Leveren van beelden door hulpverleners

Auteur Topic: Leveren van beelden door hulpverleners  (gelezen 12735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2010, 23:51:31
Citaat
Ik denk dat Tower-ladder bedoeld dat er onder de foto alleen foto: Regio15 stond, dus zonder naamsvermelding van de fotograaf...
Yep. en wie is de maker van die foto? Dus eigenlijk sta je foto's te maken, verbruik je brandstof en krijg je er geen cent voor zelfs niet wannner jou foto in een landelijke krant staat.
En inderdaad bedolede ik te zeggen je kunt zo ergens een foto weghalen en dan lijkt het alsof de brandweer die foto's levert, en nu blijkt dat het dus helemaal niets zegt wat er onder staat.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 5 augustus 2010, 23:54:11
Kan handremgebruik verplicht worden, vraag ik mij dan af...in de versnelling zetten kan en mag toch ook...lijkt me.  ::)

En e.e.a. lijkt mij op eigen risico. Dus niets verplicht..

Editje, conclusie: bordje moet aangeven: Vergeet uw handrem niet!  0098


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2010, 00:09:09
Citaat
Vergeet uw handrem niet!  

Heeft Renault in de Scenic al wat op gevonden hoorde ik vandaag 0098 :D
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #13 Gepost op: 6 augustus 2010, 00:18:08
Ik vind het niet kunnen dat de brandweer zelf foto's levert aan media. De taakverdeling is simpel, de brandweer verleent hulp, blust de brand etc en de fotograaf maakt eventueel de foto met daarbij inachtnemend alle normen en waarden die we hier op het forum meerdere malen uitgebreid besproken hebben. Of dat dan een korpsfotograaf is, een freelance fotograaf, een hobbyfotograaf of een toevallige omstander, dat doet niet ter zake.
Een korpsfotograaf is ook brandweer en kan dus niet leveren aan de media.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #14 Gepost op: 6 augustus 2010, 01:35:24
Een korpsfotograaf is ook brandweer en kan dus niet leveren aan de media

Dat kan nog een interessante discussie worden. Laten we een voorbeeld nemen van een fotograaf die zichzelf heeft "opgewerkt" tot korpsfotograaf en daarvoor de eerder genoemde kleding ter beschikking heeft gekregen. De fotograaf werkt op een soortgelijke vrijwillige basis als vrijwilligers bij de brandweer. Heeft een andere hoofdwerkgever maar komt foto's maken indien mogelijk. Als zo'n fotograaf geen stap verder zet dan iedere andere fotograaf en dus geen privileges benut, in hoeverre zouden die foto's (gemaakt met een eigen camera) dan niet naar de media worden gestuurd?

Het begrip "korpsfotograaf" en de invulling ervan verschilt nogal per regio, daarom ben ik erg benieuwd naar de mening(en) mbt bovenstaand voorbeeld.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #15 Gepost op: 6 augustus 2010, 03:01:18
Dat kan nog een interessante discussie worden. Laten we een voorbeeld nemen van een fotograaf die zichzelf heeft "opgewerkt" tot korpsfotograaf en daarvoor de eerder genoemde kleding ter beschikking heeft gekregen. De fotograaf werkt op een soortgelijke vrijwillige basis als vrijwilligers bij de brandweer. Heeft een andere hoofdwerkgever maar komt foto's maken indien mogelijk. Als zo'n fotograaf geen stap verder zet dan iedere andere fotograaf en dus geen privileges benut, in hoeverre zouden die foto's (gemaakt met een eigen camera) dan niet naar de media worden gestuurd?

Het begrip "korpsfotograaf" en de invulling ervan verschilt nogal per regio, daarom ben ik erg benieuwd naar de mening(en) mbt bovenstaand voorbeeld.
Die discussie is een paar jaar geleden ook al gevoerd. Als iemand als korpsfotograaf of brandweerfotograaf functioneert dan valt hij onder de brandweer. Dat pak heeft hij tenslotte niet om op dezelfde afstand te staan als de persfotografen.

Staat hij wel op dezelfde afstand als de persfotografen dan is het een ander geval. Maar dan heeft hij dat brandweerpak niet nodig ;-)

In Kennemerland is het allemaal wat formeler geregeld. Er zijn 6 brandweerfotografen en die werken onder hoede en op kosten van de brandweer. En mogen daarom niet aan de pers leveren.


Pyro_loe

  • Oranje Kolom
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 968
  • OvD-Bevolkingszorg
Reactie #16 Gepost op: 6 augustus 2010, 09:57:45
Citaat

In Kennemerland is het allemaal wat formeler geregeld. Er zijn 6 brandweerfotografen en die werken onder hoede en op kosten van de brandweer. En mogen daarom niet aan de pers leveren.


Kijk, daar kan dan de 1e bezuiniging van Mans vallen.
Of is dit nu als een noodzaak te motiveren?
Safety is the state of being "safe", the condition of being protected against physical, social, spiritual, financial, political, emotional, occupation


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #17 Gepost op: 6 augustus 2010, 11:31:00
Kijk, daar kan dan de 1e bezuiniging van Mans vallen.
Of is dit nu als een noodzaak te motiveren?
Ik denk niet dat je daar veel op kan bezuinigen. Zo veel vangen ze niet ;-)


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #18 Gepost op: 6 augustus 2010, 11:45:06
Kijk, daar kan dan de 1e bezuiniging van Mans vallen.
Of is dit nu als een noodzaak te motiveren?

Foto's van brandweer fotografen worden in de meeste regio's gebruikt voor evaluatie van het incident en later t.b.v. opleiding/oefening. En je hebt het vaak over slechts enkele tientjes vergoeding per jaar (zeg maar: benzine geld).

Lekker boeiend om je daar dus druk over te maken, qua kosten...

Peen
Redacteur van


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #19 Gepost op: 6 augustus 2010, 13:25:24
Andere vraag: mag de politie wel foto's rondsturen t.b.v. de media?