Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73568 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #50 Gepost op: 22 september 2014, 00:13:03
Naar aanleiding van een paar aanbesteding heb ik eens een brief gestuurd naar BZK, met een simpele berekening wat het kost om een persoon extra in dienst te nemen om goedkoop in te kopen tov aanbesteding naar de goedkoopste inschrijving. Dit was dan wel eens waar om een ander onderwerp, maar ik durf te wedden dat het antwoord hetzelfde zal zijn nl:
"Politiek is het niet te verkopen om extra  personeel aan te nemen, gelijkertijd is het wel aannemelijk om meer te betalen voor meerwerk."

Geld is echt niet het probleem, politiek dat is het probleem.  >:(
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #51 Gepost op: 22 september 2014, 00:16:22
Citaat van: Bert65 link=msg=1297259 date=1411334896
Ik ook; de gegunde weet ook dat hij/zij de enige is die aan de eisen van de aanbesteding voldoet en kan daarom de hoofdprijs vragen.
Een probleem dat hier in Lelystad qua personele inzet ook speelt, raadslieden met een eigen bedrijf krijgen werken en anderen niet.....

Misschien is het wel wat bij mijn oma al op een tegeltje op de wc hing "Wie appelen vaart die appelen eet".   e050 998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 22 september 2014, 00:42:37
Citaat van: HIT link=msg=1297261 date=1411337782
Misschien is het wel wat bij mijn oma al op een tegeltje op de wc hing "Wie appelen vaart die appelen eet".   e050 998765

Grof vertaald, wie niet zuiver op de graat is krijgt meer mazzeltjes in dit leven dan iemand die naar eer en geweten zuiver probeert te leven en handelen.
Jammer dat de wereld zo in elkaar steekt he.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #53 Gepost op: 23 september 2014, 11:11:48
“Ford levert nieuw wagenpark Nationale Politie”

Nu minister Opstelten naar aanleiding van de corruptie bij aanschaf van 13.000 politiewagens heeft besloten de aanbesteding opnieuw uit te schrijven, is het de vraag hoe eerlijk deze gaat verlopen. Sommige mensen denken zelfs al te weten dat Ford met de miljoenendeal aan de haal gaat.

De Rijksrecherche doet onderzoek naar de malversaties tussen de Nationale Politie en Pon. Ondertussen staat menig Nederlands importeur te trappelen om de plek van Pon in te nemen en een megaorder van 100 miljoen euro te scoren. Onder meer Peugeot, Mercedes, Opel en Ford hebben interesse getoond.

Maar nu wordt het interessant: Blik op de Weg-maker Leo de Haas merkt op Twitter zelfs op dat hij voorkennis heeft: het wordt Ford. En als iemand in het journalistieke wereldje contacten heeft bij de politie dan is het Leo wel, dus we zijn geneigd hem te geloven.

De Nationale Politie stelde bepaalde eisen aan de tender voor het nieuwe wagenpark. Zo zouden de auto’s in eigen huis opgebouwd moeten worden, iets wat alleen Pon kon doen omdat het eigenaar is van opbouwer Honac. Ook zouden álle voertuigen bij dezelfde partij moeten worden aangeschaft, iets wat niet alle merken konden en waardoor bijvoorbeeld Mercedes bij de vorige aanbesteding afviel. Worden dit soort eisen echter losgelaten door de politie (iets wat door de onderzoekers die voor minister Opstelten werken wordt aanbevolen) dan komen merken als Ford, Mercedes, Peugeot en Opel weer in beeld.

Er zijn natuurlijk voordelen voor het inkopen bij één grote partij omdat je met één aanspreekpunt te maken hebt, maar tegelijkertijd zijn er ook nadelen. Zo kan het best zijn dat voor een bepaald soort voertuig er een beter alternatief bestaat bij een ander automerk. Ook kan het zo zijn dat bepaalde auto’s uit het wagenpark van de politie goedkoper geleverd zouden kunnen worden door een ander merk.

Of Leo de Haas gelijk krijgt zal de tijd ons gaan leren. En hetzelfde geldt voor de vraag of importeur Pon nog gaat inschrijven op de aanbesteding (met Bugatti?) van de Nationale Politie of dat ze hun wonden likken en zich richten op andere zaken.



Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/ford-levert-nieuw-wagenpark-nationale-politie-70394?utm_campaign=twitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter
If you can dream it, you can do it.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #54 Gepost op: 23 september 2014, 12:15:20
Ik weet nu niet of je van Ford S-max of Galaxy als politieauto nu gelukkiger gaat worden ipv de Touran... Daarnaast heb ik liever spullen van Honac wat redelijk hufterproof en simpel in gebruik is ipv die Roemeense of Bulgaarse meuk, welke de KMar heeft op de oudere  Opel Astra's.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #55 Gepost op: 23 september 2014, 12:46:52
Geef mij maar weer een Mondeo. Draaicirkel van een traktor, maar wel lekker rijden

Kunnen ze in de aanbesteding niet meenemen dat de lichtbalk inclusief onderbak niet hoger mag wezen dan 10 centimeter? Dan vallen de FS Vista en Whelen Freedom al af. Aangezien ze voorheen zelfs kofferbakken tot op de millimeter nauwkeurig moesten leveren...


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,306
Reactie #56 Gepost op: 23 september 2014, 18:04:47
Dan blijft er nog meer dan genoeg keus over bij Whelen en Fedsig, maar ook Code 3 en Standby en Premier Hazard, om er eens een paar te noemen (tijd voor een vergelijkend waren-onderzoek met mensen uit de praktijk?)..


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #57 Gepost op: 23 september 2014, 19:03:20
Ik ben voor.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #58 Gepost op: 23 september 2014, 19:36:38
Citaat van: André Welten link=msg=1297712 date=1411488287
Dan blijft er nog meer dan genoeg keus over bij Whelen en Fedsig, maar ook Code 3 en Standby en Premier Hazard, om er eens een paar te noemen (tijd voor een vergelijkend waren-onderzoek met mensen uit de praktijk?)..

Hella, pintsch bamag, etc. Etc. Inderdaad


Denniyo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #59 Gepost op: 23 september 2014, 20:34:43
Ik zag deze 2 wel zitten als politie auto, kon alleen geen Fatsoenlijk voorbeeld maken met de juiste Striping en verlichting wellicht voelt iemand zich geroepen om er 2 leuke voorbeelden van te maken? ;)

BMW X1:



Mercedes-Benz GLA