De Koninklijke Marechaussee: Als het erop aankomt. rtl crime

Auteur Topic: De Koninklijke Marechaussee: Als het erop aankomt. rtl crime  (gelezen 16114 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Gepost op: 19 september 2014, 21:19:10
Dinsdag 23 september zendt het themakanaal RTL Crime de exclusieve special ‘De Koninklijke Marechaussee: als het erop aankomt’ uit.

Nooit eerder was een televisieploeg aanwezig bij de elite-eenheid van de Koninklijke Marechaussee: de BSB (Brigade Speciale Beveiligingsopdrachten). Wat deze speciale eenheid eigenlijk precies doet, weet niemand. In de exclusieve special van RTL Crime is voor het eerst te zien hoe de BSB opereert bij oefeningen en uitvoeringen.
Daarnaast wordt er onder andere een kijkje genomen bij de werkzaamheden van de Koninklijke Marechaussee op Schiphol. De grenspolitietaak op de luchthaven is in handen van de Marechaussee. Dagelijks weigeren zij mensen die niet voldoen aan de eisen voor binnenkomst in Nederland. Bovendien beveiligt de Marechaussee hoog-risicovluchten en wordt er toezicht gehouden op securitybedrijven. Sinds de aanslagen op 11 september 2001 zijn veel regels aangescherpt en worden losliggende bagage en verdachte pakketjes uiterst serieus genomen.
‘De Koninklijke Marechaussee: als het erop aankomt’ is de tweede exclusieve special die de digitale zender RTL Crime uitzendt. Na het grote succes van de special over de motorclub ‘No Surrender’ vorig jaar, is het RTL Crime opnieuw gelukt om binnen te dringen in een wereld die tot dan toe verborgen was voor het grote publiek.
Uitzending

Dinsdag 23 september om 20:30 uur bij RTL Crime.




PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #1 Gepost op: 19 september 2014, 22:36:13
Jammer dat KPN geen RTL Crime doet ;(


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 20 september 2014, 16:50:10
Ik hoop dat er iemand is die het op youtube plaatst want ook ik heb helaas geen RTL Crime  :'(
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #3 Gepost op: 21 september 2014, 01:19:30
Heb al een paar keer voorstukjes gezien en ziet er inderdaad wel zeer leuk uit. Maar ik vind het vreemd dat het alleen op het thema kanaal word uitgezonden want ik gok dat er maar een beperkt aantal huishoudens deze kunnen bekijken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Gast

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 september 2014, 16:41:23
Aan de andere kant, hoe minder je aan de buitenwacht laat zien van de tactieken en werkwijzes van deze eenheden hoe beter, lijkt mij.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #5 Gepost op: 21 september 2014, 16:46:56
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1297164 date=1411310483
Aan de andere kant, hoe minder je aan de buitenwacht laat zien van de tactieken en werkwijzes van deze eenheden hoe beter, lijkt mij.
Eentje neemt het op, verspreidt het, en het is zo ergens online te vinden. Neem aan dat ze echt geen dingen laten zien die wereldschokkend zijn en hun werkwijzen verhullen.


Gast

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 september 2014, 16:48:35
Citaat van: Haageneesch link=msg=1297167 date=1411310816
Neem aan dat ze echt geen dingen laten zien die wereldschokkend zijn en hun werkwijzen verhullen.
Daar ga ik ook vanuit, elk stukje info teveel is teveel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #7 Gepost op: 21 september 2014, 16:49:16
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1297164 date=1411310483
Aan de andere kant, hoe minder je aan de buitenwacht laat zien van de tactieken en werkwijzes van deze eenheden hoe beter, lijkt mij.

Ik denk dat je de zin "In de exclusieve special van RTL Crime is voor het eerst te zien hoe de BSB opereert bij oefeningen en uitvoeringen" niet echt serieus hoeft te nemen. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde wordt als de serie "Het Politiebureau" maar dan bij de KMar.

Daarnaast zal er ongetwijfeld iemand van de KMar zijn die de uitzending van tevoren te zien krijgt en aangeeft welke stukken er uit moeten ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #8 Gepost op: 21 september 2014, 18:05:45
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1297164 date=1411310483
Aan de andere kant, hoe minder je aan de buitenwacht laat zien van de tactieken en werkwijzes van deze eenheden hoe beter, lijkt mij.

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1297170 date=1411310915
Daar ga ik ook vanuit, elk stukje info teveel is teveel.

Caprice, normaal ben ik het wel met je eens en heb je hele zinnige bijdrage's maar nu ben ik het totaal met je oneens.

Als men wil voorkomen dat de buitenwereld iets te zien krijgt dan had men het niet moeten laten filmen zodat de mensheid iets te zien zou kunnen krijgen ondanks dat RTL Crime misschien door in verhouding weinig mensen te zien zal zijn.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 21 september 2014, 18:36:31
Citaat van: enrico1972 link=msg=1297185 date=1411315545
Caprice, normaal ben ik het wel met je eens en heb je hele zinnige bijdrage's maar nu ben ik het totaal met je oneens.

Dat je het met mij oneens bent wil niet zeggen dat daarom ook mijn bijdrage onzinnig is, daar is geen link tussen. Ik vind mijn bijdrage zelf wel heel zinnig namelijk ;)
Prima dat men een leuk programma wil maken waarin het 'stoere werk' van de bijzondere eenheden getoond wordt, en natuurlijk niet in alle facetten belicht wordt, geen enkel probleem dat ze ervoor kiezen dat te tonen. Het is mijn mening dat in deze huidige tijd met diverse dreigingen in de wereld de werkwijzes van dit soort bijzondere eenheden juist zo weinig mogelijk tot geheel niet openbaar of bekend moeten gemaakt worden.
Ja, men had inderdaad ervoor kunnen kiezen om het niet te laten filmen, er zullen ongetwijfeld redenen geweest zijn waardoor er wel filmopnames toegestaan zijn.