Brandweervoertuigen van geel > rood.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van geel > rood.  (gelezen 9063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Gepost op: 9 juli 2005, 18:45:49
N.a.v. het bericht van Ricardo in de topic van witte brandweerwagens hier de gele hoogwerker van de brandweer Zoetermeer. Deze hoogwerker is later rood gemaakt. Deze hoogwerker van Zoetermeer is een Daf-Vomada1062EL met een opbouw van Comet, het bereik was 23  mtr. Het bouwjaar was 1975 en hij heeft dienst gedaan tot 1989. Van dit type hoogwerker hebben er drie bij de Nederlandse brandweer gereden, te weten: Amsterdam, Eindhoven en Zoetermeer welke het langst gereden heeft. Verder kunnen er in deze topic geplaatst worden voertuigen die oorspronkelijk geel waren en later rood geworden zijn.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]




jwpots

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2005, 21:36:53
Wederom weer een voertuig die van geel naar rood is gegaan. Dit voertuig van de brandweer Ede, korps Ederveen is een DafA1300BA360 met een Kronenburg opbouw. De opbouw bestaat uit TS6HD250T1500. De wagen heeft van 1962 tot 1983 dienst gedaan en is momenteel in particuliere handen.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


ambulance mark

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2005, 21:51:01
Johan kun je de naam van het topic niet beter veranderen in "gele brandweervoertuigen" anders ben ik bang dat jij de enige bent die foto's plaatst.

wel mooie foto's trouwens maar dat  ben ik van jou gewent.

met groeten mark


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2005, 21:52:41
Johan kun je de naam van het topic niet beter veranderen in "gele brandweervoertuigen" anders ben ik bang dat jij de enige bent die foto's plaatst.

Dat topic bestaat al ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jwpots

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2005, 21:58:25
Johan kun je de naam van het topic niet beter veranderen in "gele brandweervoertuigen" anders ben ik bang dat jij de enige bent die foto's plaatst.

wel mooie foto's trouwens maar dat  ben ik van jou gewent.

met groeten mark

Zoals Maarten na jou al vermelde, die topic bestaat al. En kennelijk ben ik één van de weinigen binnen dit forum die uit zo'n grote verzameling foto's kan putten. Want ik heb er nog wel een aantal om deze topic bovenin te houden.

Groet
Johan


ambulance mark

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2005, 22:03:16
Laat maar komen die foto's, en nogmaals ze zijn mooi.

met vriendelijke groeten mark


Nick

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2005, 22:21:51
idd laat die foto's maar komen Johan, we kunnen we geen genoeg van krijgen  ;D


jwpots

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2005, 23:01:47
idd laat die foto's maar komen Johan, we kunnen we geen genoeg van krijgen  ;D

Nou, op veler verzoek nog een tweetal foto's. Deze wagen was van de toenmalige regio Friesland Noord en was gestationeerd te Leeuwarden. We hebben het hier over een voorloper van wat we later een HV-1 zouden gaan noemen. Toen deze wagen in dienst kwam sprak met over een zgn. "rampenwagen". We hebben het hier verder over een:

Merc.BenzLPF1113B42 uit 1972, afvoerjaar is mij niet bekent. De opbouw is verzorgd door Berwi en er zat een Hiab kraan achterop gemonteerd die in de lengterichting over het dak van het voertuig lag.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2005, 19:22:07
Zoals Maarten na jou al vermelde, die topic bestaat al. En kennelijk ben ik één van de weinigen binnen dit forum die uit zo'n grote verzameling foto's kan putten. Want ik heb er nog wel een aantal om deze topic bovenin te houden.

Groet
Johan

Ik ben blij dat ik van enkele auto's 2 generaties heb  :D, maar verschillende kleuren, nee die heb ik nog niet, helaas   :-[

Top verzameling heb je Johan en ga gerust door met posten


jwpots

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 13 juli 2005, 19:51:16

Top verzameling heb je Johan en ga gerust door met posten

Nou, nog eentje dan om het af te leren :laugh:

De bijgaande wagen is van Doesburg die op hun gele voertuigen indertijd een zwarte band hadden [heeft niets met judo te maken  :laugh: :laugh:]

De bijgaande wagen is een Iveco-Magirus160M11FL uit 1985 en nog steeds in dienst naar mijn weten. De opbouw is verzord door Ajax-Ziegler en die herbergt een TS9LD2800HD285T1500 en het betreft een voormalig demovoertuig.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]