Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73576 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #30 Gepost op: 21 september 2014, 12:19:11
Citaat van: Senior GGP link=msg=1297107 date=1411291643
In de Verenigde Staten hebben ze beter begrepen waar een politiewagen aan moet voldoen!
Ongekend hoe de uitrusting van deze voertuigen is.
Mooie, opvallende voertuigen met sublieme OGS.
http://www.ford.com/fordpoliceinterceptor/

Het zou goed zijn een voertuig te ontwikkelen als politiewagen. Niks meer ombouwen en aanpassen, maar recht van de band gereed voor het echte werk op straat!




Dat zou inderdaad het aller beste zijn en dan inderdaad ook fatsoenlijke OGS erop. Je hetb dan auto's die tegen een stootje kunnen en aan (bijna) alle eisen voldoen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #31 Gepost op: 21 september 2014, 13:28:43
Citaat van: Bollie link=msg=1296996 date=1411236058
Ik hoop dat ze in de aanbesteding ook neerzetten dat reguliere politievoertuigen een minimale maxium snelheid hebben van 220km/h. En verkeerspolitievoertuigen meer dan 300 km/h. Dan kunnende blauwe vrienden hier tenminste elke nacht hun boefje bij houden  O0

Als jij met "kunnen" bedoeld dat ze dan een auto hebben die die grote snelheid aankan, dan heb je een punt. De vraag is of de gemiddelde "blauwe vriend" is opgeleid voor het rijden met dergelijke (extreme) snelheden, en of zij dat mogen?


brwbsl

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #32 Gepost op: 21 september 2014, 14:06:12
Opel en Ford zijn goede mogelijkheden. Zeker gezien de onderhoudskosten aan de voertuigen, deze zijn de afgelopen jaren er bij VW. Zeer hoog vanwege slechte kwaliteit van deze auto's. Dus willen ze goedkoper uit zijn is de prijs van de auto minder belangrijk maar de onderhoudskosten


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #33 Gepost op: 21 september 2014, 14:15:15
En laat ze dan gelijk als in America een speciale achterbank er in zetten waarin de verdachte haast geen bewegingsvrijheid heeft met een plexiglas tussenschot en zijruit bescherming zodat de zijruit er ook niet uitgeschopt kan worden.

Wat dat betreft loopt America echt een heel stuk voor op o.a. Nederland, het land met soms overdreven regels.

Wat betreft signalering kan ik de Staat maar 1 advies geven en dat is neem contact op met ons lid LSV en laat hem alles leveren en dan ook gelijk goede signalering zonder regels van dit mag niet en dat mag niet enz enz enz.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #34 Gepost op: 21 september 2014, 14:24:06



Kom maar ! :)
et Voila


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #35 Gepost op: 21 september 2014, 14:33:18
Overigens, de gehele Mercedes politie collectie hier!

Kan me nog die 190'jes in Den Haag voor de geest halen, geweldig :)
et Voila


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #36 Gepost op: 21 september 2014, 15:29:43
Citaat van: Sasla link=msg=1297036 date=1411244914
Persoonlijk denk ik dat Opel en Ford toch hele goede kanshebbers zijn. Natuurlijk: BMW en Mercedes zijn nog veel beter, maar prijs speelt (helaas) ook een rol.
[...]
Ook Honda zou een hele goede kanshebber zijn. Deze auto's worden nog steeds zwaar ondergewaardeerd. Echter is hun modellengamma erg klein.

Als de busjes geen automatisch schakelende transmissie hoeven te hebben maakt ford ook kans aangezien de nieuwe transitlijn alleen met een handgeschakelde transmissie leverbaar is.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #37 Gepost op: 21 september 2014, 16:19:14
Ik zie die Opel ook wel zitten:



CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #38 Gepost op: 21 september 2014, 16:29:27
Hoe zien ze eruit in het blauw met lichtblauwe en gele striping?


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #39 Gepost op: 21 september 2014, 17:36:38

Als jij met "kunnen" bedoeld dat ze dan een auto hebben die die grote snelheid aankan, dan heb je een punt. De vraag is of de gemiddelde "blauwe vriend" is opgeleid voor het rijden met dergelijke (extreme) snelheden, en of zij dat mogen?

Daar is wat voor te zeggen, maar aan de andere kant.. Met een trage Hoeran waarbij je er makkelijk wordt uitgereden door de gemiddelde leasebak neem je misschien meer risico door later te remmen, net dat beetje langer het gas er op te houden en dergelijke. En we rijden echt niet hele dagen op de max hoor. Ik werk doorgaans in een buitengebied met alleen N wegen. Ik geloof niet dat dit de plek is om 250 kilometer per uur te rijden. Maar ik zou het wel fijn vinden dat ik zonder al te veel risico te nemen, wat sneller in kan halen, wat sneller op/bij kan trekken.

En de Touran ligt al als een dweil op de weg. Dus als je die al met hoge snelheid op de weg kan houden, lukt het met die 30 pk extra in een ander (beter) voertuig ook nog wel.

Ik denk dat de gemiddelde blauwe vriend wel toe is aan een sneller voertuig.