Bezuinigingen Veiligheidsregio Zeeland

Auteur Topic: Bezuinigingen Veiligheidsregio Zeeland  (gelezen 51992 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #120 Gepost op: 18 april 2015, 10:00:39
Het niet goed functioneren van een nieuw voertuig is het probleem voor de leverancier van die dingen, en de regio houdt de leverancier daarvoor terecht verantwoordelijk. Dat staat wat mij betreft los van de bezuinigingen, dit soort zaken kunnen zich ook voor doen met een normale nieuwe TS.


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #121 Gepost op: 18 april 2015, 21:31:13
Citaat van: Peter71 link=msg=1344452 date=1429344039
Het niet goed functioneren van een nieuw voertuig is het probleem voor de leverancier van die dingen, en de regio houdt de leverancier daarvoor terecht verantwoordelijk. Dat staat wat mij betreft los van de bezuinigingen, dit soort zaken kunnen zich ook voor doen met een normale nieuwe TS.

Dat is niet helemaal waar Peter!

Dit verhaal is wel degelijk aan dit topic te linken.
De nieuwe voertuigen voor de posten Cadzand en Baarland zijn Flex tankautospuiten, en dit is zeker een bezuiniging (al zullen ze altijd zeggen dat dit "maatwerk" is  ::)  ::) ).
Met de Flex ts wil men met 4 max 5 personen uitrukken ipv 6 tot 8.

Dus we moeten met kleinere voertuigen gaan uitrukken, met een kleinere watertank aan boord en een slechte waterwinning!!
Nog even en we worden in Zeeland verplicht om in elke wijk een brandvijver te hebben of ruim 10 euro p.p.p.j meer te gaan betalen om tig nieuwe wawa voertuigen aan te kopen.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #122 Gepost op: 19 april 2015, 09:45:31
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1344593 date=1429385473
Met de Flex ts wil men met 4 max 5 personen uitrukken ipv 6 tot 8.
Dus we moeten met kleinere voertuigen gaan uitrukken, met een kleinere watertank aan boord en een slechte waterwinning!!
Nog even en we worden in Zeeland verplicht om in elke wijk een brandvijver te hebben of ruim 10 euro p.p.p.j meer te gaan betalen om tig nieuwe wawa voertuigen aan te kopen.
Was het niet zo dat op deze FlexTS-en juist de pompbediener was wegbezuinigd?  :-\


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #123 Gepost op: 19 april 2015, 09:57:45
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1344593 date=1429385473
Dat is niet helemaal waar Peter!

Dit verhaal is wel degelijk aan dit topic te linken.
De nieuwe voertuigen voor de posten Cadzand en Baarland zijn Flex tankautospuiten, en dit is zeker een bezuiniging (al zullen ze altijd zeggen dat dit "maatwerk" is  ::)  ::) ).
Met de Flex ts wil men met 4 max 5 personen uitrukken ipv 6 tot 8.

Dus we moeten met kleinere voertuigen gaan uitrukken, met een kleinere watertank aan boord en een slechte waterwinning!!
Nog even en we worden in Zeeland verplicht om in elke wijk een brandvijver te hebben of ruim 10 euro p.p.p.j meer te gaan betalen om tig nieuwe wawa voertuigen aan te kopen.
Euuhhmmm

Het innovatieve blussysteem weigert herhaaldelijk dienst.

De problemen hebben zich volgens Remco Duerink van de Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) tijdens de testperiode de afgelopen twee jaar meerdere malen voorgedaan. "Het gaat met vallen en opstaan. Dat kun je niet hebben als brandweer", zegt Duerink.

De VRZ heeft de Duits/Nederlandse leverancier Ziegler van meet af aan verantwoordelijk gesteld en gemaand de problemen te herstellen
Technische problemen met voertuigen hebben niks te maken met de bezuinigingsdrift van een regio. Dat soort problemen kunnen ook met nieuwe normale TSen voor doen. ;)
Voor al het andere zaken in jullie regio kijk ik nergens meer van op. 998765 :-X


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #124 Gepost op: 19 april 2015, 19:59:26
Neem nou maar gewoon van mij aan dat dit geen bezuinigingen zijn maar dmv natuurlijk verloop de brandweer inkrimpen  0098

Alle gekheid op een pootje, zodra je met kleinere voertuigen gaat uitrukken heb je ook minder mensen op een post nodig....... De rest kan je zelf wel invullen denk ik zo  998765  

Maar als ik de firma Ziegler was zou ik deze voertuigen terug nemen, in een diepe put rijden en deze gelijk dicht gooien.
Pijnlijk maar dit gaat door als een open wond die maar nooit stopt met het geven van problemen, pijnlijk verhaal maar soort van "bedrijfs risico"
Ook zou ik nooit meer meedoen aan dit soort wannabee projecten van veiligheidsregio's die totaal niet realistische denkbeelden en projecten hebben.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #125 Gepost op: 19 april 2015, 20:46:52
Welke zijn de technisch/operationele problemen van deze voertuigen in concreto?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #126 Gepost op: 19 april 2015, 22:43:01
Citaat van: Firefighter Robert link=msg=1344759 date=1429466366
Neem nou maar gewoon van mij aan dat dit geen bezuinigingen zijn maar dmv natuurlijk verloop de brandweer inkrimpen  0098

Alle gekheid op een pootje, zodra je met kleinere voertuigen gaat uitrukken heb je ook minder mensen op een post nodig....... De rest kan je zelf wel invullen denk ik zo  998765  

Maar als ik de firma Ziegler was zou ik deze voertuigen terug nemen, in een diepe put rijden en deze gelijk dicht gooien.
Pijnlijk maar dit gaat door als een open wond die maar nooit stopt met het geven van problemen, pijnlijk verhaal maar soort van "bedrijfs risico"
Ook zou ik nooit meer meedoen aan dit soort wannabee projecten van veiligheidsregio's die totaal niet realistische denkbeelden en projecten hebben.
Nou, de grap is dat er in Zeeland zaken gebeuren die elders in het land ook aan het gebeuren zijn. Namelijk dat planvormingen zoals uitruk op maat ingehaald worden door de realiteit van de dag. Mede dankzij wat incidenten in bejaardencomplexen. Innovaties die daadwerkelijk een verbetering kunnen geven aan het repressief optreden, en nu dus het besef dat al jarenlang de bluswatervoorziening wat te wensen over laat. Wat dus ook weer logisch is. En nu dus een geschilletje over de nieuwe voertuigen. En zo stapelt het zich op.
En ik ben overtuigt dat er binnenkort wel weer iets aan de lijst zal kunnen worden toegevoegd.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Veiligheid Kanaalzone in geding

TERNEUZEN - De Veiligheidsregio Zeeland (VRZ) moet er snel voor zorgen dat het Snel Interventie Gaspakken Team (SIGT) van de brandweer in Terneuzen in ere wordt hersteld.  


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #128 Gepost op: 17 mei 2015, 21:15:47
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaanderen/veiligheid-kanaalzone-in-geding-1.4922969
Assistentie

VRZ-directeur Gerrie Ruijs, die eerder op de avond de bezuinigingsoperatie Maatwerk aan de raad had uitgelegd, lichtte de keuze voor één team boven en onder de Westerschelde toe. Ze kondigde ook aan dat er wordt gewerkt aan een convenant met korpsen in de Vlaamse Kanaalzone (Gent, Zelzate) voor assistentie bij calamiteiten. Verder is het, vond ze, een zaak van het bestuur.

Opm. Het terugvallen op buurregio's schijnt steeds meer in de mode te komen.
En als die buurregio's ook eens gaan bezuinigen ?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #129 Gepost op: 17 mei 2015, 21:32:24
Citaat van: Thor link=msg=1350908 date=1431890147

Opm. Het terugvallen op buurregio's schijnt steeds meer in de mode te komen.
En als die buurregio's ook eens gaan bezuinigen ?

Die kans zit er in, want dat past namelijk in de nieuwe landelijke visie OGS die uitgerold gaat worden. Daarin wordt er landelijk geminderd in de gaspakkenteams, en komen OGS-incidenten nog meer bij de lokale posten te liggen. En word er nog minder een beroep gedaan op gaspakkenteams. Wat dat betreft is de zet die men in Zeeland doet wel tactisch genomen, ook omdat dit een landelijke tendens gaat worden.