Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee  (gelezen 54415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #80 Gepost op: 21 oktober 2015, 20:44:05
In combinatie met het huidige zwarte vest?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #81 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:15:50
Klopt met huidige vest,  die wordt geloof ik in 2017 herzien.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #82 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:21:53


Duidelijk gebaseerd op de Franse Gendarmerie polo.

 


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #83 Gepost op: 21 oktober 2015, 21:40:03
Maar dan op een mislukte manier..
Mag hopen dat dit nog steeds om het idee gaat en niet het definitieve model is.
Dat logo op de borst is echt misplaatst. Borduur gewoon de naam erin of dmv een opdruk.

De polo's van het GVT(gevechtstenue) zien er wat dat betreft een stuk beter uit.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #84 Gepost op: 21 oktober 2015, 22:37:33
Kijk naar het nieuwe politie uniform,  DV&O uniform,  NS uniform,  allemaal goed ontworpen door een kleding ontwerper ,  praktische kleding maar ook uitstraling.  

De aankondiging van het nieuwe politie uniform was ergens rond maart 2013,  vele andere voornoemde diensten volgden,  dit nieuwe KMar uniform gaat 1e kwartaal 2016 uitgeleverd worden,  ruim 3 jaar later,  dan ga je er vannuit dat er een perfect ontwerp boven tafel komt,  men heeft bij diverse diensten kunnen afkijken.

Gemiste kans dus,  men komt met een kopie (waarschijnlijk Chinees)  aan van de Franse Gendarmerie,  met klittenband emblemen.
Geen reflectie,  geen slijt knievlakken op de broek,  geen spreeksleutel lussen,
Groot model rangonderscheidingstekens van het oude overhemd die niet goed passen op de polo en bol gaan staan,  ze zijn niet voor niets verkort bij de politie en overige diensten.

hoe moeilijk kan het zijn.
Jammer..


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #85 Gepost op: 21 oktober 2015, 23:01:49
Wat ik niet snap is dat ze er dan ook nog jaren over doen om dit uniform te ontwikkelen!! De aankondiging is ruim 2.5 jaar geleden gedaan. Ik weet niet wie er betaald heeft gekregen om dit te ontwikkelen, maar dat had ik ook wel kunnen doen zo te zien.

Ik hoop niet dat deze designer ook het ceremoniel tenue en DT  onder handen gaat nemen in de toekomst.
Het is te hopen dat de nieuwe CKmar dit uniform een halt toe roept haha.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #86 Gepost op: 21 oktober 2015, 23:47:54
Ik denk niet dat hij hier meeleest. ;-) Dankzij de nieuwe CKMar lopen we nu wel standaard met baret, dus hij is wel gevoelig voor dit onderwerp en volgens mij goed benaderbaar. Hij heeft wel ooit in zijn DT-jasje in de grensbalie gezeten, dus het kan ook zijn dat hij vindt dat je zeurt. :-)
Ben het wel met je eens. Laten we hopen op een beter eindresultaat.


Bogeyman

  • KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #88 Gepost op: 26 november 2015, 14:12:25
Ziet er netjes uit, alleen raar dat ze geen foto maken met het veiligheidsvest er overheen.  ::)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #89 Gepost op: 26 november 2015, 14:49:08
Ik vind het wel een hele besmettelijke kleur hoor.
Bij het minste geringste beetje vuil of ergens tegen aan staan en je kan je omkleden omdat je shirt vies is.
Ze hadden naar mijn mening beter gewoon een donkerblauw shirt kunnen nemen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen