Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 226579 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Daan

  • Gast
Gepost op: 13 juli 2005, 22:33:49
Ik zag laatst iets over de Taser gun (pistool dat 2 elektroden aan super dunne draden afschiet en iemand een stroom stoot geeft), nu vroeg ik me af waarom dit, in mijn ogen, geschikte wapen nu niet word ingevoerd? Je kunt er snel en veilig probleem makers mee uitschakelen en het is redelijk goed voor de verdediging van de politie mensen....




GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2005, 22:37:30
Ik heb gehoord dat er in de states al 22 doden door zijn gevallen. Wellicht dat dit er iets mee te maken heeft?
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Daan

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2005, 22:38:34
Aha dat verandert de zaak ;D
Bedankt voor de reactie ;)


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #3 Gepost op: 14 juli 2005, 08:18:03
Er is laats een documentaire op tv geweest waarin de gevaren van de taser werd beschreven. Hierbij was een van de ouders aan het woord wiens zoon bij een aanhouding door het gebruik van de taser is overleden. Heel indrukwekkend. Er zijn inderdaad veel doden gevallen. Diverse gevallen van blijvend letsel en hersenbeschadiging en nog meer bijwerkingen. Op dat punt blijft het een niet zo vriendelijk middel. Dus begrijpelijk dat men in nederland hier niet toe over gaat.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Daan

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2005, 18:11:34
En hoe zit het dan met de andere "non-lethal" wapens? Zoals wapens met rubberen kogels, enz...

Word dit niet ingevoerd of bekeken of dit gebruikt kan worden?


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2005, 22:23:08
Ook met rubberen kogels zijn gevallen bekend dat het dodelijke gevolgen kan hebben in geval dat het van dichtbij afgevuurd wordt (grotere wonden).   ;)

Overigens heb ik wel eens een scriptie geschreven over de toepassing van "Non-lethal Weapons" in de defensie en justitie praktijk.

Vraag me overigens af wat voor situaties jij in gedachte had (de wijze van toepassing) ??

Het moge duidelijk zijn dat bepaalde NLW's in bepaalde situaties niet bruikbaar zijn.


Daan

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 juli 2005, 21:44:38
Vraag me overigens af wat voor situaties jij in gedachte had (de wijze van toepassing) ??

Denk aan grotere rellen zoals je kunt hebben met voetbal wedstrijden en AT-teams? Werkt het AT trouwens met flashbangs voor het enteren van een ruimte?


Target77

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 16 juli 2005, 04:20:00
Denk aan grotere rellen zoals je kunt hebben met voetbal wedstrijden en AT-teams? Werkt het AT trouwens met flashbangs voor het enteren van een ruimte?

In Nederland gebruikt de ME toch ook het waterkanon en traangas in geval van rellen. Een beter voorbeeld van een toepassing van NLW's kan je niet hebben dan dat dacht ik zo.  ;)

En wat dacht je van de toepassing van pepperspray??  ???

Een flashbang kan inderdaad een "potential target" voor een korte duur versuffen c.q. er voor zorgen dat hij/zij tijdelijk de orientatie kwijt is. Ideaal in die situaties dat een arrestant mogelijk een vuurwapen of andere soort gevaarlijke zaken binnen handbereik zou kunnen hebben.  Kan in dat soort situaties goed gebruikt worden door een AT. Op de vraag of het Nederlandse AT het daadwerkelijk toepast ga ik verder niet in.  ;) ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 16 juli 2005, 12:29:48


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2005, 12:30:01
Lang leve de pepperspray...
Arts  www.alphalog.nl