Scannerfragmenten / Geluidsopnames mobilofoonverkeer van het analoge netwerk

Auteur Topic: Scannerfragmenten / Geluidsopnames mobilofoonverkeer van het analoge netwerk  (gelezen 76675 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lpp-nieuws

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #120 Gepost op: 30 september 2012, 22:44:03
Ik heb zelf nog een flink aantal scanneropnames, waaronder idd Antheunisstraat. Weet alleen niet hoe je geluidsbestanden hier plaatst.

 Ik sta bij deze toe om ze voor je online te zetten heb nog genoeg ruimte over om jullie hier een plezier mee te doen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Zeer grote brand sporthal Helsdingen Vianen (scanner opname uit 2003)
Uploaded by Remon0347 on Sep 4, 2011
Wel mooi om dit te horen aangezien ik er nog wel wat herrineringen aan heb. Zat toen op die sportschool die is afgebrand (om een rede die ik nog steeds idioot vind) en dat was toch wel een heel mooi complex. Ook wel mooi om de AC te horen "Brug over, rechts af en dan ziet u hem vanzelf branden". Weet iemand trouwens de reden dat de AC steeds het uitruk bericht blijft herhalen? Ze hadden toen toch ook piepers?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Weet iemand trouwens de reden dat de AC steeds het uitruk bericht blijft herhalen? Ze hadden toen toch ook piepers?

De meeste regio's hadden een netwerk van zenders (co-channel) waarbij alle zenders tegelijk hetzelfde signaal uitzonden. In Utrecht was er een iets ouder systeem waarbij elke zender apart bediend moest worden. Met name in meer landelijke gebieden werden vaak meerdere zenders gebruikt omdat deze samen voor de dekking in een bepaald gebied zorgen. Daarnaast werd een alarmering altijd 2x verzonden (zoals meer regio's dat deden). Tel dat bij elkaar op en bij grote branden hoorde je soms 10x hetzelfde verhaal :) In Zeeland idem dito maar daar hadden ze dit geautomatiseerd waardoor de tekst 1x werd opgenomen en door het systeem automatisch om-en-om via de juiste zenders werd uitgezonden. Grappig, want je hoorde dan steeds dezelfde verspreking of op hetzelfde moment iemand niezen :)

Dus, je begrijpt dat P2000 voor dit soort regio's een enorme verademing geweest moet zijn ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Heb het eerder gepost, maar bij Google Video is filmpje offline, nu via youtube waar het wel werkt:

(vanaf 3:15)
Mobilofoonverkeer politie A-A: Melding moord op Theo van Gogh, achtervolging, schietpartij, assistentie collega, motoragent meldt dat hij geraakt is en aanhouding

Er wordt verschrikkelijk geschoten
Geüpload door 00niro00 op 24 apr 2011


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Ook deze is eerder gepost, offline gehaald en nu weer op youtube

www.youtube.com/watch?v=VAArhCmtUGE
Gepubliceerd op 11 okt 2012 door Reinder van Zaanen


p.i.m.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Hmm,

vroeger, toen ik heel actief was had ik altijd een cassetterecorder erbijstaan, ik heb nog heel veel bandjes met opname's liggen oa. atf, scheveningen radio, de cpa, het hb en de ac over...alsmede achtervolgingen van drugsrunners op de a16 en ook de politie van Antwerpen, het was een mooie oude analoge tijd. Aantal bandjes van 90 min zullen er een heleboel zijn, namelijk er staan enkele dozen vol op zolder bij mij.

pim


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Dit topic staat al een tijdje stil... maar aan deze toch nog een oproep aan mensen die nog opnames hebben liggen; ik ben geinteresseerd!

Om een begin te geven hier alvast enkele alarmeringen van brandweerkorpsen Gorinchem, Ameide en Leerdam. (Regio Zuid-Holland Zuid) uit 2005.

Analoge oproep Brandweer Gorinchem - Beknelling fietser

Analoge oproep brandweer Gorinchem - Brandende gaslekkage

Analoge oproep brandweer Gorinchem - Coniferen in brand

Analoge oproep brandweer Ameide - OMS Open Vensters Ameide

Analoge oproep Brandweer Leerdam - Stormschade Kedichem


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zelfs met terugwerkende kracht blijft het bijzonder, die ontelbare tooncodes van Gorinchem :D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Hunter link=msg=1190085 date=1375995465
Zelfs met terugwerkende kracht blijft het bijzonder, die ontelbare tooncodes van Gorinchem :D
Met de tooncodes van toen en de capcodes van nu is er eigenlijk niets veranderd, het was de voorloper van het gedef. alarmen zoals het nu gaat  ;) :D  Prima constructie en effectief  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: pompbediende link=msg=1190092 date=1375998287
Met de tooncodes van toen en de capcodes van nu is er eigenlijk niets veranderd, het was de voorloper van het gedef. alarmen zoals het nu gaat  ;) :D  Prima constructie en effectief  O0

Klopt, ik ontving het zelf ook geregeld in Zoetermeer, maar blijft bijzonder om 20 codes te horen voor een OMSje :)