GRIP 1 Zeer grote brand (tankstation Tamoil) Eerste Lieven de Keylaan - Eindhoven 24-08-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (tankstation Tamoil) Eerste Lieven de Keylaan - Eindhoven 24-08-2014  (gelezen 33882 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Toch jammer van alle persoonlijke bezittingen. Maar veiligheid primeert natuurlijk. Was het gebouw niet te stutten of te schoren?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: warhamstr link=msg=1291463 date=1408962336
Hoe heeft men dat opgelost met persoonlijke bezittingen enz?
Als men zo snel wil slopen omwille van de veiligheid, is er geen tijd meer om persoonlijke bezittingen eruit te halen.


guest12562

  • Gast
Dat vind ik wel vreemd, je kunt altijd stutten. Is ooit ook gedaan bij KPN gebouw maanweg Den Haag, hydraulisch. Kan hier dus ook spullen eruit en slopen.


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Ik denk gezien de snelheid waarmee werd aangegeven dat bewuste gebouw gesloopt moest worden, ze er tijdens de bluswerkzaamheden al ernstig rekening mee hielden dat het gebouw het zou begeven.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,299
Ik denk dat de bewoners allang blij zijn dat ze het er levend vanaf gebracht hebben; dit incident had zeer gemakkelijk heel anders af kunnen lopen......


guest12562

  • Gast
Kwestie van regelen is binnen een paar uur rond, ik denk dat ze blij zijn als ze hun spullen terug krijgen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Citaat van: Breathe link=msg=1291517 date=1408987625
Kwestie van regelen is binnen een paar uur rond, ik denk dat ze blij zijn als ze hun spullen terug krijgen.

Om zo'n gebouw effectief te kunnen stutten moet je er wel goed naast of onder komen. Je moet dus mensen gaan vinden die onder een instabiele flat gaan werken.
Bovendien stond de complete flat in het uitgebrande pand stond kon je er dus niet zonder meer bij via zowel de zijkant als de onderkant omdat hier de resten laggen van het uitgebrande pand. Deze kon je ook niet opruimen met een flat daarboven die ernstig instabiel is.

 Dit heb je echt niet zo simpel gestut.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest12562

  • Gast
Kijk dat is belangrijke toevoegende info waardoor het idd dus niet kan of erg lastig wordt, tnx.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: JJ75 link=msg=1291340 date=1408886043
de afstand tot bebouwing/woningen is toch bepalend of er wel of niet LPG verkocht mag worden? Weet even niet meer of en nog onderscheid gemaakt word tussen bestaande en nieuwbouw situaties. Waren de afstanden niet 15 meter afleverzuil, 25 meter 'ondergrondsetank' en vulpunt 25 tot 40 meter afhankelijk van de omzet?  Bovengrondse tank 120 meter afstand tot bebouwing?

Inderdaad dit zijn de afstanden die mij bekend voorkomen, dus als deze afstanden gehaald kunnen worden binnen de bebouwde kom dan mag er gewoon LPG verkoop plaatsvinden.
In een dichtbebouwde stad zijn deze afstanden eigenlijk nooit haalbaar, in dorpen met minder dichte bebouwing zal het vaak wel mogelijk zijn.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Om even de ernst van de situati weer te geven.ca 15 minuten in de blussingsactiviteiten stond een bewoner
Op de derde etage om hulp te roepen.hij stond fiks in de rook en was nog niet opgemerkt door de brandweerlieden
Welke druk bezig waren.een collega van mij is richting een aanwezige agent gesprint waarna er hectiek ontstond.
Een goede 10 minuten later stond de hal volledig in de hens en werd t erg warm op zijn balkon....