Eindgesprek....en verder

Auteur Topic: Eindgesprek....en verder  (gelezen 37685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #10 Gepost op: 26 oktober 2014, 22:27:50

Het landelijk eindgesprek komt op het moment dat de politie weet dat jij over de juiste kwalificaties beschikt om agent te worden. In mijn geval moest ik hiervoor naar Amsterdam.  Het doel van het gesprek is om te kijken of jij ook als persoon binnen de eenheid waar jij solliciteert past. Vergis je niet, er zijn een hoop mensen die hier nog op afvallen. Zorg dat je je goed voorbereid, je krijgt een brief waarin staat wat er van jou wordt verwacht. Ik moest een korte presentatie over mijzelf en mijn motivatie geven. Wie ben je en wat breng jij mee voor de politie? Het is handig om wat kennis te hebben over je toekomstige werkgebied. Wat zijn de specifieke uitdagingen voor de politie daar? Wie is de burgemeester? Daarnaast zullen de mensen van W&S, in mijn geval een heer en een dame, jou een hoop vragen stellen over de uitkomsten van een computertest die je eerder op de dag hebt gemaakt. Deze gaat over de manier waarop jij als persoon afwegingen en keuzes maakt.

Het antecedentenonderzoek ging in mijn geval verder dan "even" mijn door het systeem halen. Dat hebben ze sowieso al bij de eerste schriftelijke ronde gedaan. Er wordt bij het onderzoek verder gekeken dan jouw eigen persoon. Hoe zit het bij jouw (schoon)familie? Heb jij vrienden met antecedenten? Ben je chantabel? Vandaar ook de BKR check, je dient een uittreksel van het BKR op te vragen en in te sturen. Een agent mag geen problematische schulden hebben. Het huisbezoek waar jij het over hebt is onderdeel van het antecedentenonderzoek. Bij mij kwam een dame anderhalf uur lang praten over mijn vrienden, familie, omgeving, hobby's en alles wat zij van belang vinden.

Van mijn referenten is weet ik dat mijn toenmalige directeur is gebeld en dat die 20 minuten met W&S heeft gesproken over mijn persoon en functioneren. Als er meer mensen zijn gebeld is dat mij niet ter ore gekomen.

Onderschat het eindgesprek en de verdere procedure dus in ieder geval niet, je bent pas binnen bij je aanstellingsgesprek!  ;)


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #11 Gepost op: 26 oktober 2014, 23:31:14
Citaat van: JeroenV link=msg=1304610 date=1414358870
Onderschat het eindgesprek en de verdere procedure dus in ieder geval niet, je bent pas binnen bij je aanstellingsgesprek!  ;)

Met de kleine aantekening dat dit gesprek (zoals bij mij) vóór de laatste twee tests gehouden kan worden. Namelijk: ik heb eerst mijn aanstellingsgesprek en dan de medische keuring het het BGO!


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #12 Gepost op: 27 oktober 2014, 09:55:11
Citaat van: JeroenV link=msg=1304610 date=1414358870
Onderschat het eindgesprek en de verdere procedure dus in ieder geval niet, je bent pas binnen bij je aanstellingsgesprek!  ;)

Klopt. Ik heb met het eindgesprek ook verschillende stellingen voor mijn voeten gekregen die kwamen uit de drijfverenlijst die ik had ingevuld op de tweede selectiedag. Uiteindelijk het verlossende woord. Krijg je trouwens ook meteen te horen.
twee weken later de medische test en een week daarna m'n huisbezoek. Ik ga niet inhoudelijk vertellen wat ze allemaal vragen, maar onderschat deze inderdaad niet. Ik moest ook een BKR uitdraai laten zien, en is er ook een referent gebeld. Twee dagen later kreeg ik de mooiste mail die ik van W&S kon krijgen met in de kopregel: Aanstelling'. Ik had de hele sollicitatieprocedure met succes doorlopen en binnenkort ontvang ik van de eenheid Oost Brabant het aanstellingsbesluit en verdere info over de inschrijving voor de opleiding. Ik stroom in in week 51 van dit jaar. ik ben volgens mij dus definitief aangenomen!!
Weet iemand trouwens hoe dat werkt bij zo'n aanstellingsbesluit? Krijg ik dat per post of bellen ze me daarover om een afspraak in te plannen? En wanneer konden jullie je uniform en andere zaken ophalen (legitimatie, Eed afleggen etc)


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #13 Gepost op: 27 oktober 2014, 10:47:59

Aanstellingsgesprek vond voor mij plaats in Den Haag. Je gaat een aantal formulieren invullen, je aanstelling tekenen ( 098uo) en je krijgt wat voorlichting over verzekering en pensioen en dergelijke.

Je beëdiging is na de start van de opleiding, je legitimatie krijg je dan ook pas. Je toegangspas krijg je op de eerste dag van de opleiding.


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #14 Gepost op: 28 oktober 2014, 17:02:59
Hoelang kan het duren voordat je bericht krijgt? Ik heb vorige week maandag de mail gekregen van W&S dat ik alles succesvol heb doorlopen en ik ingepland sta om in week 51 in te stromen bij de opleiding. Ik zou van de eenheid Oost Brabant een aanstellingsbesluit krijgen en verdere info omtrent de inschrijving voor de opleiding. maar het is al anderhalve week stil. hahaha. Of wil ik te snel omdat in week 51 de opleiding pas start? Maar moeten er vooraf geen zaken geregeld worden zoals uniform e.d.? Wat is jullie ervaring?


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #15 Gepost op: 28 oktober 2014, 17:17:20
Ja Rob, je wilt te snel. Dat is helemaal begrijpelijk, maar ik zou zeggen: relax ;).
Een van de zaken waar je bij de politie (helaas) aan moet wennen is dat dingen vaak lang duren.

Persoonlijk kreeg ik mijn aanstellingsbesluit pas toen ik al enkele weken in opleiding zat. Het halen van het uniform zal waarschijnlijk kort voor het begin van de opleiding plaatsvinden. De eenheid Oost-Brabant organiseerde in het verleden altijd een kennismakingsavond, waarbij je informatie kreeg en kennismaakte met enkele klasgenoten uit de regio. Ik neem aan dat dit nog steeds gebeurd en dat je daar binnenkort een uitnodiging voor krijgt. Op die avond wordt meer verteld over het uniform, uitrusting, de opleiding en maak je kennis met je trajectbegeleider.
Senior GGP / Oost-Brabant


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #16 Gepost op: 28 oktober 2014, 17:26:43
Thanks Nick. haha, ja, moet daar inderdaad even aan wennen. maar goed, de bevestiging dat ik 'aangenomen' ben heb ik van W&S ontvangen, tenminste, in de kopregel stond 'Aanstelling' dus mag aannemen dat ik er definitief ben toch? Nu inderdaad de puntjes op de i en dan gaan we hopelijk een mooie tijd tegemoet!! Echt zin in!! Na zoveel maanden van testen, gesprekken, en keuringen! :) En dan duurt wachten inderdaad lang. :) Zit jij ook bij Oost Brabant Nick? Als VAP?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #17 Gepost op: 28 oktober 2014, 18:43:01
Citaat van: JeroenV link=msg=1304669 date=1414403279
Je aanstelling tekenen ( 098uo)

Je aanstelling hoef je niet te tekenen. Dat is een besluit die voor je genomen is  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Joor85

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
  • Surveillant vrijpol
Reactie #18 Gepost op: 5 november 2014, 01:38:42
Citaat van: VPer Rob link=msg=1304214 date=1414240880
hallo Joor, gewoon lekker jezelf blijven!!

Hallo Vper Rob,

Thanks voor je tip!

Goed nieuws! Het eindgeprek positief afgerond!  ;D Binnenkort medische keuring @Drachten en wacht nog op het bericht 'antecedenten onderzoek'
Ik ben bezig voor Vper Noord-Nederland.


VPer Rob

  • Politievrijwilliger in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #19 Gepost op: 18 november 2014, 08:22:43
Goed om te horen!! Ik begin 15 december met de opleiding.
Medische keuring en huisbezoek zal je ook wel goed doorstaan!
Succes en hou me op de hoogte!