Brandweer Antwerpse haven gaat branden in grensstreek West-Brabant blussen

Auteur Topic: Brandweer Antwerpse haven gaat branden in grensstreek West-Brabant blussen  (gelezen 11303 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #10 Gepost op: 22 september 2014, 15:25:14
Citaat van: Crepusculum link=msg=1297244 date=1411328465
Is toch niet zoveel? In Belgie rukt naar een woningbrand sowieso tankwagen, autopomp en ladderwagen uit, samen met commandowagen en soms materiaalwagen.
Er werd gevraagd om een TS, in plaats van de TS van Putte (NL) omdat die onderbezet waren.

Citaat van: Brandpreventje link=msg=1295417 date=1410704865
Wat was hier nu aan de hand kwa brand? Wat veel voertuigen ter plaatse zeg!

Caravanbrandje in achtertuin.
If you can dream it, you can do it.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #11 Gepost op: 22 september 2014, 19:28:11
Ja Nederland vraagt en TS en krijgt gelijk een hele brandweertrein.

Ik weet niet of het al bekend was dat het een woningbrand betrof. Zo ja dan gaat je bewering ook niet op want het betrof dus geen woningbrand. En ja ik vind een TW, AS, AL, OVD en PM erg veel voor een (kleine) woningbrand.

Citaat van: Crepusculum link=msg=1297244 date=1411328465
Is toch niet zoveel? In Belgie rukt naar een woningbrand sowieso tankwagen, autopomp en ladderwagen uit, samen met commandowagen en soms materiaalwagen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #12 Gepost op: 22 september 2014, 20:51:44
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1297493 date=1411406891
Ja Nederland vraagt en TS en krijgt gelijk een hele brandweertrein.

Ik weet niet of het al bekend was dat het een woningbrand betrof. Zo ja dan gaat je bewering ook niet op want het betrof dus geen woningbrand. En ja ik vind een TW, AS, AL, OVD en PM erg veel voor een (kleine) woningbrand.

Belgen rukken standaard groter uit. Dit is niet zonder reden. Brandweerposten in België liggen vaak op meer afstand van elkaar. Soms zit er een bijna 20 minuten rijtijd tussen 2 brandweerposten waarvan het verzorgingsgebied aan elkaar grenst. Daardoor kost het de brandweer vaak meer tijd om terplaatse te komen. Echter, als ze komen, komen ze met veel.

Dat een Nederlandse AC vraagt om 1 TS en er een hele trein komt klopt natuurlijk niet helemaal.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2014, 21:56:35
Ach, de Duitsers komen ook met een hele trein aan voertuigen als ze voor een OMSje naar Nederlandse bodem worden gestuurd waar Nederland 1 TS stuurd.

Verschil van gebruiken vermoed ik zo.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2014, 22:12:32
Stuurt, gewoon met een T.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 27 september 2014, 00:53:19
Citaat van: Wouter link=msg=1297762 date=1411502195
Ach, de Duitsers komen ook met een hele trein aan voertuigen als ze voor een OMSje naar Nederlandse bodem worden gestuurd waar Nederland 1 TS stuurd.

Verschil van gebruiken vermoed ik zo.

Is dat zo? Hier in Gelderland komt altijd keurig het aantal voertuigen wat gevraagd wordt. Dat kan dus 1 TS zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1297511 date=1411411904
Dat een Nederlandse AC vraagt om 1 TS en er een hele trein komt klopt natuurlijk niet helemaal.

Ik weet niet hoe het zit met de bluswatervoorziening, ik weet dat de Belgen altijd hun water halen uit tankwagens.
Dan heb je dus al een tankwagen + tankautospuit.

Gelukkig gaat er hier in Nederland ook wel eens iets scheef en dan kun je maar beter een voertuig extra hebben dan dat deze later nog opgeroepen moet worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Jerommeke link=msg=1300813 date=1412779607
Ik weet niet hoe het zit met de bluswatervoorziening, ik weet dat de Belgen altijd hun water halen uit tankwagens.
Dan heb je dus al een tankwagen + tankautospuit.

Gelukkig gaat er hier in Nederland ook wel eens iets scheef en dan kun je maar beter een voertuig extra hebben dan dat deze later nog opgeroepen moet worden.
Ach, men vergeet gemakshalve maar dat met het meer en meer verdwijnen van ondergrondse brandkranen en verkleinen van diameters in waterleiding dat wij kalmpjes aan ook naar de situatie aan het groeien zijn dat het brandweertreintje (TS+TW + evt RV) ook hier in nederland lekker aan het groeien is. 998765 0098


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Peter71 link=msg=1300818 date=1412779988
Ach, men vergeet gemakshalve maar dat met het meer en meer verdwijnen van ondergrondse brandkranen en verkleinen van diameters in waterleiding dat wij kalmpjes aan ook naar de situatie aan het groeien zijn dat het brandweertreintje (TS+TW + evt RV) ook hier in nederland lekker aan het groeien is. 998765 0098

Ik denk dat het ook niet erg lang gaat duren voordat we allemaal een mooi voorbeeld nemen aan Drenthe (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=67025.0)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: honderd link=msg=1300889 date=1412803493
Ik denk dat het ook niet erg lang gaat duren voordat we allemaal een mooi voorbeeld nemen aan Drenthe (http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=67025.0)

Allemaal zal zeker niet het geval zijn.

Naast de bluswatervoorziening door tankwagens (een van de alternatieven) zullen er blijven de OBK, de geboorde put, het beschikbare open  water, het nieuw aan te leggen open water in de vorm van vijvers, grotere bassins etc, het GWT en mogelijk in de toekomst autospuiten met een aanmerkelijk grotere watertank dan heden het geval is.
Afhankelijk van de lokale omstandigheden en de jaarlijkse kosten zal een bewuste keuze moeten worden gemaakt tussen de verschillende alternatieven.