'Bijbaan' veiligheidsregio #nt

Auteur Topic: 'Bijbaan' veiligheidsregio #nt  (gelezen 2257 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Gepost op: 1 december 2016, 10:16:03
Goedemorgen,

Op dit moment zit ik in mijn 3e leerjaar van de opleiding Integrale Veiligheid. Loop stage, en hoef nog maar een klein deel op school voordat minor/afstuderen begint.
Met name door mijn stageperiode heb ik nu 'geen zin' meer om na mijn stage weer terug te moeten naar de welbekende studenten bijbaantjes in voor mij de horeca. Ben ook 'een wat oudere student' en denk dat je op een bepaald punt gewoon klaar bent voor de 'echte werkwereld'. Dat punt is er nu bij mij.
Daarnaast denk ik dat het ook alleen maar meerwaarde heeft om relevant werk te doen. Ook heb ik nu in een organisatie stage gelopen die wat ver van de burger af staat (laten we zeggen Den Haag ;)), en wil ook gewoon graag wat meer een operationele kant zien! Eigenlijk is 1 stage ook gewoon te weinig haha!

Goed.. kleine inleiding, maar eigenlijk is dus mijn vraag of iemand hier uit zijn/haar ervaring kan vertellen of dit enigszins mogelijk kan zijn binnen een veiligheidsregio? Zo ja, zou je advies/tips hebben om dit juist aan te pakken. Geen idee hoe het met contracten zit, of er überhaupt iets mogelijk is met ik noem maar wat een 10 uren contract. Wat mij betreft zou ik het ook altijd oke vinden om onder een noemer als stagiaire aan de slag te kunnen gaan.

Natuurlijk kan ik naar de regio's open sollicitaties gaan sturen en ga dat ook zeker doen. Natuurlijk zou ik voor dat antwoord hier geen bericht hoeven te plaatsen ;) Dus mocht iemand ook maar iets kunnen vertellen, graag!

Bedankt alvast.




Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2016, 10:25:47
Als je echt succesvol wilt zijn dan moet je even de moeite nemen om langs te gaan bij de juiste medewerkers van de voor jou interessante VR's, dat werkt in de regel effectief.


jvo91

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Reactie #2 Gepost op: 1 december 2016, 11:12:55
@ Thor, oke bedankt. Fijn om te horen, vind het ook moeilijk inschatten wat wel en niet kan. Al zal dat ook wel weer verschillen per persoon/regio natuurlijk wat ze kunnen waarderen.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #3 Gepost op: 28 december 2016, 19:04:28
Ik zou inderdaad de mensen die daarover gaan benaderen. Lef wordt altijd wel gewaardeerd.