Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 229396 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #60 Gepost op: 8 april 2009, 16:11:36
Als je tenminste niet valt in de categorie jammer joh!

Hoe kun je zien dat een vrouw zwanger is, een kind onder de 12 is en wat valt er dan wel onder een zichtbare aandoening? Moet straks iedereen met bijvoorbeeld hartritmestoornissen of zij die een peacemaker hebben maar een sticker op hun borst plakken?

Makkers, hier komt gedonder van! >:(

Zelfde richtlijnen als met pepperspray. En twijfel je....gebruik je een ander geweldsmiddel. Zo simpel is het!

En ze hebben het over zichtbare zwangerschappen, aandoeningen e.d. Soms kun je dit inderdaad niet zien nee, maar daar kun je dan niets aan doen.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #61 Gepost op: 8 april 2009, 16:14:36

Hoe kun je zien dat een vrouw zwanger is, een kind onder de 12 is en wat valt er dan wel onder een zichtbare aandoening? Moet straks iedereen met bijvoorbeeld hartritmestoornissen of zij die een peacemaker hebben maar een sticker op hun borst plakken?

Makkers, hier komt gedonder van! >:(

Als ik dit soort dingen lees vraag ik me toch wel een aantal dingen af...  ;) Hoe kijk jij bijvoorbeeld tegen de beanbag aan?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #62 Gepost op: 8 april 2009, 16:22:32
Waarom dan kiezen voor dit geweldsmiddel als er een ander is?

Er kleven m.i. teveel risico's aan dit middel.

Maar misschien is dit wel een leuke:
Bij de overhandiging van de eerste Taser een live demonstratie met als ontvager van de eerste 50.000 volt de minister van BZ.
Die heeft toch niets te vrezen. Het is toch een veilig geweldsmiddel?

En ze hebben het over zichtbare zwangerschappen, aandoeningen e.d. Soms kun je dit inderdaad niet zien nee, maar daar kun je dan niets aan doen.

En dat is dus de grootste BULLSHIT! in dit hele verhaal.

Want daar heeft het slachtoffer dus niks aan en de AT-er nog minder.

Ik wens beide alvast heel veel sterkte.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #63 Gepost op: 8 april 2009, 16:25:24
Als ik dit soort dingen lees vraag ik me toch wel een aantal dingen af...  ;) Hoe kijk jij bijvoorbeeld tegen de beanbag aan?

De beanbag lijkt mij een beter middel alhoewel daar ook risico's aan kleven. Geen enkel geweldsmiddel is risicovrij. Daarnaast is de Mossberg niet handig in close quarters combat. Dan lijkt een Taser makkelijker inzetbaar.

Maar als ik mag kiezen, doe mij dan maar een beanbag op mijn torso i.p.v. een taser.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #64 Gepost op: 8 april 2009, 17:00:35
De beanbag lijkt mij een beter middel alhoewel daar ook risico's aan kleven. Geen enkel geweldsmiddel is risicovrij. Daarnaast is de Mossberg niet handig in close quarters combat. Dan lijkt een Taser makkelijker inzetbaar.

Maar als ik mag kiezen, doe mij dan maar een beanbag op mijn torso i.p.v. een taser.


Tja, wat betreft je eerder aangehaalde argumenten over de taser zie ik weinig verschil met het gebruik van de beanbag. Daarbij kun je ook vallen en lelijk gewond raken. Tja, misschien beschiet je dan ook wel een vrouw die niet zichtbaar zwanger is. Of die doorgedraaide knul met een mes van nog net geen twaalf jaar oud.  ;)

Vergeet niet dat je niet zomaar een geweldsmiddel om je oren krijgt, en al helemaal niet van een dergelijk kaliber. Dan heb je absoluut wat op je kerfstok.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #65 Gepost op: 8 april 2009, 19:33:20
Tja, wat betreft je eerder aangehaalde argumenten over de taser zie ik weinig verschil met het gebruik van de beanbag. Daarbij kun je ook vallen en lelijk gewond raken.

Er is een groot verschil tussen vallen en lelijk gewond raken (wat overigens dus ook met de taser gebeurt) of al dood zijn voordat je de grond raakt (wat dus - weliswaar in uitzonderlijke gevallen - ook gebeurt met de Taser). En de beanbag is geen heilig boontje, maar ik heb nog geen fatale verhalen over het slimme zakje gehoord. (waarbij dus het lethale letsel werd veroorzaakt door het zakje, niet door de plaats van impact)

Vergeet niet dat je niet zomaar een geweldsmiddel om je oren krijgt, en al helemaal niet van een dergelijk kaliber. Dan heb je absoluut wat op je kerfstok.

Dat zeg ik. Wat is er mis met een 9 mm in de rechterknieschijf? Loopt hij nog steeds? Volgende 9mm in de andere. Simpel, toch?
Of ga je mij soms nu vertellen dat de AT-er tegenwoordig ook al zakt voor de schiettest?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #66 Gepost op: 8 april 2009, 19:41:41
Er is een groot verschil tussen vallen en lelijk gewond raken (wat overigens dus ook met de taser gebeurt) of al dood zijn voordat je de grond raakt (wat dus - weliswaar in uitzonderlijke gevallen - ook gebeurt met de Taser). En de beanbag is geen heilig boontje, maar ik heb nog geen fatale verhalen over het slimme zakje gehoord. (waarbij dus het lethale letsel werd veroorzaakt door het zakje, niet door de plaats van impact)
Als ik mag kiezen doe dan maar een taser. Daar heb ik waarschijnlijk een stuk minder last van. Een doorboorde long zal geen uitzondering zijn na een schot met zo'n beanbag. Je leest niet alles in het nieuws.  ;)


Dat zeg ik. Wat is er mis met een 9 mm in de rechterknieschijf? Loopt hij nog steeds? Volgende 9mm in de andere. Simpel, toch?
Of ga je mij soms nu vertellen dat de AT-er tegenwoordig ook al zakt voor de schiettest?
Tja, wat mij betreft niets mis mee. Maar dat is persoonlijk. Het doel van een taser dan wel beanbag is iemand uitschakelen zonder veel letsel te veroorzaken. Als je de knieschijven aan gort schiet dan heeft die persoon er de rest van zijn leven last van. Dat is iets wat zeker is. Bij het gebruik van een taser of beanbag is die kans aanzienlijk kleiner. Maar vind je het wel kunnen dat een zwangere vrouw (al dan niet zichtbaar) in de knieën geschoten wordt?  :P


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #67 Gepost op: 8 april 2009, 19:54:04
Aan een doorboorde long hoef je nog niet dood te gaan, aan een hartstilstand gaat dik 70 % naar de eeuwige jachtvelden.

Als die 2-in-1 erom vraagt dan schiet een diender die ook gewoon voor haar landingsgestel. Dat doet de politie als het nu nodig is ook.
Wat dat betreft vraag ik me dus af of je een zwangere vrouw alleen mag pepperen of beschieten?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #68 Gepost op: 25 april 2009, 14:10:39
Als er niet zoveel publiek met cameraatjes omheen stond, zat meneer veel rapper op de achterbank van een politievoertuig... ::)

http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar/2009/04/exhibitionist_getasered.html

 ;D


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #69 Gepost op: 25 april 2009, 18:04:30
gods allemachtig, wat een incompetent gedrag van die agenten. Ook al staat er duizend man om je heen. Wil hij z'n kleding niet aan doen? Prima, je bent met 3 man, pleur hem op de grond, handboeien om en meenemen. Rot op met je taser, nergens voor nodig, die vent is poeslief.