Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73408 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #10 Gepost op: 20 september 2014, 19:19:12
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1296968 date=1411228051

Zoiets kan inderdaad een optie zijn, gewoon een iets grotere, hogere gezinswagen (want daar heb je ruimte in)

Liever geen hoge auto. Dat komt de rijeigenschappen/wegligging niet ten goede en ze rollen veel. (alleen BMW heeft dat enigszins voor elkaar) En Toyota's staan ook niet echt bekend om hun stuurgevoel en verfijnde rijeigenschappen.


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #11 Gepost op: 20 september 2014, 19:19:39
Citaat van: Panigale link=msg=1296908 date=1411214961
Ik meende dat men bij Defensie (Koninklijke Marechaussee) erg blij is dat ze juist van de Transit's af kan.
Maar goed, er zijn meer busjes, Opel/Renault/Nissan, de Mercedes Benz Sprinter/Vito, De Toyota/Citroen/Peugeot/Fiat combinatie.

Verder is een groot voordeel van VW dat de Transporter met DSG leverbaar is.
Volgens mij heeft alleen Mercedes een gewone automaat leverbaar voor de Vito/Sprinter, de overige merken leveren semi automaten in hun busjes en dat is voor politie werk echt totaal niet geschikt.

Wel ben ik een voorstander om niet alles bij 1 merk onder te brengen.
Kijk per taak (NH, surveillance, bus, 4x4, verkeer, onopvallend) welk merk een geschikt voertuig kan leveren.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #12 Gepost op: 20 september 2014, 19:23:59
Citaat van: CopVR3 link=msg=1296981 date=1411233552
Liever geen hoge auto. Dat komt de rijeigenschappen/wegligging niet ten goede en ze rollen veel. (alleen BMW heeft dat enigszins voor elkaar) En Toyota's staan ook niet echt bekend om hun stuurgevoel en verfijnde rijeigenschappen.

Het hoeft ook niet perse een echte hoge auto te zijn, maar vooral 1 waarin je hoger zit. En ook niet perse een Toyota, die werd als voorbeeld gestuurd ;)

Voordeel is als je alles bij 1 merk onderbrengt dat je prijsafspraken kan maken en ook als jij je auto eigenlijk anders wilt dan standaard geleverd kan worden dit makkelijker zal zijn dan bij verschillende merken deals sluiten.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #13 Gepost op: 20 september 2014, 19:31:53
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1296984 date=1411233839
Het hoeft ook niet perse een echte hoge auto te zijn, maar vooral 1 waarin je hoger zit. En ook niet perse een Toyota, die werd als voorbeeld gestuurd ;)

Voordeel is als je alles bij 1 merk onderbrengt dat je prijsafspraken kan maken en ook als jij je auto eigenlijk anders wilt dan standaard geleverd kan worden dit makkelijker zal zijn dan bij verschillende merken deals sluiten.

Persoonlijk ga ik dan toch voor een betere wegligging ipv een hoge zit.
De collega's die dat graag willen pakken de bus maar. ;)
Maar als het dan toch moet dan lijkt me de S-Max een mooie tussenweg.

Die specifieke afspraken kun je volgens mij altijd wel maken want het gaat, ook per taak gezien om best veel voertuigen, over een aantal jaren uitgesmeerd. Daar komt bij dat volgens mij een automerk graag ziet dat de politie hun voertuigen gebruikt.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #14 Gepost op: 20 september 2014, 19:37:17
Ik denk dat je ook wel een "special deal" kunt maken bij de aanschaf van 1 bepaald type voertuig, gezien de aantallen waarom het gaat; zo kun je van elk type voertuig de beste uit z'n soort kiezen...( en maak van OGS alstublieft een aparte aanbesteding met afzonderlijke bedrijven zodat je het beste eruit kunt halen).


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #15 Gepost op: 20 september 2014, 19:39:45
Citaat van: RS6 link=msg=1296988 date=1411234313
Persoonlijk ga ik dan toch voor een betere wegligging ipv een hoge zit.
De collega's die dat graag willen pakken de bus maar. ;)
Maar als het dan toch moet dan lijkt me de S-Max een mooie tussenweg.

Die specifieke afspraken kun je volgens mij altijd wel maken want het gaat, ook per taak gezien om best veel voertuigen, over een aantal jaren uitgesmeerd. Daar komt bij dat volgens mij een automerk graag ziet dat de politie hun voertuigen gebruikt.

Okee, ik weet niet hoe het in het algemeen zit maar weet dat sommige agenten de Polo's enzo echt vreselijk vinden doordat ze er niet uit kunnen springen zegmaar, want ze blijven overal achter hangen doordat ze een lage zit hebben. Als je kijkt naar de Octavia, daarin heb je een redelijk fatsoenlijke zit en toch een echte personenwagen die heerlijk groot is.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #16 Gepost op: 20 september 2014, 19:51:34
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1296991 date=1411234785
Okee, ik weet niet hoe het in het algemeen zit maar weet dat sommige agenten de Polo's enzo echt vreselijk vinden doordat ze er niet uit kunnen springen zegmaar, want ze blijven overal achter hangen doordat ze een lage zit hebben. Als je kijkt naar de Octavia, daarin heb je een redelijk fatsoenlijke zit en toch een echte personenwagen die heerlijk groot is.
Dan zou ik persoonlijk voor de Octavia Scout gaan, heb je gelijk 4x4... ;)


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #17 Gepost op: 20 september 2014, 19:56:23
Wat dachten jullie hiervan?





Of is Skoda niet gewenst aangezien dit ook eigendom is van Volkswagen?


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #18 Gepost op: 20 september 2014, 20:00:58
Netjes.

Ik hoop dat ze in de aanbesteding ook neerzetten dat reguliere politievoertuigen een minimale maxium snelheid hebben van 220km/h. En verkeerspolitievoertuigen meer dan 300 km/h. Dan kunnende blauwe vrienden hier tenminste elke nacht hun boefje bij houden  O0


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,295
Reactie #19 Gepost op: 20 september 2014, 20:04:36
Mooi, alleen die Freedom vervangen door iets platters met meer licht en de tekstmatrixen binnen in de auto....