Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 229589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #320 Gepost op: 22 januari 2013, 11:49:33
wet van Murphy wet van bedrog
Wet van bedrog:
Anything that can go wrong, will—at the worst possible moment

Murphy:
if there's more than one way to do a job and one of those ways will end in disaster, then somebody will do it that way
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #321 Gepost op: 22 januari 2013, 12:19:04
ALS er stress is (Eigen leven in gevaar) dan ga je geen taser pakken.  ;)

Herstel: dan wil je geen taser pakken. Dus moet je er voor zorgen dat de mogelijkheid dat je hem toch pakt, zo klein mogelijk is. Dus cross draw.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #322 Gepost op: 22 januari 2013, 18:15:40
Herstel: dan wil je geen taser pakken. Dus moet je er voor zorgen dat de mogelijkheid dat je hem toch pakt, zo klein mogelijk is. Dus cross draw.
Mijn pepperspray en vuurwapen zitten ook ongeveer tegen elkaar aan op mijn koppel... Ik pak toch ook bij stress niet mijn peppespray ipv mijn vuurwapen?  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #323 Gepost op: 22 januari 2013, 18:19:13
Mijn pepperspray en vuurwapen zitten ook ongeveer tegen elkaar aan op mijn koppel... Ik pak toch ook bij stress niet mijn peppespray ipv mijn vuurwapen?  998765
Je pepper voelt heel anders en pak je ook op een andere manier. De taser heeft dezelfde vorm als een vuurwapen en heeft ook een kolf. Waarschijnlijk wel lichter e.d. maar de manier van vastpakken is hetzelfde.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #324 Gepost op: 22 januari 2013, 18:25:14
Je pepper voelt heel anders en pak je ook op een andere manier. De taser heeft dezelfde vorm als een vuurwapen en heeft ook een kolf. Waarschijnlijk wel lichter e.d. maar de manier van vastpakken is hetzelfde.
Je meent het...  ;)

Ik doelde meer op het feit dat je er op kan trainen en een stukje bewustwording.... Maar goed, ik vind alles prima, op mijn vest, aan mijn koppel, op mijn been.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #325 Gepost op: 22 januari 2013, 18:28:51
Je meent het...  ;)

Ik doelde meer op het feit dat je er op kan trainen en een stukje bewustwording.... Maar goed, ik vind alles prima, op mijn vest, aan mijn koppel, op mijn been.

Amen, als we dat ding maar krijgen. Ik ben van mening dat het absoluut een meerwaarde kan zijn. In de horeca al meer dan genoeg gasten gehad die absoluut niet reageerden op de pepperspray... en waarbij dus echt heel veel geweld moest worden gebruikt om diegene uiteindelijk in de boeien te krijgen....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #326 Gepost op: 3 februari 2013, 16:39:59
Tja, onderstaand filmpje van een inzet vandaag in the UK
Man tasered at Buckingham Palace, London with Taser gun
user: UKarchive

Het toont wel de risico's, de gebruiker moet aardig dichtbij komen, en als de eerste stoot mis is of geen effect heeft kan de dader toch vlot bij je zijn.  :-X In dit geval is het gelukkig dat de tweede agent wel weet te raken...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


guest14264

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 3 februari 2013, 17:05:47
Het toont wel de risico's, de gebruiker moet aardig dichtbij komen, en als de eerste stoot mis is of geen effect heeft kan de dader toch vlot bij je zijn.  :-X In dit geval is het gelukkig dat de tweede agent wel weet te raken...

Als je ziet hoe snel de dader eigenlijk al bij de agent is, lijkt het mij niet echt prettig. Moet je toch wel heel erg snel zijn wil je nog een ander middel zien te pakken.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #328 Gepost op: 3 februari 2013, 17:11:47
Het lijkt ook alsof de agent om de verdachte heen loopt als een soort afleiding. Overigens had deze nog voldoende tijd om zichzelf aardig te verwonden.

Hoe dan ook, het is goed afgelopen! De verdachte is onder controle gebracht zonder hem neer te schieten.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #329 Gepost op: 3 februari 2013, 23:20:15
Zie hier gelijk de reden voor de ontwikkeling vn de taser X2  :o