Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons

Auteur Topic: Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons  (gelezen 39338 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gebruiker0401206

  • Gast
Skoda is Pon...en ik heb zo het vermoeden dat die t nu zwaar gaan krijgen.

En terecht dat ze Pon gaan aanpakken. Het is van de zotte dat Honac het alleenrecht denkt te hebben
op de opbouw en levering van politiecoertuigen.

Andere fabrikanten vallen ineens af....

Ik hoop dat ze nu ook eens verder gaan kijken dan alleen politie. Want defensie is ook een raar verhaal met die Amaroks....
Of bij de brandweer, dat Pon voertuigen gekocht moeten worden en als men deze mee laat liften onder lapv aanbesteding alleen nog maar met Honac signalering geleverd mogen worden.

Ben blij dat via deze manier ook de weg is geopend voor andere leveranciers.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,322
... en die andere leveranciers kunnen zomaar voor hetzelfde bedrag betere spullen aanbieden..... O0


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Ik heb toch een asntal jaren terug geroepen dat net voor de aanbesteding iemand van Pon naar de politie ging. En daar vervolgens plaats nam in de aanbestedingsgroep.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,322
Heet dat niet met een mooi woord "infiltratie"?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1297020 date=1411239861

Ik hoop dat ze nu ook eens verder gaan kijken dan alleen politie.


Dan krijgen ze waarschijnlijk nog wel heel veel te doen!


Hemi

  • Defensie
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Outsider
Niet duidelijk is of het contract met BMW eveneens niet verlengd gaat worden. In  de brief van Opstelten wordt gesproken over contracten en leveranciers, meervoud dus. Iemand meer info?


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Citaat van: skippy02 link=msg=1296881 date=1411204329
Dus als ik het goed begrijp dan kan er gekozen worden uit Ford en Mercedes?  :)
Mercedes rijdt in Duitsland al als politievoertuig en is een goede en mooie auto.   O0

VW verdient het niet meer om nu nog mee te doen in mijn ogen. Ze mogen nog blij zijn dat ze nog een jaar auto's mogen leveren.
Want laten we eerlijk zijn, buiten een corrupte Politieagent heeft ook PON boter op z'n hoofd.

En hoe zit het met de kleding, wapen, pepperspray enz. die de laatste jaren aangeschaft zijn, waren hier ook belangen die niet helemaal door de beugel konden?

Gaan we ook nog koppen zien rollen in de Politiek of de hogere legerleiding van de Landelijke Eenheid?
Waarom die koppen? Gewoon de mensen die verantwoordelijk zijn voor de contracten....... Maar wat je nu roept is alleen maar roepen......


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Citaat van: Hemi link=msg=1297142 date=1411304656
Niet duidelijk is of het contract met BMW eveneens niet verlengd gaat worden. In  de brief van Opstelten wordt gesproken over contracten en leveranciers, meervoud dus. Iemand meer info?

Denk dat alles op de schop gaat. Andere merken zullen meer hun best doen en ook de samenwerking met een opbouwer gaan zoeken. Van te voren. Je moet er alleen niet raar van opkijken als er in de merken niet veel gaat veranderen..... We moeten ons niet blind staren op Mercedes nu. In Duitsland is er ook een groot VW gehalte qua politievoertuigen hoor. Hele deelstaten nog recent in de Passat gezet. Alle voertuigen zijn gemaakt voor normaal gebruik. Geen speciale politieauto, zoals Amerika, dan moet je een consumentenauto ombouwen. De wijze van gebruik sloopt elk voertuig!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Het huidige contract wordt niet verlengd en er wordt een nieuwe aanbesteding uitgeschreven. Het lijkt dus mogelijk dat Volkswagen ook weer opnieuw mee kan doen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Qua motoren was er niet de eis dat alles van 1 leverancier moest komen. En onafhankelijk is BMW er als best geteste uit gekomen, en ik denk dat er weinig motormuizen zijn die objectief op dit moment een andere mening zijn toegedaan. De aanbesteding is door BMW in samenwerking aangegaan om ook een goede signalering te verkrijgen.

Pon is een ander verhaal, zoals al is gezegd is heel toevallig HONAC aangekocht net voor de aanbesteding.

Zijn er andere partijen die alles hebben: JA.

Opel heeft via GM een groot aandeel in FS. Overigens weigert Opel mee te doen in een dumping van voertuigprijzen zoals VW dit nu wel doet om haar verkoopnummers omhoog te krikken.
BMW heeft al jaren een samenwerking met code3 voor voertuigen in GB.

Renault heeft ook een eigen merk, ik kom er alleen niet op welke dat is.
Fiat zelfde verhaal als Renault.

Enige firma die haar voertuig prijzen eigenlijk vernagelt om een aanbesteding binnen te halen is VW/PON, wat dat betrefd denk ik ook dat ook bij eerlijke aanbesteding het weer VW wordt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.