Brandweer redt wilde zwijnen, jachtopziener schiet ze alsnog dood - Weert 14-09-2014

Auteur Topic: Brandweer redt wilde zwijnen, jachtopziener schiet ze alsnog dood - Weert 14-09-2014  (gelezen 35535 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Wie zegt dat ze daar vanaf komen? Ze zaten aan de andere kant van de maas hiervoor, deze zullen ze ergens overgestoken moeten hebben (via een brug, zou moeten opvallen) en een heel erg stuk uit de buurt waren ze ervan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Citaat van: honderd link=msg=1295468 date=1410720156
Onder dit artikel staat ook een foto waar te zien is dat een zwijn van (erg) dichtbij wordt neergeschoten. Wat dat betreft geen mooie foto.  :-X
Sneu inderdaad, dit had vind ik ook op een andere manier gekunt..
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Citaat van: skippy02 link=msg=1295447 date=1410717146
Er is niet gejaagd op zondag toch?

Schadebeheersing is op zondag ook verboden op grond van de Flora- en faunawet, tenzij Gedeputeerde Staten daarvoor een ontheffing heeft gegeven.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: AVN link=msg=1295494 date=1410727085
(Terug)brengen naar het Meinweggebied, waar ze wel toegestaan zijn, bijvoorbeeld.

Die beesten zijn wild. Hoe wil je die terug krijgen? In een aanhanger ofzo? Probeer ze daar maar een in te krijgen. Dat gaat niet meevallen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Zer zaten vastgebonden aan touwen. Lijkt me niet zo moeilijk.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: richard1074 link=msg=1295506 date=1410728648
Zer zaten vastgebonden aan touwen. Lijkt me niet zo moeilijk.

En het was ook makkelijk om zo snel een aanhanger te regelen voor die beesten? Of wilde je ze een nacht vastgebonden laten tot er een aanhanger was?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1295507 date=1410728734
En het was ook makkelijk om zo snel een aanhanger te regelen voor die beesten? Of wilde je ze een nacht vastgebonden laten tot er een aanhanger was?
Of het allemaal zo moeilijk of makkelijk gaat weet ik niet, maar wat ik wel denk is, waar een wil is is een weg. Ik vind het mooie beesten die ook leven en afschieten is een erg makkelijke "oplossing". Al had ik ze op m'n achterbank moeten leggen  :-\ ok, misschien niet realistisch maar je weet wel wat ik bedoel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Volgens mij nog een keer raak:

p2kflex
22:56:45 14-09-14GROUP-12 DV DIEREN INDUSTRIEKADE WEER 4431
1001998BRW Limburg-Noord (Weert) (Besturing Kazerne)
1001913BRW Limburg-Noord (Weert) (Blusploeg 3)
1001915BRW Limburg-Noord (Weert) (BvD)
1001482BRW Limburg-Noord (Weert) (Dienstwisselcode)
1001782BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD-C Midden)


brandweerln
@brandweerln
Melding wild zwijn in haven Industriekade Weert. OvD-C gaat ter plaatse.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Afschieten is de makkelijkste oplossing.

De beesten horen daar niet, richting veel schade aan en zijn zeker geen bedreigde diersoort. Sterker nog: er is een overschot aan deze dieren.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1295487 date=1410726406
Wat is dit weer voor een opmerking, en zeker voor iemand die geacht word de wet te kennen en ook te handhaven.

Nee natuurlijk niet, alleen is het volgens de flora en faunawet Artikel 53 lid d officieel nog steeds zo dat er op zondag geen jacht mag plaats vinden

Ik neem aan dat u begrijpt dat mijn opmerking sarcastisch bedoeld was en absoluut niet serieus. Vandaar de smiley achter het bericht.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.