Eindgesprek....en verder

Auteur Topic: Eindgesprek....en verder  (gelezen 37752 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Gepost op: 3 september 2014, 20:00:54
Beste forumleden,

Een vraag. Ik heb gesolliciteerd als politievrijwilliger Oost Brabant, en alle testen behaald. Afgelopen donderdag de rapporten ontvangen met mooie scores.
(alleen overwicht en zelfinzicht een 3 haha) Ik heb me te rustig gehouden tijdens het rollenspel denk ik :) Maar goed.....ik ben er door. Nu stond er in de brief dat ik binnenkort benaderd zou worden voor het eindgesprek. Ik heb W&S een mail gestuurd afgelopen maandag wat voor tijdsbestek 'binnenkort' is, maar nog geen antwoord gehad. Kan iemand dat mij vertellen? En ook wat dat eindgesprek precies inhoud en hoe dat gaat? Ik hoor daar verschillende geluiden over. De ene zegt dat je je moet presenteren voor een commissie, de ander zegt dat er gewoon iemand thuis komt en meer het formeel afronden is van je sollicitatie.
En het antecedentenonderzoek, ook verschillende verhalen, de een zegt, BKR toetsing, referenties, etc. De ander zegt weer, nee hoor, gewoon je naam door het systeem halen om te checken op strafbare feiten. Ik vindt het allemaal prima (heb niks te verbergen haha) maar wil eigenlijk wel weten wat me nog te wachten staat voordat ik echt blij kan zijn. Kan iemand mij hier antwoord op geven? Alvast bedankt!




Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #1 Gepost op: 3 september 2014, 21:06:56
Hey Rob,

Denk dat er 2 dingen door elkaar gehaald worden.
Eindgesprek was bij mij ( januari dit jaar ) een gesprek met iemand van W&S en iemand van de eenheid. Hier moest ik wat over mijzelf vertellen ( soort van presentatie ) en vragen beantwoorden van deze 2 personen.
Antecedenten onderzoek was bij mij ( ook januari dit jaar ) inderdaad een BKR toetsing, referenties en een huisbezoek. En daarnaast (hoogst vermoedelijk ) een achtergrond check van mij, eerste , tweede en derde graad familie.

(ps. Presentatie voor commissie was in de tijd van "het korps" zo ver ik weet )


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #2 Gepost op: 4 september 2014, 08:17:04
Oke. Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat ze me snel bellen voor het eindgesprek! Ben jij ook vrijwilliger Wessel?


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2014, 20:08:03
Hallo, vandaag bericht gehad. 23 september het eindgesprek in Eindhoven. Krijg je dan meteen te horen of je door bent? Of gaan ze overleggen en krijg je een aantal dagen later de uitslag?


TW01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2014, 12:03:38


Hoi,  Normaal krijg je na het eindgesprek direct de uitslag. Dit was voor mij ook zo in 2013.
Succes!!


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #5 Gepost op: 17 september 2014, 19:56:50
Citaat van: VPer Rob link=msg=1294981 date=1410458883
Hallo, vandaag bericht gehad. 23 september het eindgesprek in Eindhoven. Krijg je dan meteen te horen of je door bent? Of gaan ze overleggen en krijg je een aantal dagen later de uitslag?
Hey Rob,

Nee ben geen VP.
Ik kreeg ook meteen na het eindgesprek mijn antwoord. Echter een voorlopig antwoord in afwachting van medische keuring en antecedenten onderzoek.

Alvast veel succes volgende week!


Joor85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • Surveillant vrijpol
Reactie #6 Gepost op: 28 september 2014, 16:49:47
Beste mede leden,

Binnenkort het eindgesprek bij Noord-Nederland, voor VP!
Som score had ik 32.

Iemand nog tips voor het eindgesprek?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jorick


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #7 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:41:20
hallo Joor, gewoon lekker jezelf blijven!!


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:45:38
Beste Forumleden,

Afgelopen maandag de verlossende mail gekregen.
In de kopregel 'Aanstelling'. verder dat ik de sollicitatieprocedure succesvol heb afgesloten en ik binnenkort van de eenheid Oost Brabant het aanstellingsbesluit krijg en de info over de inschrijving voor de opleiding.(instroom week 51)

Ik neem nu toch aan dat ik definitief aangenomen ben toch??
Zo'n aanstellingsbesluit is toch een bevestiging en soort van arbeidsovereenkomst? krijg je die per post of bellen ze daarvoor om een afspraak in te plannen? iemand ervaring anno 2014?


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #9 Gepost op: 25 oktober 2014, 14:51:04
Citaat van: VPer Rob link=msg=1293060 date=1409767254
Beste forumleden,

Een vraag. Ik heb gesolliciteerd als politievrijwilliger Oost Brabant, en alle testen behaald. Afgelopen donderdag de rapporten ontvangen met mooie scores.
(alleen overwicht en zelfinzicht een 3 haha) Ik heb me te rustig gehouden tijdens het rollenspel denk ik :) Maar goed.....ik ben er door. Nu stond er in de brief dat ik binnenkort benaderd zou worden voor het eindgesprek. Ik heb W&S een mail gestuurd afgelopen maandag wat voor tijdsbestek 'binnenkort' is, maar nog geen antwoord gehad. Kan iemand dat mij vertellen? En ook wat dat eindgesprek precies inhoud en hoe dat gaat? Ik hoor daar verschillende geluiden over. De ene zegt dat je je moet presenteren voor een commissie, de ander zegt dat er gewoon iemand thuis komt en meer het formeel afronden is van je sollicitatie.
En het antecedentenonderzoek, ook verschillende verhalen, de een zegt, BKR toetsing, referenties, etc. De ander zegt weer, nee hoor, gewoon je naam door het systeem halen om te checken op strafbare feiten. Ik vindt het allemaal prima (heb niks te verbergen haha) maar wil eigenlijk wel weten wat me nog te wachten staat voordat ik echt blij kan zijn. Kan iemand mij hier antwoord op geven? Alvast bedankt!