Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee  (gelezen 54457 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #50 Gepost op: 25 oktober 2014, 01:05:19
Is mij nog volledig onbekend maar ik hoop van wel...  Had al wel iets begrepen van een softshell.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #51 Gepost op: 25 oktober 2014, 01:27:33
Ik vind dit er helemaal niet verkeerd uit zien eigenlijk. Misschien had het er wat stoerder/daadkrachtiger uit mogen zien.
Vergeleken met het nieuwe OPU van de politie ziet dit er iets softer uit gevoelsmatig. Iets te ruim qua maat zeg maar.
Weet niet hoe waterafstotend c.q. waterdicht jullie huidige jassen zijn maar deze lijkt me dat wel op het 1e oog.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #52 Gepost op: 25 oktober 2014, 07:15:02
Citaat van: R.3144 link=msg=1304107 date=1414191419

Nieuwe KMar uniform (concept).
Afgeleid van de Franse Gendarmerie.

Ziet er goed uit. De broek lijkt wel erg veel op het huidige GVT!

Over het schoeisel had ik een vraag uitgezet en dan met name over de Defensie Meindls. Ik kreeg van de projectmanager als antwoord dat deze Defensie Meindls niet aan de veiligheids eissen voldoen waaraan de politie Meindl moest voldoen! Met de defensie Meindl is er een verhoogde kans op letsel door bijv. scherpe voorwerpen, volgens hem.

A.s. maandag ga ik het nieuwe uniform ophalen, hopelijk inclusief jas, en anders heb ik nog wel een gele blouson gelukkig. Merk wel in de eenheid dat, gevoelsmatig tenminste, meer dan de helft het all weather jack + vhv niet mee kregen. Bijna niemand op het bureau heeft dan ook de blauwe blouson ingeleverd.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #53 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:47:26
Citaat van: Cabo link=msg=1304122 date=1414214102
Over het schoeisel had ik een vraag uitgezet en dan met name over de Defensie Meindls. Ik kreeg van de projectmanager als antwoord dat deze Defensie Meindls niet aan de veiligheids eissen voldoen waaraan de politie Meindl moest voldoen! Met de defensie Meindl is er een verhoogde kans op letsel door bijv. scherpe voorwerpen, volgens hem.

Toch bijzondere uitspraak, alsof erbij Defensie geen scherpe voorwerpen zijn. De Meindl van Defensie zijn mijns inziens sterker en robuster als de nieuwe politie Meindl en kunnen uit eigen ervaring ook scherpe voorwerpen verwerken(met deur intrappen een slot gemist en dwars door gewapendglas heen getrapt. Geen bijzonderheden aan de schoen). De Politie Meindl is iig soepeler als de Defensie Meindl.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #54 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:56:56
Gelukkig hebben ze bij mijn oude werkgever een baret en niet zo'n lelijke pet.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #55 Gepost op: 25 oktober 2014, 15:05:01
Citaat van: R.3144 link=msg=1304107 date=1414191419
Nieuwe KMar uniform (concept).
Afgeleid van de Franse Gendarmerie.
Zij hebben tenminste een fatsoenlijk hoofddeksel.

Heb dat petje nu in het live gezien maar kan er niet warm voor lopen. Gelukkig ben ik voor 98% motorrijder en heb dus nooit een petje op. De baret droeg ik altijd. Perfect hoofddeksel.

Maar ik zal niet verder zeuren over dat lelijke petje, we moeten het er maar mee doen.

Overigens mag ik 27/11 mijn nieuwe pakje ophalen of wat er nog leverbaar is.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2014, 15:35:02
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1304216 date=1414241246
Toch bijzondere uitspraak, alsof erbij Defensie geen scherpe voorwerpen zijn. De Meindl van Defensie zijn mijns inziens sterker en robuster als de nieuwe politie Meindl en kunnen uit eigen ervaring ook scherpe voorwerpen verwerken(met deur intrappen een slot gemist en dwars door gewapendglas heen getrapt. Geen bijzonderheden aan de schoen). De Politie Meindl is iig soepeler als de Defensie Meindl.

Had ook gelijk een wedervraag gesteld. Vond het best bijzonder. Deze schoenen zijn bedoeld voor uitzendingen en alle defensie onderdelen, lijkt me toch niet dat ze hogere eisen stellen aan een schoen in Nederland dan tijdens een missie?

Maar goed, hij zal het wel weten en uitgezocht hebben. Iets wat ik niet gedaan heb!


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #57 Gepost op: 25 oktober 2014, 15:52:04
Daarom bijzondere uitspraak weer.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #58 Gepost op: 25 oktober 2014, 16:41:21
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1304222 date=1414241816
Gelukkig hebben ze bij mijn oude werkgever een baret en niet zo'n lelijke pet.

Een pet is niet zo erg, maar dan ook zo'n lelijke haha. Voor de rest vind ik het nieuwe uniform van de politie wel mooier dan dit concept (wat waarschijnlijk allang geen concept meer is).

Snap uberhaupt niet waarom ze er bij de KMar zo lang over doen om het uniform te presenteren. En dan doel ik nog niet eens op het uitleveren. Het uniform is 1,75 jaar geleden aangekondigd en dit is dan het resultaat?

Die jas hadden ze al bij de BE, maar dan zonder witte baan en een ander logo op de mouw. De broek oogt alsof hij minimale aanpassingen heeft ondergaan. De kisten en baret hadden ze al. Voor de rest zal de polo denk ik lichtblauw zijn met ook zo'n witte baan?


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #59 Gepost op: 25 oktober 2014, 20:34:07
Ik vind het jammer dat het weer allemaal van die klittenband emblemen zijn... En geen slijtvlakken op de knieën en ellebogen,  gemiste kans.  Gelukkig wel spreeksleutel lussen op de jas.