Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73406 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 20 september 2014, 12:25:19
Na aanleiding van Politieagenten verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's deze topic.
Wat zijn geschikte leveranciers en welke voertuigen zien jullie persoonlijk op het politietoneel verschijnen?




Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #1 Gepost op: 20 september 2014, 13:08:45
Als ze voertuigen in alle sementen moeten kunnen leveren, zijn er in mijn optiek weinig geschikte kandidaten.

Veel mensen zijn nu anti PON, maar ik vind ze als leverancier van voertuigen niet verkeerd. Volkswagen kan in alle formaten degelijke voertuigen leveren.
Anders moet je toch al gauw aan Mercedes denken, maar ik denk dat deze voertuigen wat duurder zijn.

De andere leveranciers met personenbusjes vind ik zelf niet zo geschikt. Heb zo'n beetje alle merken busjes wel gereden. Bovendien zal er ook een goed landelijk dealernetwerk moeten zijn voor de onderhoud van de voertuigen, lijkt mij.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #2 Gepost op: 20 september 2014, 13:15:55
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je alles bij één merk zou willen onderbrengen....  de VW busjes zijn relatief duur, Touran's? mooie auto's maar waarom geen Toyota Verso of Opel Zafira? (ik zeg maar wat)

Dat je qua type auto voor een merkt kiest begrijp ik wel, maar waarom zou je alles onder willen brengen bij 1 merk? Grootste nadeel is in mijn ogen dat de organisatie op dat moment ook letterlijk afhankelijk is van 1 merk...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #3 Gepost op: 20 september 2014, 13:37:58
Ford Transit een optie voor de busjes? De signalering zou ik sowieso apart aan willen besteden(en dan duidelijke kwaliteitseisen stellen...).


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #4 Gepost op: 20 september 2014, 14:07:56
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden bij een personenwagen dat je makkelijk en snel in en uit kan stappen zonder dat je de spullen van je koppel verliest/blijven hangen. Dus je zult een auto moeten hebben met een hogere zitting lijkt mij, hier stap je snel en makkelijk in en uit. Dat is mijn inziens ook het voordeel van een Touran: de iets hogere zitting. Voordeel van de VW busjes: je hebt een busje (de ruimte ervan) maar rijdt als een personenwagen. Als je bijv. een Sprinter of Transit pakt, deze rijden echt als een bestelwagen en zijn een stuk groter en minder manoeuvreerbaar. En de bakken die ze in de VS gebruiken, prachtige dingen maar niet praktisch in ons land. In de VS is nu eenmaal alles groter.

Ik spreek naar mijn idee in hoeverre ik ervaring heb met de verschillende auto's. Heb een VW T5 gereden, Sprinter, Transit, Skoda Octavia, VW Golf, VW Polo. Daar baseer ik mijn vergelijkingen op.

Oja: licht+geluid pakket: zorgen voor degelijk zichtbaar spul en niet zo zielige opbouw plaatsen als nu wordt gedaan. Ik heb geen voorkeur van merk/type maar zou zeggen kijk voor bi-color LED. Kost veel, heb je ook direct alles samen. En maak de bediening zo dat alles onderdelen los te bedienen vallen maar ook in 1x alles aan/uitgezet kan worden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #5 Gepost op: 20 september 2014, 14:09:21
Citaat van: André Welten link=msg=1296896 date=1411213078
Ford Transit een optie voor de busjes? De signalering zou ik sowieso apart aan willen besteden(en dan duidelijke kwaliteitseisen stellen...).

Ik meende dat men bij Defensie (Koninklijke Marechaussee) erg blij is dat ze juist van de Transit's af kan.
Maar goed, er zijn meer busjes, Opel/Renault/Nissan, de Mercedes Benz Sprinter/Vito, De Toyota/Citroen/Peugeot/Fiat combinatie.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #6 Gepost op: 20 september 2014, 14:18:22
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1296907 date=1411214876
Ik denk dat er vooral gekeken moet worden bij een personenwagen dat je makkelijk en snel in en uit kan stappen zonder dat je de spullen van je koppel verliest/blijven hangen. Dus je zult een auto moeten hebben met een hogere zitting lijkt mij, hier stap je snel en makkelijk in en uit.

Oja: licht+geluid pakket: zorgen voor degelijk zichtbaar spul en niet zo zielige opbouw plaatsen als nu wordt gedaan. Ik heb geen voorkeur van merk/type maar zou zeggen kijk voor bi-color LED. Kost veel, heb je ook direct alles samen. En maak de bediening zo dat alles onderdelen los te bedienen vallen maar ook in 1x alles aan/uitgezet kan worden.

http://media.autoweek.nl/m/m1nyaoqbw6ms.jpg

Zoiets dus? Iets hoger model qua auto, keuze uit 2 en 4 wiel aandrijving enz enz...


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #7 Gepost op: 20 september 2014, 16:13:51
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1296907 date=1411214876
Voordeel van de VW busjes: je hebt een busje (de ruimte ervan) maar rijdt als een personenwagen. Als je bijv. een Sprinter of Transit pakt, deze rijden echt als een bestelwagen en zijn een stuk groter en minder manoeuvreerbaar.

Ik heb de drie generaties Transit gereden, die oude van de KMAR, de generatie daarna en de nieuwe generatie en Ford heeft hierin hele grote sprongen gemaakt. De laatste model Transit is iets hoger dan de Transporter, maar rijdt net zo lekker in tegenstelling tot de generaties hiervoor die gewoon echt hard geveerde busjes waren. De Vito rijdt ook prima, een Sprinter is te groot voor de gewone surveillance.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #8 Gepost op: 20 september 2014, 16:49:21
Citaat van: Panigale link=msg=1296891 date=1411211755
Touran's? mooie auto's maar waarom geen .... Opel Zafira?

Alsjeblieft niet. Wij hebben jaren met Opel Zafira's, Vectra's en Vivaro's gereden. Troep.
Gingen zo vaak kapot, motorblokken, computers, versnellingsbakken, turbo's.
Misschien een prima gezinsauto maar ze zijn NIET opgewassen tegen politiegeweld. Wekelijks stond een van onze voertuigen bij de dealer.

Toen wij in 2007 weer overgingen naar Volkswagen -> verademing. Die Tourans, Golfjes en T5's gaan bijna niet meer kapot. (uitzonderingen daargelaten).
Grotendeels alleen maar onderhoudsbeurtjes en banden maar geen grote dingen. Dat zegt wel wat over de kwaliteit.

Dat ik een Touran e.d. geen goede politieauto vindt is weer een andere discussie maar het politie-proof zijn van VW's is in mijn ogen wel aangetoond.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #9 Gepost op: 20 september 2014, 17:47:31
Citaat van: Panigale link=msg=1296910 date=1411215502


Zoiets dus? Iets hoger model qua auto, keuze uit 2 en 4 wiel aandrijving enz enz...


Zoiets kan inderdaad een optie zijn, gewoon een iets grotere, hogere gezinswagen (want daar heb je ruimte in)

Citaat van: DiNozzo link=msg=1296945 date=1411222431
Ik heb de drie generaties Transit gereden, die oude van de KMAR, de generatie daarna en de nieuwe generatie en Ford heeft hierin hele grote sprongen gemaakt. De laatste model Transit is iets hoger dan de Transporter, maar rijdt net zo lekker in tegenstelling tot de generaties hiervoor die gewoon echt hard geveerde busjes waren. De Vito rijdt ook prima, een Sprinter is te groot voor de gewone surveillance.

Ik vind de nieuwste Transit niet uitzien, maar ze zijn zeker vooruit gegaan! Sprinter is zowiezo niks voor gewone surveillance inderdaad.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel