Sirene op achtergrond

Auteur Topic: Sirene op achtergrond  (gelezen 8756 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #30 Gepost op: 16 juli 2005, 19:26:01
Duidelijk Ricardo,

Er zal wel verschil in alarmcentrales zitten in welke geluiden je kan horen dan. Ik heb dat geluid bij ons nog nooit gehoord namelijk. Als er hier een OMS binnen kwam gingen er een soort van klokkengeluid af, maar goed we zijn er dus uit ;)


Du Booton

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 16 juli 2005, 20:05:56
Helemaal goed Ricardo, eeuh wat een bekende foto's joh, kom jij weleens op de RAC  ;D

Groet.


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 16 juli 2005, 20:15:14
Helemaal goed Ricardo, eeuh wat een bekende foto's joh, kom jij weleens op de RAC  ;D

Groet.
Nee nooit hoe kom je er bij  ;)

Gr. Ricardo
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


112Owolde

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 16 juli 2005, 20:20:26
Het geluid op die file van die alarmering hier lijkt er wel op alleen het is wat onduidelijk. Ik zal de mail van MKD eens afwachten(als ze terug mailen teminste)


112Owolde

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 16 juli 2005, 21:02:13
Oke ik heb antwoord gekregen op mijn mail:

Peter,

 

Bij dezen een antwoord op jouw vraag.

 

De zoemer die jij op de achtergrond hoorde was het alarmsignaal van het automatische brandmeldsysteem. Bij ons Quint genaamd.

Er zijn bij de AC Drenthe circa 700 objecten aangesloten op het automatische brandmeldsysteem . Deze objecten zijn o.a. ziekenhuizen, verzorgingshuizen, scholen, particuliere bedrijven etc.

Wanneer een object een brandmelding of een storing in het brandmeldsysteem heeft, krijgen wij op de AC daar een melding van op een beeldscherm en tegelijk een akoestisch signaal, de zoemer. De melding op het beeldscherm geeft alle informatie van des betreffende object door.

Bij een brandmelding wordt direct de brandweer door ons gealarmeerd en wij nemen contact op met het object om te vragen wat er aan de hand is. Bij een storing bellen wij naar het object of sleutelhouder om door te geven dat er een storing is, zodat deze verholpen kan worden.
/i]


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #35 Gepost op: 16 juli 2005, 21:04:23
Geen discussie meer mogelijk dus ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #36 Gepost op: 16 juli 2005, 21:12:26
Oke ik heb antwoord gekregen op mijn mail:

Peter,

 

Bij dezen een antwoord op jouw vraag.

 

De zoemer die jij op de achtergrond hoorde was het alarmsignaal van het automatische brandmeldsysteem. Bij ons Quint genaamd.

Er zijn bij de AC Drenthe circa 700 objecten aangesloten op het automatische brandmeldsysteem . Deze objecten zijn o.a. ziekenhuizen, verzorgingshuizen, scholen, particuliere bedrijven etc.

Wanneer een object een brandmelding of een storing in het brandmeldsysteem heeft, krijgen wij op de AC daar een melding van op een beeldscherm en tegelijk een akoestisch signaal, de zoemer. De melding op het beeldscherm geeft alle informatie van des betreffende object door.

Bij een brandmelding wordt direct de brandweer door ons gealarmeerd en wij nemen contact op met het object om te vragen wat er aan de hand is. Bij een storing bellen wij naar het object of sleutelhouder om door te geven dat er een storing is, zodat deze verholpen kan worden.
/i]
MM geen prijs te winnen zeker met het goede antwoord  ;D


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #37 Gepost op: 16 juli 2005, 21:36:05
Je gaat dus door voor de koelkast begrijp ik  ;)