Brandweervoertuigen van geel > rood.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van geel > rood.  (gelezen 8993 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Albert-Jan

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2005, 21:59:27
Wederom weer een voertuig die van geel naar rood is gegaan. Dit voertuig van de brandweer Ede, korps Ederveen is een DafA1300BA360 met een Kronenburg opbouw. De opbouw bestaat uit TS6HD250T1500. De wagen heeft van 1962 tot 1983 dienst gedaan en is momenteel in particuliere handen.

Groet
Johan

Dit prachtige voertuig is nog steeds aanwezig bij de brandweer Ede, als museumstuk.
Excuses voor de off-topic info.

Groetjes
Albert-Jan


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2005, 22:03:18

Dit is geen off-topic info! dit bericht van mijn nu wel


jwpots

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2005, 22:12:47
Heb weer een voertuig gevonden dat van geel naar rood is gegaan. Het gaat hier om een oud voertuig van de brandweer Rijswijk, te weten een FordF500 met een opbouw van Motorkracht en een Reichert pomp. De opbouw huisveste een TS5HD???T400. Het bouwjaar was 1958 en de wagen is in 1973 verkocht aan de toen nog zelfstandige gemeente Koudekerk aan den Rijn wat tegenwoordig onder de gemeente Rijnwoude valt. De wagen heeft tot 1981 dienst gedaan in Koudekerk aan den Rijn waarna de wagen via meerdere eigenaren tenslotte terecht is gekomen bij de brandweer Ede, korps Bennekom waar de wagen in goede handen is [05-1991]

Wie kan mij helpen aan een foto van deze wagen in de Rijswijkse uitvoering ?

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #13 Gepost op: 14 juli 2005, 22:59:36
Heb weer een voertuig gevonden dat van geel naar rood is gegaan. Het gaat hier om een oud voertuig van de brandweer Rijswijk, te weten een FordF500 met een opbouw van Motorkracht en een Reichert pomp. De opbouw huisveste een TS5HD???T400. Het bouwjaar was 1958 en de wagen is in 1973 verkocht aan de toen nog zelfstandige gemeente Koudekerk aan den Rijn wat tegenwoordig onder de gemeente Rijnwoude valt. De wagen heeft tot 1981 dienst gedaan in Koudekerk aan den Rijn waarna de wagen via meerdere eigenaren tenslotte terecht is gekomen bij de brandweer Ede, korps Bennekom waar de wagen in goede handen is [05-1991]

Wie kan mij helpen aan een foto van deze wagen in de Rijswijkse uitvoering ?

Groet
Johan

Wat antiek zeg  :o :o
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


jwpots

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2005, 20:55:22
Ik zie dat deze topic al weer aardig aan het zakken is, dus ik zal hem weer eens wat omhoog brengen. Het volgende voertuig in deze topic is een wagen van de brandweer Alkmaar [René ;)] en het gaat hier om het volgende voertuig: MercedesBenzLF911 met een opbouw van Doeschot Rosenbauer. Een TS10LD2200HD200T1500. Het  voertuig heeft dienst gedaan van 1971 tot 1988 toen de wagen is vervangen door de inmiddels ook al weer vervangde Iveco-Magirus110-16AF

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Rene112

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2005, 22:57:33
Ik zie dat deze topic al weer aardig aan het zakken is, dus ik zal hem weer eens wat omhoog brengen. Het volgende voertuig in deze topic is een wagen van de brandweer Alkmaar [René ;)] en het gaat hier om het volgende voertuig: MercedesBenzLF911 met een opbouw van Doeschot Rosenbauer. Een TS10LD2200HD200T1500. Het  voertuig heeft dienst gedaan van 1971 tot 1988 toen de wagen is vervangen door de inmiddels ook al weer vervangde Iveco-Magirus110-16AF

Groet
Johan

Dat Alkmaar ooit een geel voertuig in gebruikt had wist ik nog niet Johan, bedankt!  ;)
Als ik het goed zie is de bovenste foto gemaakt bij de oude kazerne van Koedijk. Koedijk is in 1973 onderdeel van Alkmaar geworden. Ik vermoed dus dat de gemeente Koedijk in 1971 een gele tankautospuit heeft aangeschaft.

groeten,
René de Caluwé


jwpots

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2005, 23:02:28
Dat Alkmaar ooit een geel voertuig in gebruikt had wist ik nog niet Johan, bedankt!  ;)
Als ik het goed zie is de bovenste foto gemaakt bij de oude kazerne van Koedijk. Koedijk is in 1973 onderdeel van Alkmaar geworden. Ik vermoed dus dat de gemeente Koedijk in 1971 een gele tankautospuit heeft aangeschaft.

groeten,
René de Caluwé

René
De bovenste foto is gemaakt op de oude kazerne bij de markt in de stad, de onderste aan de achterzijde van de Koningsweg.

Groet
Johan


jwpots

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 15 juli 2005, 23:33:32
Nou, om René nog een keertje te doen verbazen, nog een gele wagen van de brandweer Alkmaar. Dit is een MercedesBenzLF911B36 uit 1971, jaar van afvoer is mij niet bekent. Het gaat hier om een opbouw van Doeschot Rosenbauer als AS/SL10LD1800T-/400. Het SVM zat ik 8 vaten van 50 liter en op het voertuig waren 8 haspels aanwezig met elk 60 mtr 3" slangen. Deze wagen stond wel in Koedijk René.

Groet
Johan

[verwijderd door de admin]


Rene112

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2005, 18:38:03
Nou, om René nog een keertje te doen verbazen, nog een gele wagen van de brandweer Alkmaar. Dit is een MercedesBenzLF911B36 uit 1971, jaar van afvoer is mij niet bekent. Het gaat hier om een opbouw van Doeschot Rosenbauer als AS/SL10LD1800T-/400. Het SVM zat ik 8 vaten van 50 liter en op het voertuig waren 8 haspels aanwezig met elk 60 mtr 3" slangen. Deze wagen stond wel in Koedijk René.

Groet
Johan

Eén van mijn favoriete voertuigen!  ;)
Bedankt Johan.

Het voertuig is de afgelopen jaren nog gebruikt door de jeugdbrandweer (en stond nog steeds in de kazerne Koningsweg). Het laatste dat ik gehoord heb dat het voertuig technische problemen had en nu privé bezit is van een brandweerman uit Alkmaar. Ik zal eens informeren naar de stand van zaken.

groeten,
René de Caluwé


jwpots

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2005, 19:13:37
Eén van mijn favoriete voertuigen!  ;)
Bedankt Johan.

Het voertuig is de afgelopen jaren nog gebruikt door de jeugdbrandweer (en stond nog steeds in de kazerne Koningsweg). Het laatste dat ik gehoord heb dat het voertuig technische problemen had en nu privé bezit is van een brandweerman uit Alkmaar. Ik zal eens informeren naar de stand van zaken.

groeten,
René de Caluwé

René,
Ik vindt hem wel "wat" hebben met dat neusje en die voorbouwpomp. Maar ik heb nog wel een geel > rood van Alkmaar voor je.

Groet
Johan