Mee met de Belgische wegpolitie: Alloo bij de Wegpolitie

Auteur Topic: Mee met de Belgische wegpolitie: Alloo bij de Wegpolitie  (gelezen 80018 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #100 Gepost op: 6 oktober 2016, 23:07:15
aflevering 5

Citaat
Enkele middenvakrijders worden berispt en beboet omdat ze niet uiterst rechts rijden. Een chauffeur die telefoneert achter het stuur, moet onverbiddelijk 110 euro betalen. Maar ook sms-verkeer en kijken hoe laat het is op je smartphone wordt beboet met 110 euro. De Cel Patrouille en Toezicht van de Wegpolitie haalt drugskoeriers uit het verkeer en begeleidt ze naar de cel.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #101 Gepost op: 7 oktober 2016, 12:33:48
Link doet het niet (Moet nog "]" bij)!  98uiye


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #102 Gepost op: 7 oktober 2016, 12:47:32
Ik sta er toch van te kijken hoe hij de agenten aanspreekt als ze gaan verbaliseren. Bijvoorbeeld met de motorrijder dat hij in de auto al zegt laat hem toch gaan. Ook later door te zeggen het was maar een klein stukje etc. Ik zou hier niet zomaar van gediend zijn eerlijk gezegd.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #103 Gepost op: 7 oktober 2016, 13:07:40
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1451188 date=1475837252
Ik sta er toch van te kijken hoe hij de agenten aanspreekt als ze gaan verbaliseren. Bijvoorbeeld met de motorrijder dat hij in de auto al zegt laat hem toch gaan. Ook later door te zeggen het was maar een klein stukje etc. Ik zou hier niet zomaar van gediend zijn eerlijk gezegd.

Ik heb het idee dat, dat afgesproken en gespeeld is.

Veel mensen denken als Luc en door dit vraag en antwoordspel krijgt men uitleg waarom de politie beboet of niet.
Een afgesproken educatief element in het programma.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #104 Gepost op: 7 oktober 2016, 15:55:22
Echt "afgesproken" zal het niet zijn maar het voegt wel een extra element toe aan het programma. Luk Alloo staat nu ook eenmaal al jaren bekend om zijn flamboyante aanpak als Bekende Vlaming. In Nederland zou zoiets veel minder of gewoon niet werken, een verschil in cultuur.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #105 Gepost op: 8 oktober 2016, 10:20:48
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1451094 date=1475788035
aflevering 5
42:25 een klein soort spijkermatje? Om te voorkomen dat het staande gehouden voertuig er vandoor gaat?
Handig, wist niet dat die gebruikt werden


ColinC

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 379
  • Hoi =)
    • Website
Reactie #106 Gepost op: 8 oktober 2016, 18:57:48
Citaat van: FP924 link=msg=1451290 date=1475914848
42:25 een klein soort spijkermatje? Om te voorkomen dat het staande gehouden voertuig er vandoor gaat?
Handig, wist niet dat die gebruikt werden

Heb m vaker gezien in de serie, een heel effectief en preventief middel als je het mij vraagt!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #107 Gepost op: 9 oktober 2016, 01:02:12
In Nederland mag de stopstick niet meer gebruikt worden want gevaarlijk bij rijdende voertuigen en dergelijke, maar hoe zit het in NL met gebruik van de stopstick bij stilstaande voertuigen ter voorkomen van wegrijden?


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #108 Gepost op: 14 oktober 2016, 12:51:56
Aflevering 6

Luk Alloo is getuige van een wilde achtervolging op de Antwerpse ring. Een wagen die door de Gerechtelijke Cel van de Federale Politie uit het verkeer wordt gehaald, weigert te stoppen en probeert te vluchten. Door de autoramen worden zakken drugs weggegooid. De wagen slalomt tussen het verkeer en rijdt constant op de pechstrook.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #109 Gepost op: 14 oktober 2016, 15:51:42
In Nederland mag de stopstick niet meer gebruikt worden want gevaarlijk bij rijdende voertuigen en dergelijke, maar hoe zit het in NL met gebruik van de stopstick bij stilstaande voertuigen ter voorkomen van wegrijden?
Niet alleen mag hij niet meer gebruikt worden, als ik het goed begrepen heb moesten ze allemaal uit de wagens verwijderd worden. Dan heb je er ook bij staand verkeer niet veel meer aan... ;)

Sent with Tapatalk on the move

Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")