GRIP 2 Zeer grote brand (industrie) FrieslandCampina Verlaatsterweg - Gerkesklooster 29-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (industrie) FrieslandCampina Verlaatsterweg - Gerkesklooster 29-07-2014  (gelezen 37480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: brw arie link=msg=1286993 date=1407053124
ik denk dat die vrijwilliger( en dan vooral zijn baas) niet zit te wachten op die nabluswekrzaamheden. dus denk dat je dat heel goed weg kan zetten bij een private partij? zijn er eigenlijk partijen welke je daarvoor kan inhuren??

Zover ik weet zijn er geen partijen die dat doen. En wat mij betreft blijft dat ook zo.  Wie zou dan toezicht moeten houden of een en ander correct gebeurd? En nou blijkt het vuur toch weer op te laaien tijdens de nabluswerkzaamheden. Laat je dan de ''echte'' brandweer weer opdraven?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


PdeGier

  • Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
het toezicht kan gewoon door de overheidsbrandweer gedaan worden. Er zijn nu inderdaad geen of maar weinig partijen die dit kunnen of willen doen. Maar zolang de overheid deze klussen doen dan zullen er ook geen partijen komen die dit willen doen. Er moet wel iets aan te verdienen zijn.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: PdeGier link=msg=1287024 date=1407066285
het toezicht kan gewoon door de overheidsbrandweer gedaan worden. Er zijn nu inderdaad geen of maar weinig partijen die dit kunnen of willen doen. Maar zolang de overheid deze klussen doen dan zullen er ook geen partijen komen die dit willen doen.

Er moet wel iets aan te verdienen zijn.
Dat laatste zal het ongetwijfeld op stuk lopen. Je hebt personeel en materiaal nodig dat binnen een bepaalde tijd ergens aan het werk moet, daar zit een prijskaartje aan en dat kan alleen iemand betalen met genoeg inkomsten. Ik denk dat de overheid met zijn 16 miljoen klanten, zonder winstoogmerk, de enige is die  die dat wil betalen. Zeker omdat de klussen waarbij je dagenlang moet nablussen jaarlijks op twee handen te tellen is.

Je kan als bedrijf zijnde de kosten drukken door personeel alleen te betalen voor de uren dat zij werken, maar met zes klussen per jaar kan ik de kachel niet aanzetten in de winter. Op dit moment wordt het nog geaccepteerd dat een personeelslid weg gaat om even voor de overheid(brandweer) een klusje te doen. Als ik zonder aankondiging twee dagen van mijn bureau ben om voor Nablussers BV te werken zal dit niet in dank af genomen worden.

Voor een beetje nablussen heb je zo 180 man nodig, dat is drie diensten van 8 uur met 60 man per dienst zodat je 24/7 door kan werken. Als je die 180 man de rest van het jaar ook bezig weet te houden heb je mogelijk een gezond bedrijfsmodel, maar wat laat je ze doen? Ze moeten wel binnen X uur klaar zijn om in Roermond of Den Helder hun kunsten te vertonen.


brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
ik weet niet welke brandjes jij nageblust hebt. maar meestal is hier 1 of 2 tsen ruim voldoende.
we werken landelijk toch via de zelfde richtlijn, laat er dan een ovd meekomen met een c2000 portofoon inmelden op de desbetreffende inmeldgroep en als zijnde het incident overnemen. bereid het vuur zich uit laat je er voor bijstand een gemeente korps bijkomen. zo kun je ook het gwt of hw verhaal invullen?

bedrijf zal dan indd alles over moeten nemen, maargoed er zijn genoeg brandweer oefencentrums die dit wellicht kunnen vullen. er zijn meer wegen die naar rome lijden.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt