Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee  (gelezen 54345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Gepost op: 16 augustus 2014, 23:01:06
Beste,

Ik had even niks te doen en kwam opeens op het idee om een nieuw OPU te ontwerpen voor de KMar. Er was een tijdje terug een topic waarin dit ter sprake kwam en ik dacht, laat ik eens wat proberen.



Op- of aanmerkingen? Zit er zelf over te denken om de cap te vervangen door de Blauwe Baret van de KMar.

Dit heeft niet echt een doel, gewoon voor het plezier O0




Heb er voor de zekerheid maar een disclaimer bij vermeld, voor het geval dat, haha.




en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2014, 23:09:06
Leuk pak, maar de lichtblauwe strepen op de mouwen zijn te veel 1 met de rest. ik zou eerder zoiets geels zien net als bij de politie. Ik denk dat er ook op Schiphol meer aandacht geeft dan dit pak.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2014, 23:35:49
Citaat van: en-er-gy link=msg=1289885 date=1408223346
Leuk pak, maar de lichtblauwe strepen op de mouwen zijn te veel 1 met de rest. ik zou eerder zoiets geels zien net als bij de politie. Ik denk dat er ook op Schiphol meer aandacht geeft dan dit pak.

Ik zal morgen even een voorbeeld maken O0

Had er nu voor gekozen om het in dezelfde lichtblauwe kleur te doen als het overhemd van de KMar om toch een zichtbaar verschil te hebben tussen KMar en Politie  ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:43:10
Ik moet zeggen dat het uniform wat de Marechaussee op bijv. luchthavens draagt (donkerblauwe polo) met het VHV erover en baret op dat ik dit best goed vind opvallen. En als je wat ontwerpt inderdaad iets met het lichtblauwe wat ze nu in de overhemden hebben. Met het geel kan dit al snel verwarring brengen met politie/ME. En baret houden: het is een defensie onderdeel.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:36:03
Hier de nieuwe versie met de baret:



En hier het voorbeeld met de gele strepen:


Het geeft wel wat meer zichtbaarheid alleen ik denk inderdaad ook dat het belangrijk is om duidelijk een verschil te hebben tussen Politie en KMar. ;)


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:39:31
Je kunt altijd nog kiezen voor fluo-oranje? Toch zichtbaar maar ook onderscheidend.

EDIT: daar heeft gebruiker FlyingDutchman ook voor gekozen bij zijn voorstel voor nieuwe striping:
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1283884 date=1405540003



Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #6 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:41:43
Citaat van: LuukPol link=msg=1289911 date=1408264771
Je kunt altijd nog kiezen voor fluo-oranje? Toch zichtbaar maar ook onderscheidend.

EDIT: daar heeft gebruiker FlyingDutchman ook voor gekozen bij zijn voorstel voor nieuwe striping:

Hierbij:  :P



Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #7 Gepost op: 17 augustus 2014, 14:54:14
Ziet er leuk uit, maar de KMar wil de polo lichtblauw hebben, zoals het overhemd (a la Gendarmerie).


TS 7233

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #8 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:20:07
Polo lichtblauw en dan zwarte strepen erop? :)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #9 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:52:09
Hierbij de nieuwe versie:




@TS7233: Ik heb ook de zwarte strepen geprobeerd maar die zagen er niet erg mooi uit. Heb daarom dezelfde kleur blauw gebruikt als de broek  O0