Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73562 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 20 september 2014, 20:09:24
Wel jammer voor al die leden van het forum die de afgelopen maanden, jaren prachtige collage's gemaakt hebben.
Die kunnen nu allemaal overnieuw beginnen met schilderen op de tekentafel (paint shop enz.)...  0098

Ik denk dat dit topic de komende maanden weer goed gevuld gaan worden met mooie foto's.   O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #21 Gepost op: 20 september 2014, 20:14:25
Citaat van: Bollie link=msg=1296996 date=1411236058
Netjes.

Ik hoop dat ze in de aanbesteding ook neerzetten dat reguliere politievoertuigen een minimale maxium snelheid hebben van 220km/h. En verkeerspolitievoertuigen meer dan 300 km/h. Dan kunnende blauwe vrienden hier tenminste elke nacht hun boefje bij houden  O0

Dit zijn de specificaties van de motor die ik in het voorbeeld heb gekozen ;)



Citaat van: André Welten link=msg=1296997 date=1411236276
Mooi, alleen die Freedom vervangen door iets platters met meer licht en de tekstmatrixen binnen in de auto....
Zat ik ook aan te denken inderdaad, hierbij:"


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #22 Gepost op: 20 september 2014, 20:20:31
Skado, VW, Audi, Peugeot en noem maar op; iedereen zal zijn of haar voorkeur hebben. Als ze inderdaad de OGS maar apart aanbesteden.
Meteen maar gebruik maken van de situatie; waarom zit er geen geluidsinstallatie meer op politievoertuigen? Dat kan nog wel eens makkelijk zijn.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #23 Gepost op: 20 september 2014, 22:28:34
Persoonlijk denk ik dat Opel en Ford toch hele goede kanshebbers zijn. Natuurlijk: BMW en Mercedes zijn nog veel beter, maar prijs speelt (helaas) ook een rol.

Fords rijden namelijk bovengemiddeld en hebben een hele goede wegligging, ook met volle belading. De nieuwe Transit is een heerlijke bus, in tegenstelling tot zijn voorganger die de naam Transit in mijn ogen niet waard was. In iedere grootte hebben ze een model leverbaar die stuk voor stuk allemaal ontzettend goed rijden. Dan krijg je ongeveer de volgende indeling:
- Wijkauto's: Fiesta 1.6 TDCI (95pk)
- Surveillanceauto's: Focus hatchback 1.6 TDCI (115pk) / 2.0 TDCI (163pk)
- Noodhulp: Focus Station of Grand C-max (met schuifdeuren achter) 2.0 TDCI (163pk)
- Bestel/personenbus: Transit/Tourneo Custom 155pk diesel
- Snelle surveillance/snelweg: Mondeo station 2.0 ecoboost (240pk)
- Ford levert ook een pickup: de Ranger met 150 of 200pk diesel
Een erg compleet aanbod.

Opels worden ook steeds (weer) beter. Na een tijdje auto's te hebben geproduceerd die de concurrentie niet konden bijbenen, zijn het tegenwoordig weer bovengemiddelde auto's. Ook is er nu een snelle normale (lees: geen OPC-versie) Insignia leverbaar. Met een Opel kun je tegenwoordig heel goed uit de voeten; alleen hebben de nieuw ontwikkelde motoren hun betrouwbaarheid nog niet kunnen bewijzen.
- Wijkauto's: Corsa 1.3 CDTI (95pk)
- Surveillanceauto's: Astra hatchback 1.6 CDTI (136pk)
- Noodhulp: Astra station / Zafira 2.0 CDTI (165pk of zelfs 195pk)
- Bestel/personenbus: Vivaro (140pk)
- Snelle surveillance/snelweg: Insignia 2.0turbo (250pk)
Opel heeft helaas geen pickup in het assortiment, noch een fatsoenlijke 4x4. Dat is wel het grootste nadeel.

Ik weet uit ervaring dat alle bovengenoemde auto's goed rijden en in de meeste opzichten beter zijn dan vele concurrenten. Onder andere in mijn tijd als chauffeur heb ik bijna alle gangbare auto's en bussen gereden (ben bij 400 gestopt met tellen). Volkswagen is qua voertuigen ook goed merk, maar heeft op andere punten helaas wat steekjes laten vallen zo blijkt 998765
Ook Honda zou een hele goede kanshebber zijn. Deze auto's worden nog steeds zwaar ondergewaardeerd. Echter is hun modellengamma erg klein.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #24 Gepost op: 20 september 2014, 22:29:12
Citaat van: Daniel! link=msg=1296994 date=1411235783
Wat dachten jullie hiervan?





Of is Skoda niet gewenst aangezien dit ook eigendom is van Volkswagen?

Denk dat men sowieso liever een diesel ziet O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #25 Gepost op: 20 september 2014, 22:30:16
Citaat van: Bert65 link=msg=1297007 date=1411237231
Skado, VW, Audi, Peugeot en noem maar op; iedereen zal zijn of haar voorkeur hebben. Als ze inderdaad de OGS maar apart aanbesteden.
Meteen maar gebruik maken van de situatie; waarom zit er geen geluidsinstallatie meer op politievoertuigen? Dat kan nog wel eens makkelijk zijn.

Zit er wel op


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Reactie #26 Gepost op: 20 september 2014, 22:54:16
vwb 4x4 (het betere polderwerk 0098) de Opel Mokka is leverbaar met 4x4 aandrijving, en Ford heeft hetzelfde met de Kuga....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #27 Gepost op: 21 september 2014, 00:51:45
Citaat van: Daniel! link=msg=1297001 date=1411236865

Dit zijn de specificaties van de motor die ik in het voorbeeld heb gekozen ;)
Zat ik ook aan te denken inderdaad, hierbij:"

Ziet er verdraaid veel uit als onze voormalige snelle auto, al had die dacht ik een iets hogere piek maar dat weet ik niet zeker. Zelf rijd ik nu voornamelijk octavia voor mijn werk en moet zeggen dat deze wel heeeeeel goed op de weg liggen. En ja het is misschien voor sommige een lage instap maar dat hebben de golfjes ook en daar reed/rijd men ook wel graag in.

Persoonlijk ben ik er wel voor om per type auto te gaan zoeken wat het beste is. Anders dan zal het weer een eentonige aanbesteding gaan worden. Ja het idee was misschien goed (kosten denken door 1 inkoop te doen en verminderende onderhoudskosten), maar de praktijk blijkt maar weer dat het idee niet strook met de werkelijkheid
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Senior GGP

  • Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Back the Blue
Reactie #28 Gepost op: 21 september 2014, 11:27:23
In de Verenigde Staten hebben ze beter begrepen waar een politiewagen aan moet voldoen!
Ongekend hoe de uitrusting van deze voertuigen is.
Mooie, opvallende voertuigen met sublieme OGS.
http://www.ford.com/fordpoliceinterceptor/

Het zou goed zijn een voertuig te ontwikkelen als politiewagen. Niks meer ombouwen en aanpassen, maar recht van de band gereed voor het echte werk op straat!



Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #29 Gepost op: 21 september 2014, 11:38:49
Citaat van: André Welten link=msg=1297053 date=1411246456
vwb 4x4 (het betere polderwerk 0098) de Opel Mokka is leverbaar met 4x4 aandrijving, en Ford heeft hetzelfde met de Kuga....

Die twee komen niet bijzonder ver naast het asfalt. Leuk om een caravan mee te trekken, maar dan houdt het toch wel echt op.