Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 227697 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #840 Gepost op: 21 november 2019, 09:56:23
Ik verbaas me ook weer dat de surveillant er volgens mij buiten gaat vallen. Ik ervaar meer en meer dat er een beroep wordt gedaan op ons surveillanten om de eindjes tijdens de dienst aan elkaar te knopen. Was een mooi kans geweest om in ieder geval enigszins voorbereid bij een melding aan te komen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #841 Gepost op: 21 november 2019, 17:06:46
Waar baseer je dat op?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #842 Gepost op: 21 november 2019, 17:26:36
Er wordt gesproken over de noodhulp. Surveillanten vallen daar niet onder. Of heb ik iets gemist?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #843 Gepost op: 21 november 2019, 18:56:10
Het gebruik van de term noodhulp zou ik nu even niet als leidraad gebruiken, die term zit nog zo ingebakken en bestaat feitelijk niet meer. De vrijwilligers hebben altijd niet-dodelijke bewapening (en sommigen zelfs een vuurwapen), dus zou niet weten waarom de taser daar niet bij hoort.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #844 Gepost op: 23 november 2019, 20:53:19
Het gebruik van de term noodhulp zou ik nu even niet als leidraad gebruiken, die term zit nog zo ingebakken en bestaat feitelijk niet meer. De vrijwilligers hebben altijd niet-dodelijke bewapening (en sommigen zelfs een vuurwapen), dus zou niet weten waarom de taser daar niet bij hoort.
Ben benieuwd. Tot nu toe heb ik altijd begrepen dat het voor de N3 en hoger zou zijn. Zou zeker hier in de eenheid een hoop extra ruimte geven tijdens de diensten.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #845 Gepost op: 15 december 2019, 14:32:31
Er wordt gesproken over de noodhulp. Surveillanten vallen daar niet onder. Of heb ik iets gemist?

Kaasje volgens mij kun je op ieder moment van je dienst in een situatie terecht komen dat je moet handelen. Ze moeten een keer van dat geneuzel af over niveau dit en dat. Je moet een klus met elkaar klaren en daar hoort dezelfde bewapening bij of je nu surveillant bent of hoofdcommissaris, ze moeten nu eens wakker worden. Iedere keer ' haantjes gedrag' van dienders die zich meer voelen dan een ander, die snappen het gewoon niet. Het is wachten tot de eerste omvalt. "Als het bekende kalf verdronken is....."


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #846 Gepost op: 17 december 2019, 11:02:03
Nee hoor, het is onmogelijk dat wij in die situaties terecht komen. Daarom worden er zoveel surveillanten ingezet bij evenementen, dan weet je zeker dat er geen vuurwapen of ergere incidenten zullen gebeuren, daar zijn ze inmiddels niet voor opgeleid. Aldus het bedrijf...


Ik ben het helemaal met je eens hoor, daarom hoop ik echt dat deze breder worden uitgerold. Het werk vraagt erom, nu de organisatie nog. Het is ontzettend maf dat de ABB BOA's zijn met vuurwapen terwijl voor een surveillant dit niet mogelijk (meer) is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


nickkiebox

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #847 Gepost op: 23 december 2019, 02:59:20
Nee hoor, het is onmogelijk dat wij in die situaties terecht komen. Daarom worden er zoveel surveillanten ingezet bij evenementen, dan weet je zeker dat er geen vuurwapen of ergere incidenten zullen gebeuren, daar zijn ze inmiddels niet voor opgeleid. Aldus het bedrijf...


Ik ben het helemaal met je eens hoor, daarom hoop ik echt dat deze breder worden uitgerold. Het werk vraagt erom, nu de organisatie nog. Het is ontzettend maf dat de ABB BOA's zijn met vuurwapen terwijl voor een surveillant dit niet mogelijk (meer) is.

Wat zijn ABB Boa's ?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #848 Gepost op: 10 februari 2020, 12:01:58
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #849 Gepost op: 10 februari 2020, 12:02:10
Samen sterk in de hulpverlening!