Leveren van beelden door hulpverleners

Auteur Topic: Leveren van beelden door hulpverleners  (gelezen 12736 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #40 Gepost op: 31 juli 2014, 11:35:19
Citaat van: -Joost- link=msg=1286583 date=1406797763
Je bent neem ik aan bekend met de theorie achter die dekens? Dan weet je ook dat het in praktijk weinig tot niks uit zal maken, deze patiënt zal eerder extra afkoelen doordat hij met z'n bips in een natte boot zit..
Niet beter dan Goud is Koud.

Citaat van: zwelgje link=msg=1286587 date=1406798183
Nou, een kleintje ;)
De KNRM is natuurlijk geen overheids instelling, maar in het algemeen lijkt het mij niet de bedoeling dat een overheids dienst als pers gaat optreden. Want als je dat doortrekt dan zijn er straks alleen nog maar "van overheidswege verstrekte beelden" in de media. Dat is niet gezond voor een democratische rechtsstaat.

;D
Dus de pers gaat ook geen persberichten meer gebruiken van de overheid?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #41 Gepost op: 31 juli 2014, 11:50:31
Citaat van: kaasje link=msg=1286588 date=1406799319
Dus de pers gaat ook geen persberichten meer gebruiken van de overheid?

Nu draai je het om, ik zeg nergens dat de media geen beeldmateriaal mogen gebruiken. Alleen dat het niet aan de overheid is om verslag te doen van incidenten of gebeurtenissen, of op dat gebied te concurreren.
Persberichten worden pas een probleem als voorlichters zelf live verslag gaan doen van incidenten of andere gebeurtenissen.  >:D

Overigens prima als een persbericht ook beeldmateriaal bevat, zolang dat relevant is uit het oogpunt van voorlichting.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #42 Gepost op: 31 juli 2014, 11:56:06

Ik draai het om, om een punt te maken ;-) Ik heb wel vaker dit punt gemaakt op het forum: verander mee met de wereld of stop ermee, maar ga niet klagen als dingen veranderen :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #43 Gepost op: 31 juli 2014, 11:58:18

Ja, precies. Mensen die een afwijkende mening hebben zijn we liever kwijt dan rijk natuurlijk .  998765
Overigens ben ik het met je eens dat klagen niks oplost, doe er ook wat aan.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #44 Gepost op: 31 juli 2014, 12:12:00
Citaat van: zwelgje link=msg=1286593 date=1406800231
Persberichten worden pas een probleem als voorlichters zelf live verslag gaan doen van incidenten of andere gebeurtenissen.  >:D
Voorlichters hebben geen enkele behoefte om zelf live verslag te doen, die hebben het druk zat om aan het lintje alle pers te woord te staan middels een live verslag van de gebeurtenissen..  :D
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #45 Gepost op: 31 juli 2014, 12:37:24
Ach, het gaat me niet eens zozeer om het verhaal van 'valse concurrentie' en zo.

Maar er zijn op dit forum door allerhande hulpverleners topics volgeschreven over die vervelende fotografen, die beelden van slachtoffers op hun kwetsbare momenten de wereld in slingeren. Maar als de hulpdienst ze zelf maakt en doorlevert onder het motto 'laten zien wat we doen' en 'promotie' mag het blijkbaar opeens wel.

Als ik beelden publiceer van een herkenbaar slachtoffer, is de kans groot dat het mij een hoop 'gemopper' in de diverse topics op dit forum ten deel valt. Zonder dat er overigens om gevraagd wordt of het slachtoffer voor de publicatie toestemming heeft gegeven of niet. Ik ben fout: punt.

M.i. meten met twee maten. En redelijk vergelijkbaar met het verhaal 'mag niet herkenbaar, tenzij diegene iets strafbaars heeft gedaan' wat ik eerder in een ander topic noemde. Prachtig, de moraal en integriteit die aan dit soort beslissingen ten grondslag ligt. Ik kan de logica er alleen niet meer in ontdekken.

Peen
Redacteur van


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #46 Gepost op: 31 juli 2014, 13:09:19
Citaat van: kaasje link=msg=1286588 date=1406799319
Niet beter dan Goud is Koud.
 ;D

Ik zou me druk maken om belangrijkere zaken dan een kreet uit een EHBO boekje. Toevallig laatst een hele discussie met een of andere instructeur erover gehad, dit is nou een uitstekend voorbeeld van zaken onnodig ingewikkeld maken. De theorie van het verschil tussen goud en zilver heeft te maken met de reflectiecoefficient van het metaal, het verschil is dusdanig klein dat het verwaarloosbaar is. Als je een verschil wilt maken kan je beter nadenken over het beperken van de warmtegeleiding...


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #47 Gepost op: 31 juli 2014, 16:35:38
Citaat van: kaasje link=msg=1286594 date=1406800566
Ik draai het om, om een punt te maken ;-) Ik heb wel vaker dit punt gemaakt op het forum: verander mee met de wereld of stop ermee, maar ga niet klagen als dingen veranderen :)
Ik vind dat journalisten te veel uitgaan van die persberichten en te weinig controle daarop doen of de inhoud wel klopt.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #48 Gepost op: 31 juli 2014, 17:55:27
Citaat van: peen van dienst link=msg=1286598 date=1406803044
Ach, het gaat me niet eens zozeer om het verhaal van 'valse concurrentie' en zo.

Misschien moet je een andere hobby zoeken?


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #49 Gepost op: 31 juli 2014, 18:15:00
Als je veel geld had willen verdienen had je een vak moeten leren, in de 112-fotografie is dat al lang verleden tijd.