Onopvallende auto met blauwe pit

Auteur Topic: Onopvallende auto met blauwe pit  (gelezen 18068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #30 Gepost op: 14 juli 2005, 23:38:06
(.....)
Verder was mijn vraag meer in algemene zijn: Wat kan er nu voor type incident zijn dat één persoon met gewone personenauto (dus geen voertuig met bijzondere faciliteiten) een grote afstand moet overbruggen met prio 1. Welk type functionaris is zo 'onmisbaar', dat lokale hulpdiensten niet zonder hem kunnen?

Thats all.

OVD-P, onderhandelaar, korpschef, lid-at naar 'opstelplaats', OT, medewerker DJI, enz... er zijn zoveel mogelijke heden  ;D


Du Booton

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 16 juli 2005, 20:58:07
Precies en het rijden met OGS is ook aan strenge regels gebonden, je moet toestemming hebben van de meldkamer al dat niet mobilofoinisch en of telefonisch en niet zoals JVO roept ze doen maar wat (ja misschien bij de Kmar).
En inderdaad het kan van alles zijn zoals bovenstaande reactie al weergeeft.

Groet


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #32 Gepost op: 16 juli 2005, 23:48:01
Precies en het rijden met OGS is ook aan strenge regels gebonden, je moet toestemming hebben van de meldkamer ...

Je zult wel hebben gemerkt dat de ondertoon van deze discussie is: Wie ziet toe op juist gebruik van O&G :)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #33 Gepost op: 16 juli 2005, 23:49:34
Je zult wel hebben gemerkt dat de ondertoon van deze discussie is: Wie ziet toe op juist gebruik van O&G :)

Kun je dat wel zonder TE veel geld uit te geven?

Een camera in elke wagen? Black box in elke wagen? Kost allemaal veel geld. Iemand een ander idee?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #34 Gepost op: 17 juli 2005, 00:01:32
Precies en het rijden met OGS is ook aan strenge regels gebonden, je moet toestemming hebben van de meldkamer al dat niet mobilofoinisch en of telefonisch en niet zoals JVO roept ze doen maar wat (ja misschien bij de Kmar).
En inderdaad het kan van alles zijn zoals bovenstaande reactie al weergeeft.

Groet


helaas foute bingo, jvo heeft gelijk een aantal doen maar wat, lang niet iedere legale gebruiker heeft eerst toestemming nodig van wie dan ook, zij mogen nog steeds naar eigen inzicht OGS gebruiken, zijn niet aangesloten op een meldkamer en hebben ook geen voorafgaand kontakt.

bij de normale politie diensten, brandweer en ambu loopt het meestal via de meldkamer, maar er zijn nog zoveel meer (legale)gebruikers van OGS, er is ook geen toezicht op buiten dat een politie agent wel eens nieuwschierig is.
Nemo me impune lacessit


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 17 juli 2005, 11:39:06
gister op de scanner

Hb hier de **.** wij rijden op de puntjepuntje....... in amsterdam daar zien wij een pitbus rijden met toeters en bellen, wie is dit en waar zijn zij naar onderweg

Hier HB voor de pitbus die nu met blauwblauw rijd op de ........ komt u eens uit over!

Hier de **.** hb wij hadden toch toestemming?

Hier Hb wij hebben geen toestemming gegeven over!

Ow okej HB dan gooien we et er weer af


 ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MICK

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 17 juli 2005, 14:05:09
Hoi Rolf,
ik wilde nog even reageren op het eventueel zijn van een at lid. Als je op desite blauwebareten kijkt kan je een hoop lezen. Dat deze personen allemaal een auto voor de deur hebben staan als ze pikket hebben met O&G. Dit zijn vaak wel de dikkere auto's. Denk aan een BMW Audi Opel en dan bv. de 5 siere of de omega's. Niets geheim aan omdat zo te vertellen die jongens rijden steeds in iets anders. Deze auto's zijn vaak wel voorzin van een minimaal 3 liter moter en een hoop extra flitsers dit i.v.m. de opvallendheid. Wat je gezien hebt zal wel een raadse; blijven


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #37 Gepost op: 17 juli 2005, 18:56:37
dus jij zegt dat een AT allemaal met een dikke auto rijden? volgens mij rijden ze met der eigen auto (of auto van politie maar een astra oid) naar een verzamelpunt waarna ze dan in de dikkere wagens stappen!? of is dit verkeerd?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 17 juli 2005, 20:05:55
dus jij zegt dat een AT allemaal met een dikke auto rijden? volgens mij rijden ze met der eigen auto (of auto van politie maar een astra oid) naar een verzamelpunt waarna ze dan in de dikkere wagens stappen!? of is dit verkeerd?

Lijkt me onmogelijk gezien de opkomsttijd die ze hebben  ;) ;D ;D


Du Booton

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 17 juli 2005, 20:36:27
Wat is die opkomsttijd dan ???

Groet