Bekeuren 'strafbaar' feit wat niet strafbaar is...

Auteur Topic: Bekeuren 'strafbaar' feit wat niet strafbaar is...  (gelezen 15314 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #20 Gepost op: 22 augustus 2014, 07:23:13
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1290829 date=1408645200
Als een hond rond loopt met een teletact en hij valt een kleine poedel aan of bijt een oud vrouwtje in haar benen kan je de hond dan fysiek terugtrekken?
Vooropgesteld, mijn honden bijten niet zomaar, zelfs niet als ze aangevallen worden door een andere hond (dan nog is de drempel heel hoog). Enigste reden dat hij (mijn diensthond) die TT draagt is dat hij 'een beetje' aan de grote kant is en men hier in de wijk bang voor hem is, hijzelf gaat echter het liefst bij iedereen effe buurten, zowel bij mensen als andere honden, maar goed, met TT is het gebruik van de trilfunctie voldoende om de hond meteen naast mij te hebben (scheelt een hoop gegil...).
Elke hond is anders in zijn gedrag en reacties, maar de mijne reageren beter, of zelfs: zijn beter onder controle te houden met TT dan dat dit met riem zou kunnen....

Maar begrijp je vraag/opmerking wel, er zijn ook zat honden die draaien door zodra ze stroom 'voelen' waardoor je het alleen maar erger maakt...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #21 Gepost op: 22 augustus 2014, 20:05:23
Als ik de reactie, inclusief PM's, dan begrijp ik dat met zo'n teletac de hond niet fysiek aangelijnd is. Dan snap ik dat hier bekeuringen voor worden gegeven en snap ik niet dat een rechter een boete kwijt scheld.


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #22 Gepost op: 22 augustus 2014, 23:16:10
@offtopic

Ik heb vernomen dat de overheid bezig is met regelgeving om gebruik van de teletac te verbieden.


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2014, 04:29:03
Klopt, elektronische middelen in zijn algemeen...
Echter, na het eerste wetsontwerp zijn enkele diensten 'opgestaan' waaronder KNPV, politie (hondensectie) etc. en die hebben weer een werkgroep opgericht waar dit nader bekeken werd. (Denk bijv. aan bepaalde vormen van africhting, dan wil je echt niet meer terug naar de tijd vóór de TT !)
Inmiddels ligt er min of meer iets van een concept waardoor de TT in sommige gevallen gebruikt mag blijven worden, denk aan politie(diensthonden), KNPV africhting, jacht etc... Wel dien je dan gecertificeerd te zijn voor gebruik. (Waaronder bijv. de BKD cursus van de KNPV)
Op zich wel een goede ontwikkeling want er lopen te veel figuren rond die totaal niet weten om te gaan met dit soort middelen...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...