Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 226489 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #830 Gepost op: 15 november 2018, 17:15:23
Nou het mocht tijd gaan worden, nu nog even +5 jaar wachten.......
Ik ben overigens wat de kamer van het voorstel gaat vinden, iedereen moet er nog even zijn plasje over doen.

Mocht het doorgaan dan ben ik erg benieuwd in welke aantallen ze verstrekt gaan worden op het bureau! Eigenlijk zouden er evenveel tasers als porto's moeten zijn.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #831 Gepost op: 15 november 2018, 21:01:20
Zoals ik het lees worden ze alleen voor de noodhulp verstrekt... Waar is dan de slogan "Prio 1 is voor iedereen" gebleven? Of ga je aan de nabestaanden verkopen dat hun doorgedraaide man is neergeschoten in plaats van getaserd omdat de wijkagent er eerder was dan de noodhulp.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #832 Gepost op: 15 november 2018, 21:04:14
Ik denk dat er bedoeld wordt dat de taser aan iedereen in de GGP wordt versterkt en niet aan bijvoorbeeld rechercheurs of arrestantentaken. Om dat eenvoudig aan de burger uit te leggen wordt dan de noodhulp gezegd.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #833 Gepost op: 15 november 2018, 22:01:10
Op internet valt te lezen dat het mogelijk om 17.000 stroomstootwapens gaat. Daarnaast staat in het persbericht van de politie: "Als het stroomstootwapen aan de uitrusting wordt toegevoegd, komen per basisteam een aantal stroomstootwapens beschikbaar die agenten in de noodhulp mee de straat op nemen".

Ik denk dat er dus per bureau een X aantal tasers zullen worden uitgedeeld en zodra je start met je noodhulpdienst doe je de taser om, en zodra je klaar bent leg je hem weer terug of geef je hem door aan de collega's die je aflossen.

Op zich begrijpelijk aangezien het qua kosten niet te doen is om ze op de man te verstrekken. En tuurlijk zullen er weer nadelen te bedenken zijn aan deze manier van werken maar ja, wees blij dat de politie flink aan het investeren is in de uitrusting. Nieuwe pepperspray, porto, wapenstok, handboeien en nu zelfs een nieuw geweldsmiddel. ;)


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #834 Gepost op: 19 november 2018, 19:57:19
Gaat dit alles nog tegen houden????

Zie onderstaande bericht op ‘Telegraaf.nl’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2817659/vn-bespreken-invoering-stroomstootwapens-voor-alle-agenten
"Waakzaam & Dienstbaar"


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #835 Gepost op: 20 november 2018, 12:57:57
Aangezien er meerdere landen zijn die al enige jaren gebruik maken van de Taser, en er een aantal landen zijn die naast Nederland ook de Taser in willen voeren, vermoed ik dat het wel los loopt.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #836 Gepost op: 15 november 2019, 08:39:31
Agenten krijgen hun gewenste stroomstootwapens
"Het kabinet gaat 30 miljoen euro uittrekken voor het aanschaffen van stroomstootwapens. De tasers staan al een tijdje hoog op de verlanglijst van de politie, en ze krijgen nu hun zin. In totaal worden 17.000 agenten uitgerust met het geweldsmiddel."

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4922006/stroomstootwapen-taser-wens-politie-oplossing-tegen-geweld


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #837 Gepost op: 15 november 2019, 17:33:59
We hebben in Nederland nog ongeveer 300 volwaardige politiebureau's (dan reken ik de posten niet mee) waar agenten opkomen. Doe er even 10% bij voor speciale eenheden (hongengeleiders, flexteams) dan kom je op 330. Ronden we naar boven af, 350 'politie locaties' uitrusten met 17.000 tasers.
Dan kom je op gemiddeld 48 tasers per locatie uit. Kun je toch aardig wat eenheden, inclusief wijkagenten, mee de straat op sturen.

Natuurlijk zit bovenstaande VOL met aannames, maar geeft een klein beeld  0098
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #838 Gepost op: 16 november 2019, 00:01:45
Er zijn ongeveer 30.000 executieven. Trek daar alle rechercheurs en anderen die niet meer dagelijks bewapend op straat lopen af en ik denk dat je al een heel eind komt met 17.000 wapens...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #839 Gepost op: 16 november 2019, 10:24:13
Ja, dat denk ik ook. Ik ben benieuwd naar de keuzes die ze maken, zeker nu 'prio 1 voor iedereen' zo gepromoot wordt en de noodhulp eenheden er steeds meer af gaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.