Het niet goed functioneren van een nieuw voertuig is het probleem voor de leverancier van die dingen, en de regio houdt de leverancier daarvoor terecht verantwoordelijk. Dat staat wat mij betreft los van de bezuinigingen, dit soort zaken kunnen zich ook voor doen met een normale nieuwe TS.
Dat is niet helemaal waar Peter!
Dit verhaal is wel degelijk aan dit topic te linken.
De nieuwe voertuigen voor de posten Cadzand en Baarland zijn Flex tankautospuiten, en dit is zeker een bezuiniging (al zullen ze altijd zeggen dat dit "maatwerk" is
).
Met de Flex ts wil men met 4 max 5 personen uitrukken ipv 6 tot 8.
Dus we moeten met kleinere voertuigen gaan uitrukken, met een kleinere watertank aan boord en een slechte waterwinning!!
Nog even en we worden in Zeeland verplicht om in elke wijk een brandvijver te hebben of ruim 10 euro p.p.p.j meer te gaan betalen om tig nieuwe wawa voertuigen aan te kopen.