Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73569 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #40 Gepost op: 21 september 2014, 18:04:53
Citaat van: EvEs link=msg=1297180 date=1411313798
En de Touran ligt al als een dweil op de weg. Dus als je die al met hoge snelheid op de weg kan houden, lukt het met die 30 pk extra in een ander (beter) voertuig ook nog wel.

Ik denk dat de gemiddelde blauwe vriend wel toe is aan een sneller voertuig.

Als ik het voor het zeggen had zou ik iedere diender alsnog een soort 'kennismaking' laten doen met het toekomstige voertuig. Overschatting is namelijk een veel gemaakte fout ;)


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #41 Gepost op: 21 september 2014, 18:43:09
Citaat van: Panigale link=msg=1296891 date=1411211755
Ik zou eigenlijk niet weten waarom je alles bij één merk zou willen onderbrengen....  de VW busjes zijn relatief duur, Touran's? mooie auto's maar waarom geen Toyota Verso of Opel Zafira? (ik zeg maar wat)

Dat je qua type auto voor een merkt kiest begrijp ik wel, maar waarom zou je alles onder willen brengen bij 1 merk? Grootste nadeel is in mijn ogen dat de organisatie op dat moment ook letterlijk afhankelijk is van 1 merk...
Grote voordeel is dat heel veel onderdelen in de voertuigen hetzelfde zijn. Hierdoor is het onderhoud voordeliger. Neem zoiets simpels als een gordel. Mocht deze kapot gaan, dan is deze te vervangen voor een standaard VW model. Of je nu een Transit, Golf, Touran of Polo rijdt.
Dit geldt natuurlijk voor heel veel onderdelen, ook onderdelen die bij regulier onderhoud vervangen moeten worden.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #42 Gepost op: 21 september 2014, 18:45:58
Dat soort vervangingen wordt toch door de dealer gedaan en of de Ford dealer of de Opel dealer dat doet maakt dan ook niet uit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #43 Gepost op: 21 september 2014, 18:55:09
Citaat van: DiNozzo link=msg=1297199 date=1411317958
Dat soort vervangingen wordt toch door de dealer gedaan en of de Ford dealer of de Opel dealer dat doet maakt dan ook niet uit.
Voor zover ik weet gebeurd bij ons alles in de garage op het HB. Maar dat is blijkbaar niet overal het zelfde geregeld, Nationale Politie he 0098


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #44 Gepost op: 21 september 2014, 18:59:15
Citaat van: Meneer link=msg=1297198 date=1411317789
Grote voordeel is dat heel veel onderdelen in de voertuigen hetzelfde zijn. Hierdoor is het onderhoud voordeliger. Neem zoiets simpels als een gordel. Mocht deze kapot gaan, dan is deze te vervangen voor een standaard VW model. Of je nu een Transit, Golf, Touran of Polo rijdt.
Dit geldt natuurlijk voor heel veel onderdelen, ook onderdelen die bij regulier onderhoud vervangen moeten worden.

De dealer moet daar zorg voor dragen, ik zie niet in waardoor het voordeliger is om met 1 merk te rijden aangezien de onderdelen voor onderhoud bij de betreffende dealer worden ingebouwd en het onderhoud door de dealer word gedaan.
Dan maakt het niet uit of de dealer welke het onderhoud doet nu een Volkswagen,Opel of Ford dealer is.
Vaak genoeg politie tourans bij de VW dealer gezien voor onderhoud.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #45 Gepost op: 21 september 2014, 20:06:14

Als ik het voor het zeggen had zou ik iedere diender alsnog een soort 'kennismaking' laten doen met het toekomstige voertuig. Overschatting is namelijk een veel gemaakte fout ;)

Wij reden jarenlang handgeschakeld, toen we over gingen op een automaat hebben we nog een dagdeel les gekregen.

Neemt niet weg dat voor de zaken die wij uitvoeren op de weg, we wel eens wat vaker een dagje slipbaan kunnen gebruiken.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Reactie #46 Gepost op: 21 september 2014, 20:12:01
Citaat van: Meneer link=msg=1297203 date=1411318509
Voor zover ik weet gebeurd bij ons alles in de garage op het HB. Maar dat is blijkbaar niet overal het zelfde geregeld, Nationale Politie he 0098
Vroeger had het Korps Rijkspolitie de P(olitie) T(echnische) D(ienst) met hoofdvestiging in Delft (hooikade als ik me niet vergis) en diverse filialen in den lande. De dienst was al geheel opgeheven voordat er in 1994 een eind kwam aan de RP en de regiopolitie werd ingevoerd; zal ook wel z'n redenen hebben gehad...


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #47 Gepost op: 21 september 2014, 21:25:13
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1297206 date=1411318755
De dealer moet daar zorg voor dragen, ik zie niet in waardoor het voordeliger is om met 1 merk te rijden aangezien de onderdelen voor onderhoud bij de betreffende dealer worden ingebouwd en het onderhoud door de dealer word gedaan.
Dan maakt het niet uit of de dealer welke het onderhoud doet nu een Volkswagen,Opel of Ford dealer is.
Vaak genoeg politie tourans bij de VW dealer gezien voor onderhoud.

Als alles bij 1 merk is onder gebracht, betekend dit dat je als organisatie meer voertuigen van een leverancier afneemt, wat de leverancier weer in staat stelt om hier lagere prijzen voor te vragen. Het scheelt namelijk nog al of je bijv. 5.000 voertuigen afneemt of 15.000.

Kleinere afnames bij verschillende merken, betekend ook een hoger kostenplaatje, denk ik.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #48 Gepost op: 21 september 2014, 21:28:07
Als je dan de aanbesteding zo schrijft dat maar 1 merk mee doet (VW) zoals laatste keer heb ik mijn bedenkingen bij die besparing  >:D
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #49 Gepost op: 21 september 2014, 23:28:16
Citaat van: DiNozzo link=msg=1297241 date=1411327687
Als je dan de aanbesteding zo schrijft dat maar 1 merk mee doet (VW) zoals laatste keer heb ik mijn bedenkingen bij die besparing  >:D
Ik ook; de gegunde weet ook dat hij/zij de enige is die aan de eisen van de aanbesteding voldoet en kan daarom de hoofdprijs vragen.
Waarom kan het niet gewoon zoals het vroeger ging? Elke "regio" koopt zijn eigen voertuigen naar de eisen die ze willen stellen; een Egmond/Bergen/Schoorl heeft veel meer aan een 4X4 terwijl in de binnenstad van Amsterdam/Utrecht/Delft/Leiden dienders beter uit de voeten kunnen met een model zoals een Golf/Polo/Citroen C4 of-3.