Rode kruis met spoed naar ambulance melding?

Auteur Topic: Rode kruis met spoed naar ambulance melding?  (gelezen 12037 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Gepost op: 13 augustus 2014, 14:58:29
Ik heb het zelf nog niet gezien..

Dat iemand van het Rode Kruis hier in de buurt op ambulance meldingen reed en gewoon de woning binnenstapte etc.. wist ik al..
Want hij zou dat mogen want hij zit bij het Rode Kruis en doet opleiding SIGMA..

Maar nu kreeg ik van de week te horen dat hij voortaan gewoon met een bus van het Rode Kruis met OGS aan naar het incident gaat..
Toch heel opmerkelijk als het echt zo is. De beste meneer heeft inderdaad altijd die bus bij waar complete ogs opzit.




mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2014, 15:11:20
Dan kan die meneer nog een keer een dikke bekeuring verwachten vrees ik... ???


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #2 Gepost op: 13 augustus 2014, 17:41:19
Heb je van ons nog verontwaardiging en bevestiging nodig dat dit niet mag?
Arts  www.alphalog.nl


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #3 Gepost op: 13 augustus 2014, 19:03:33
Citaat van: Delta link=msg=1289204 date=1407944479
Heb je van ons nog verontwaardiging en bevestiging nodig dat dit niet mag?

 ;D ;D Breng betreffende afdeling op de hoogte. Hier kunnen wij er niet zoveel mee...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #4 Gepost op: 13 augustus 2014, 19:25:15
Bernt heeft inmiddels de naam en het emailadres en telefoonnummer van de Coördinator noodhulp van het betreffende district en kan er iets mee doen als hij dat wil.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Rood123

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 142
Reactie #5 Gepost op: 14 augustus 2014, 10:08:54
Lekker vaag, van horen zeggen, bla bla verhaal.

Zoals Delta zegt, wat wil je nu van ons?


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #6 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:22:31
Citaat van: Rood123 link=msg=1289358 date=1408003734
Lekker vaag, van horen zeggen, bla bla verhaal.

Zoals Delta zegt, wat wil je nu van ons?

In de buurt.. het is dus waarschijnlijk dat je het gaat meemaken. Foto/film maken en naar de afdeling sturen. Lijkt me niet dat ze daar heel blij mee zijn. Doen ze er niks mee dan het Verenigingskantoor in Den Haag op de hoogte brengen. En als echt laatste strohalm, de media die smullen van zulke dingen de laatste tijd (maar dat is echt het laatste wat je moet doen).

Zolang er geen bewijs/heterdaad is kun je er niks mee. Van horen zeggen is geen rechtsgeldig middel.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #7 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:39:21
Je moet echter niet willen afwachten tot hij/zij het daadwerkelijk gaat doen, daarom heb ik Bernt geadviseerd dit te melden bij de Coördinator Noodhulp (die samen met het Hoofd Geneeskundige Eenheid verantwoordelijk is voor (aspirant)SIGMA's en een vrijwilliger kan afremmen of eventueel verdere maatregelen nemen)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 14 augustus 2014, 12:43:37
Citaat van: Bernt link=msg=1289162 date=1407934709
Maar nu kreeg ik van de week te horen dat hij voortaan gewoon met een bus van het Rode Kruis met OGS aan naar het incident gaat..
Toch heel opmerkelijk als het echt zo is. De beste meneer heeft inderdaad altijd die bus bij waar complete ogs opzit.
Meld het anders ook even bij de wijkagent of het politiebureau. Misschien kunnen zij ook een gesprek met hem aan gaan, en de kans is natuurlijk reëel dat ze hem tegen gaan komen bij incidenten...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Eugene Geurtsen

  • Coördinator Noodhulp Rode Kruis Veiligheidsregio Brabant Noord en Zuidoost Brabant
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
  • Blijf jezelf er zijn al zoveel anderen
Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2014, 13:47:20
Beste Bernt en topic Rode Kruis met spoed lezers,
Ik ben de Coördinator Noodhulp in Brabant Noord en zou heel graag weten om wie het gaat. Ik zal dan zeker een fijn gesprek met deze collega hebben. Maar ik heb werkelijk geen idee om wie het gaat. Er zijn 33.000 Rode Kruis vrijwilligers. Ik heb niet alle bewijzen en details nodig alleen een naam of adres is voldoende. Ik hoor dan vanzelf wel of het een spookverhaal is of dat ik er iets mee moet doen.
Ter info alleen onze SIGMA voertuigen rijden bij een alarmering met OGS, eventueel evenementenhulpverleners op een evenemententerrein en in uitzonderlijke situaties na toestemming van de meldkamer.
Wel is het zo dat burgers  (ook Rode Kruis vrijwilligers) steeds vaker zullen reageren op meldingen. Denk hierbij aan AED-alert e.d. Het kan zijn dat ambulance personeel dus bij aankomst al te maken krijgen met burgers die aan het reanimeren zijn.
Het is op dit moment niet de bedoeling dat zij hiervoor voertuigen met OGS gaan gebruiken of misbruiken.

Als er vragen zijn hoor ik het graag.
Vr groeten  8)Eugene Geurtsen
Functies binnen het Rode Kruis: Coördinator Noodhulp Brabant Noord Coördinator Noodhulp Zuidoost Brabant Landelijk coördinator RK Verbindingsdienst