Mee met de Belgische wegpolitie: Alloo bij de Wegpolitie

Auteur Topic: Mee met de Belgische wegpolitie: Alloo bij de Wegpolitie  (gelezen 78595 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Gepost op: 4 september 2014, 23:30:08
Denk dat het topic hier op de beste plaats staat. Iedere donderdag om 21:40 op VTM: Alloo bij de wegpolitie. Aflevering 1 is vandaag geweest en als het goed is een week online terug te kijken via http://vtm.be/alloo-bij-de-wegpolitie


Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #1 Gepost op: 5 september 2014, 12:56:42
Dagelijks gebruiken honderdduizenden automobilisten de autosnelweg. En die worden allemaal in het oog gehouden door de Federale Wegpolitie: de agenten die vooral letten op de snelheid, kijken of we rijden onder invloed van alcohol of drugs en checken of we de veiligheidsgordel dragen en onze gsm gebruiken achter het stuur. Luk Alloo maakt kennis met de agenten en met hun manier van werken. Alloo rijdt mee met dienstvoertuigen en met anonieme wagens en krijgt zo een beeld van wat er zich allemaal afspeelt op de snelweg.

Aflevering 1 : Wegpolitie Antwerpen.
http://vtm.be/video/volledige-afleveringen/id/256358020330000
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #2 Gepost op: 5 september 2014, 13:03:26
Het is ondertitelt zodat het voor iedereen goed te volgen is.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3 Gepost op: 5 september 2014, 13:48:59
Bijzonder. De cameraploeg stelt de bestuurder ook nog wat vragen. Grappig om te zien.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 5 september 2014, 14:04:35
Viel mij ook op.

Wat ik me afvraag aan de hand van deel 1: hoe meten ze de snelheid daar? Kijken ze op de teller en pakken ze een tabelletje erbij en zohard heb je gereden? Of is dat door een trajectmeting achtig iets?
En wat ik me ook afvroeg: bij de ene is over de pechstrook rijden 165 euro (derdergraadsovertreding of zoiets), bij de andere 55 euro (en een eerstegraads overtreding). Hoe zit dat in elkaar daar?

Verder wel leuk eens kijken hoe ze het doen over de grens.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #5 Gepost op: 5 september 2014, 14:46:15
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1293595 date=1409918675
En wat ik me ook afvroeg: bij de ene is over de pechstrook rijden 165 euro (derdergraadsovertreding of zoiets), bij de andere 55 euro (en een eerstegraads overtreding). Hoe zit dat in elkaar daar?
http://www.wegcode.be/boetetarieven
If you can dream it, you can do it.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2014, 16:00:31
Leuke gast die Alloo maar hij houd de agenten behoorlijk op en loopt grappig te doen op de pechstrook :(

Geen goed voorbeeld zeg ik zo !
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #7 Gepost op: 5 september 2014, 17:40:39
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1293595 date=1409918675
Wat ik me afvraag aan de hand van deel 1: hoe meten ze de snelheid daar? Kijken ze op de teller en pakken ze een tabelletje erbij en zohard heb je gereden? Of is dat door een trajectmeting achtig iets?

In de gestreepte voertuigen en de anonieme BMW's van de reeks 3 (die beiden in de aflevering te zien waren) zit geen videomateriaal. De snelheidsmeters worden om de zoveel tijd geijkt en door het houden van een vaste tussenafstand kan men dus bepalen hoe snel de voorligger rijdt. Aan de hand van een tabel wordt vervolgens het boetetarief bepaald.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1293595 date=1409918675
En wat ik me ook afvroeg: bij de ene is over de pechstrook rijden 165 euro (derdergraadsovertreding of zoiets), bij de andere 55 euro (en een eerstegraads overtreding). Hoe zit dat in elkaar daar?

Ik vermoed - want ik mis de volledige context een beetje - dat men deze wegrijdende chauffeur ook een overtreding van de derde graad op basis van art. 3, 1° heeft aangesmeerd en de anderen enkel het overschrijden van een witte lijn.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2014, 09:52:11
Aflevering 2 valt nu ook integraal te bekijken.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #9 Gepost op: 14 september 2014, 00:01:32
Heb hem weer gekeken! Blijft erg boeiend om te zien! Maar ook de presentatie is super. Over de agente in het programma, zeer vriendelijk en beleefd. Maar dat zijn de Belgen meestal!  O0
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau