Brandweer redt wilde zwijnen, jachtopziener schiet ze alsnog dood - Weert 14-09-2014

Auteur Topic: Brandweer redt wilde zwijnen, jachtopziener schiet ze alsnog dood - Weert 14-09-2014  (gelezen 35658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: T4tinus link=msg=1295546 date=1410737211
Het is wel jammer dat niemand de moeite neemt om zelf de flora en faunawet in zijn geheel te lezen. En de bijbehorende ontheffingen.

Er is altijd wel een lid die wel even de moeite neemt. In vrijwel ieder topic.  O0


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Je hebt gelijk, Dinges, O0
Ik heb voor de gelegenheid de wet er ook maar weer eens bijgepakt     0098


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Jachtopzieners zijn gewoon jagers welke semi legaal dieren aan flarden schieten voor hun plezier.
Een jachtopziener die niet weet dat er op zondag niet mag worden gejaagd?laat me niet lachen.
Kcw van politie Limburg moet zijn wapenvergunning maar eens intrekken


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Eigenlijk toch belachelijk dat die dieren niet op meer plekken mogen leven. Hoeveel schade berokkenen wij niet aan hun leefgebied wat steeds kleiner is geworden.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Het afschieten van de zwijnen is in opdracht van de provincie Limburg gebeurd. Ik zit nu op mijn telefoon maar op L1 staat er een artikel over dat de dieren die buiten hun leefgebied zijn afgeschoten moeten worden. De betreffende jager heeft geschoten in opdracht van de Provincie Limburg.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Was er trouwens verschil geweest als er geen jachtopziener in de buurt was en had gekund en politie had ze doodgeschoten?

Lees net dat er zelfs kamervragen over gaan komen en dat de Provinciale Staten er best verdeeld over is hoe gehandeld is.....

Krijgt dus nog een staartje....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Niet alleen voor die wilde zwijnen maar ook voor de brandweerlieden die zich hebben ingespannen om die dieren op het droge te krijgen een schandalige ontwikkeling.
De betreffende brandweerlieden zullen zich ook in dit geval hebben afgevraagd waar doen we het allemaal voor.
Deze gang van zaken kan toch demotiverend werken voor de brandweerlieden die zich inzetten voor de redding van mens en dier.

Trouwens ik vraag mij af, hoe en mogelijk door wie of wat is deze figuur met dat geweer op de hoogte gekomen van de (in eerste instantie) redding van die dieren?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1295581 date=1410767874
Was er trouwens verschil geweest als er geen jachtopziener in de buurt was en had gekund en politie had ze doodgeschoten?
Lees net dat er zelfs kamervragen over gaan komen en dat de Provinciale Staten er best verdeeld over is hoe gehandeld is.....

Krijgt dus nog een staartje....

Het is de vraag of een politieman zich zal wel had laten lenen voor het afschieten van die dieren en nog wel onder het oog van de redders.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Volgens de Minister (zojuist op Radio 1) heeft de provincie min of meer zelf in de hand hoe ze dit op hadden kunnen lossen. Volgens haar staat nergens in de wet dat ze na het redden onmiddellijk afgeschoten hadden moeten worden.

De brandweer heeft het volgens mij prima gedaan. Het redden van dieren in nood. Dan is het wel zuur als ze na zo'n inspanning afgeknald worden. Als ze deze afloop hadden geweten waren ze misschien geen eens ter plaatse gekomen. En terecht, want zo lijkt het op een nutteloze inzet.