Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee  (gelezen 54440 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10 Gepost op: 17 augustus 2014, 15:55:30
Dit ziet er goed uit zeg! Al lijkt dit heel erg op het huidige uniform. Je hebt er die in donkerblauwe polo rondlopen en VHV erover maar ook in het lichtblauwe overhemd en VHV erover. Maar misschien is een polo daarin praktischer met werken? (Dat weet ik niet) Strepen op de mouwen zien er goed uit!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #11 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:29:21
Bedankt Grumpy! O0

Heb zelf nog geen Marechaussee's gezien die Polo + VHV dragen, heb je daar een plaatje van?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2014, 16:58:19


Ik zal eens zoeken of ik er 1 vind. Heb ze toevallig daarin gezien op Eindhoven Airport pas terug.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2014, 17:36:16
Waarom zou de kmar niet gewoon het opu van de politie kunnen dragen met hun logo?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #14 Gepost op: 17 augustus 2014, 17:40:19
Je zit met het punt van dat ze herkenbaar willen zijn als Marechaussee en niet verward willen worden met Politie. Kmar is een onderdeel van Defensie en niet van de Politie.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #15 Gepost op: 17 augustus 2014, 17:44:22

Dus?? Voor een burger is er geen verschil en voor een militair ook niet. Volgens mij kan voor binnenlandse taken het opu prima gebruikt worden. Ik heb tot op heden prima ervaringen met medewerkers van de kmar en zie ze ook als volwaardig politieambtenaar.

Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de reactie van kmar medewerkers.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #16 Gepost op: 17 augustus 2014, 18:08:50
Wat betreft bevoegdheden geen verschil, dus voor binnenlandse taken lijkt het mij persoonlijk prima.
Toen de politie het oude uniform nog droeg (lichtblauw) was er ook amper verschil.
Alleen de KMAR wil zich duidelijk profileren als politieorganisatie met militaire status (gendarmeriekorps)
Ik heb begrepen dat de eerste schetsen, lichtblauwe polos, al weer van de tafel zijn.
Dit had geloof ik te maken met het landelijke boa uniform wat er aan komt.
Welke, het zal je niet verbazen, lichtblauw is.
Ik ben erg benieuwd! Schetsen zien er goed uit!
Ik hoop wel dat er een keer goed gekeken gaat worden naar kwaliteit en draagcomfort bij het KPU ;)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #17 Gepost op: 17 augustus 2014, 20:23:54
Citaat van: Matth link=msg=1290024 date=1408290262
Dus?? Voor een burger is er geen verschil en voor een militair ook niet. Volgens mij kan voor binnenlandse taken het opu prima gebruikt worden. Ik heb tot op heden prima ervaringen met medewerkers van de kmar en zie ze ook als volwaardig politieambtenaar. Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar de reactie van kmar medewerkers.
Waarom dragen mensen van de Albert Heijn niet gewoon het uniform van de Jumbo, het zijn toch allebei vakkenvullers/kassamedewerkers? ::) De KMar en de Politie zijn twee verschillende organisaties en door ze allebei in hetzelfde uniform rond te laten lopen zul je alleen maar meer verwarring zaaien. Kijk dat ze qua kledingstukken hetzelfde hebben als de Politie dat is te begrijpen alleen ik zou wel andere kleuren gebruiken.


Citaat van: R.3144 link=msg=1290028 date=1408291730
Wat betreft bevoegdheden geen verschil, dus voor binnenlandse taken lijkt het mij persoonlijk prima.
Toen de politie het oude uniform nog droeg (lichtblauw) was er ook amper verschil.
Alleen de KMAR wil zich duidelijk profileren als politieorganisatie met militaire status (gendarmeriekorps)
Ik heb begrepen dat de eerste schetsen, lichtblauwe polos, al weer van de tafel zijn.
Dit had geloof ik te maken met het landelijke boa uniform wat er aan komt.
Welke, het zal je niet verbazen, lichtblauw is.
Ik ben erg benieuwd! Schetsen zien er goed uit!
Ik hoop wel dat er een keer goed gekeken gaat worden naar kwaliteit en draagcomfort bij het KPU ;)
Denk dat als ze bij de KMar net zo goed gaan letten op draagcomfort/kwaliteit als bij de Politie dat het dan wel goed komt O0

En die schetsen mag je zeker niet hier plaatsen? e050


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #18 Gepost op: 17 augustus 2014, 20:39:24
Citaat van: Daniel! link=msg=1290053 date=1408299834
Waarom dragen mensen van de Albert Heijn niet gewoon het uniform van de Jumbo, het zijn toch allebei vakkenvullers/kassamedewerkers? ::) De KMar en de Politie zijn twee verschillende organisaties en door ze allebei in hetzelfde uniform rond te laten lopen zul je alleen maar meer verwarring zaaien. Kijk dat ze qua kledingstukken hetzelfde hebben als de Politie dat is te begrijpen alleen ik zou wel andere kleuren gebruiken.

Dit slaat in "mijn" ogen kant nog wal. Welke verwarring wordt er voor u als burger gezaaid? Deze dient zowel gehoor te geven aan een KMAR ambtenaar als aan een Politie ambtenaar. Daarnaast zijn de binnenlandse bevoegdheden gelijk. U als burger zal de KMAR veel al alleen tegenkomen voor reguliere politietaken, openbare orde en grensbewaking.

Ik ben gewoon benieuwd naar steekhoudende argumenten om afwijkend te zijn. Ik kan me iets voorstellen bij de militaire status, maar die is voor burgers niet echt noodzakelijk. En ik snap dat de KMAR de politie niet is maar ik denk dat veel KMAR ambtenaren graag het OPU zouden willen hebben ipv het uniform met de platte pet.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #19 Gepost op: 17 augustus 2014, 20:54:26
Het is voor jou toch ook niet van belang of diegene die je aan de kassa helpt kleding draagt van de Jumbo of AH? Als die je maar helpt toch? Waarom onderscheid? Heel simpel: het zijn 2 totaal verschillende mensen. 1 is een Politie agent en de andere is een militair (Kmar). Je gaat toch niet ook de landmacht ofzo in het nieuwe politie uniform zetten omdat je er naar moet luisteren?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel