Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee

Auteur Topic: Ideeën voor nieuw OPU Koninklijke Marechaussee  (gelezen 54444 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #90 Gepost op: 26 november 2015, 19:50:07
sjah, maar zoals aangegeven is het ontwikkeld naar voorbeeld van de gendarmerie. Bewust voor gekozen dus :)

Wel jammer dat het VT tenue ingeleverd moet worden, dat gaan we dus niet meer zien. Vond dat wel iets mooier dat dit DT.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #91 Gepost op: 27 november 2015, 00:43:08
Hoe krijgen ze het voor elkaar!  Weer een half jaar uitgesteld,  uiteraard schiphol weer als eerst,  stelletje amateurs bij het kpu.
En de beloofde softshell,  die zie ik niet,  en zie ook geen trui of iets anders.  Lekker in de winter, polo lange mouw en een jas.  Reken maar niet dat ik het fleece vest van het VT blauw ga inleveren...


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #92 Gepost op: 27 november 2015, 07:53:14
Wij "moesten" ook alle oude kleding inleveren. Heb alles nog... ::)


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #93 Gepost op: 27 november 2015, 08:18:35
Zag gister op facebook een post voorbij komen met het nieuwe OPU van de Kmar. Ziet er veelbelovend uit!

https://magazines.defensie.nl/kmarmagazine/2015/11/01_nieuw_ops_tenue_kmar_11-2015


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #94 Gepost op: 27 november 2015, 08:28:56
Hoe krijgen ze het voor elkaar!  Weer een half jaar uitgesteld,  uiteraard schiphol weer als eerst,  stelletje amateurs bij het kpu.
En de beloofde softshell,  die zie ik niet,  en zie ook geen trui of iets anders.  Lekker in de winter, polo lange mouw en een jas.  Reken maar niet dat ik het fleece vest van het VT blauw ga inleveren...
Zou inderdaad balen zijn als die softshell er niet in zit. Worden dan aardig wat 'vermiste' fleecevesten.

Ennehh...Schiphol weer als eerste? Zal ik wat zaken opnoemen waarbij Schiphol niet als eerste was?


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #95 Gepost op: 27 november 2015, 09:55:30
Uit het artikel begrijp ik dat er bewust is gekozen voor een kortere jas i.v.m. koppel. Ik heb van een aantal politiemensen begrepen dat hun korte gele jas niet bepaald lekker warm was tijdens verkeerscontroles en dergelijke (koude rug). Ik ben benieuwd hoe dat voor de KMar gaat uitpakken... maar verder vind ik het uniform er wel netjes uitzien!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #96 Gepost op: 27 november 2015, 18:28:12
Als je een goede jas heb dan heb je echt geen last van een koude rug. Als douane hebben we korte groene jassen en gele jassen. Die eerste kan je helemaal tailleren waardoor er echt geen wind door komt. De gele jas heeft dit niet wat idd een gemis is. Die lange jas is alleen maar onhandig en hangt bij mij al sinds begin aan de kapstok
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #97 Gepost op: 27 november 2015, 18:58:04
idd gaat om de taillering. Met de nieuwe OPU jas van de Politie heb ik nergens last van, al is het alleen maar omdat ik er eigenlijk alleen maar de softshell onder draag.

de oude "wijkagenten" parka, heb ik altijd een onding gevonden, ik heb hem keurig netjes met kaartje en al 7 jaar na dato gewoon ingeleverd. Wat een hobbezak was dat....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #98 Gepost op: 27 november 2015, 19:39:18
idd gaat om de taillering. Met de nieuwe OPU jas van de Politie heb ik nergens last van, al is het alleen maar omdat ik er eigenlijk alleen maar de softshell onder draag.

de oude "wijkagenten" parka, heb ik altijd een onding gevonden, ik heb hem keurig netjes met kaartje en al 7 jaar na dato gewoon ingeleverd. Wat een hobbezak was dat....
Inderdaad die parka was niet heel goed nee. De parka van rond 2000 (die blauw zwarte met striping op de rug) was wel fijn.
Die mocht op een gegeven moment niet meer ivm brandveiligheid.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #99 Gepost op: 21 februari 2016, 14:19:36


Eerste operationele uniformen uitgereikt aan het "team van de toekomst"  
Je ziet al bij de dame links dat de strepen bol gaan staan,  niet over nagedacht.
Foto: wapenadjudant KMar