Scannerfragmenten / Geluidsopnames mobilofoonverkeer van het analoge netwerk

Auteur Topic: Scannerfragmenten / Geluidsopnames mobilofoonverkeer van het analoge netwerk  (gelezen 76476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Heb nog een paar foto's staan op http://un3266.totalsafety.nl/

Ja, we zijn een leuke dag bezig geweest.
Het alarm te horen was al apart. Het was een duitse vrachtwagen die "kalkmelk" vervoerde. Werd gebruikt als grondstof voor bouwlijmen o.i.d.
De wagen raakte in de berm, chauffeur wilde terugsturen maar dat ging wat te abrupt.
Getuigen zeiden dat de auto over de kop ging en zeker in zijn geheel een halve meter van de grond kwam. De wagen heeft een schuiver van zo'n 40 meter gemaakt over het asfalt
Het was 's-ochtend in de ochtenspits, wonder boven wonder waren er verder totaal geen andere auto's bij betrokken.
D'r kon geen kip meer door. Geloof dat half Nederland stil lag, zeker omdat er ook op de A4 nog een ongeval was later op de dag.
Voor de chauffeur kwam de hulp te laat. Rotzooi indammen, afdekken met zand en opscheppen.
Was een rommeltje, dus daarom werd de gaspakkenploeg erbij gehaald. Voor de chemische stof was het niet direct noodzakelijk, maar het was makkelijker schoonmaken.

cu,
Loe

merci!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
na een leuk stukje achtergrond info (wat altijd welkom is) graag nu weer verder met het plaatsen van audiofragmenten !


Ik heb ook nog wel interesse in (nog niet eerder vertoonde) scannerfragmenten van regio Amsterdam - Kennemerland - Zaanstreek etc.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DennieB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 90


owb

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Nog iemand mooie fragmenten? (met name Politie)


Jack192

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Wauw, wat een nostalgie! Was dat nog AC62?

He, wat leuk, die zijn bij mij thuis opgenomen!!

:)


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Weet niet of hij hier thuis hoort maar bij deze:

http://www.google.com/reader/ui/3247397568-audio-player.swf?audioUrl=http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00700/almere_mp3_700600a.mp3

De tekst die bij het fragment hoort komt uit de Telegraaf woe 24 feb 2010.

Getuige loodst politie via mobieltje naar inbrekers Van onze correspondent
ALMERE -  Attent optreden van een Almeerder heeft geleid tot de snelle aanhouding van twee verdachten die een woning in Almere waren binnengedrongen. De getuige gaf, nadat hij 112 had gebeld, via een live verslag instructies aan de meldkamer zodat de gealarmeerde agenten precies wisten waar ze moesten zijn.

De man geeft achteraf toe dat hij stond te trillen op zijn benen. "Ik sta helemaal strak", zegt hij op een bepaald moment. Dat blijkt uit geluidsopnamen tussen de meldkamer en de beller, die de politie aan De Telegraaf beschikbaar heeft gesteld.

Anoniem

"Je bent bang dat die twee ook jouw huis komen bezoeken", zegt de man - die verkiest anoniem te blijven - nu. "Dat wekt die angst op. En bovendien: waar ze mee bezig zijn hoort niet, je wilt gewoon dat ze gepakt worden." Het blijkt dat de eerste politieauto binnen vijf minuten na de melding op het plaats delict arriveerde. De politie kon de getuige in zijn contact met de meldkamer informeren waar de politiewagen zich bevond. Later werd de eerste surveillanceauto gevolgd door twee andere en ook door politiemotoren. "Dat stelde me gerust", aldus de Almeerder. "Ik wist toen dat de politie er snel zou zijn. Het ging om vijf minuten, maar wel minuten die eeuwen leken te duren."

Tijdens zijn telefoontje gaf de man de politie, via de meldkamer, aanwijzingen: 'Ja, stoppen hier'. Ook roept hij 'Pak ze' en 'Super!' als het duo op de vlucht gegrepen wordt. De twee inbrekers proberen weg te komen als ze merken dat de politie hen in de gaten heeft.

De Almeerder vindt het heel normaal wat hij gedaan heeft. "Ik heb er geen seconde over nagedacht maar meteen de politie gebeld. Ik zou het een volgende keer weer doen."

Blij

De politie is blij met dit soort burgers en hoopt dat anderen in soortelijke gevallen hetzelfde doen. "We merken steeds meer dat mensen de criminaliteit beu zijn en bereid zijn de politie via 112 te benaderen, zodat inbrekers, overvallers, vandalen, gepakt kunnen worden. Ook wordt er goed gereageerd op SMS Alert, waarbij de politie met tekstberichtjes om hulp vraagt. We hebben daardoor al heel wat 'heterdaadjes' gehad."


Bron: http://www.telegraaf.nl/testsectie/6122216/__Mobiele_hulp_voor_politie_bij_inbraak__.html


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Weet niet of hij hier thuis hoort maar bij deze
Eigenlijk niet, want het is niet analoog maar C2000. Vraag me steeds weer af waar dit soort fragmenten vandaan komt :)
Geweldig om te horen en toch vreemd dat je (met name op internet) zoveel mensen hoort klagen over C2000, dit klinkt toch superieur??


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Ok deze zijn bekend denk ik wel.
Je hoort de PMK in een deuk liggen.
Dat komt niet goed door  ;D

De PMK spreekt van de melding van de dag....
luister zelf maar  ;D
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Agent verteld over een schietpartij, en vanaf 2:20 ongeveer hoor je het mobilofoonverkeer.
politiewerk.nl - schietpartij

Mobilofoonverkeer van de politie van het moment dat Theo v. Gogh word vermoord tot Mohammed B. is ingerekend. ( vanaf 3:11 )
http://video.google.nl/videoplay?docid=-4777189720944045928&ei=QGCNS9mwAtOM-AaL5oydCg&q=er+word+verschrikkelijk+geschoten#

Scanner opname Brand hemeltje Volendam
http://www.youtube.com/watch?v=d2taVB5aLu8&feature=related