brandweervrijwilliger, de hele auto vol met blauw/rode lampen hangen ipv een klein bordje... :p sorry, schoot er effe uit ;)
Hoofd Brandwacht:      -manschap A      -vliegtuigbrandbestrijding      -chauffeur/Pompbediener      -luchtmacht centralist


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
(...)

er zijn wel voordelen te noemen,
(...)


Vertel... dus het is niet alleen om interessant te doen maar je krijgt er ook nog privileges door?  ::) ???


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
klopt en in amerika heb je zelfs als brandweervrijwilliger, de hele auto vol met blauw/rode lampen hangen ipv een klein bordje... :p sorry, schoot er effe uit ;)

Zoiets als dit :D



Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
(...)

Zoals gezegd eerder vandaag; in andere landen kan het schijnbaar wel... in New York hebben ze zelfs een webshop waar je zelfs petjes kunt kopen met het logo en al.

Daar kan je ook vuurwapens kopen... Ik krijg bij deze discussie een beetje een calimero effect... gewoon de bordjes niet meer gebruiken en je gewoon 'fotograaf' noemen en niemand zal je aanhouden....  ;)