Aanbesteding politie dienstauto's

Auteur Topic: Aanbesteding politie dienstauto's  (gelezen 73961 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #81 Gepost op: 24 september 2014, 11:30:19
Als wij zoiets gaan nemen, kunnen we er wel aub fatsoenlijke lichtbalken opzetten? Die balken van de Duitse wagens missen de looks best wel vind ik. Hoog, en nog weinig blauw eruit (wat ook nog niet altijd goed zichtbaar is). Kijk eens naar de Amerikaanse LED balken, die geven tenminste een bak licht!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #82 Gepost op: 24 september 2014, 11:38:57
Lelijk zijn ze inderdaad...
Maar dat er weinig licht vanaf komt is onzin... Die balken geven namelijk behoorlijk wat licht...


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #83 Gepost op: 24 september 2014, 11:42:26
Zoiets? Van federal signal. Rijden ook al Belgische politiewagens mee.  

https://www.federalsignal.com/sites/default/files/traffic-storm-germany.jpg
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #84 Gepost op: 24 september 2014, 11:54:18
Laat iedereen ook hier even aan bronvermelding doen. Wel zo netjes.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #85 Gepost op: 24 september 2014, 11:57:32
[offtopic]Wel aardig dat ze dan op een Duits voertuig een Italiaanse tekst laten zien.[/offtopic]
Overigens ziet deze Skoda er ook prima uit voor sommige politietaken.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #86 Gepost op: 24 september 2014, 12:12:51
Ik denk dat over het algemeen iedereen vind dat er voor de verschillende taken een andere auto nodig/handig kan zijn.

En dat de auto tegen een stoot kan, tegen het ruwe omgaan moet kunnen, makkelijk zijn qua onderhoud/reparatie en vooral een goede uitstraling hebben.

Persoonlijk zeg ik dus dat je dat VW in dat opzicht veel kan bieden, nu heb ik dus hier vernomen dat reparatie e.d. behoorlijk prijzig is. Ik ben zelf van mening dat je niet per definitie naar de aanschafprijs alleen moet kijken. Daarbij wel dat je de spullen goed inbouwt en gebruiksvriendelijk is maar ook makkelijk te bereiken bij storing/defect.

Ja, meest ideale zou zijn gewoon door eigen wagens te ontwikkelen en laten produceren bij een fabrikant. Denk alleen dat het prijskaartje daarvoor veel en veel te duur zal zijn doordat wij in verhouding een te lage afname hebben.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #87 Gepost op: 24 september 2014, 12:24:42
Als de mensen die er over moeten beslissen slim zijn en zouden nadenken dat zou men bijvoorbeeld een onderzoek moeten doen onder het personeel. Zij hebben tenslotte ervaring hoe de voertuigen zich in de praktijk houden onder alle omstandigheden.

Verder zou ik als leiding ook eens informeren bij bijvoorbeeld de Belgische, Duitse, Engelse en Franse collega's over de ervaringen met hun wagenpark en waar zij tegen aan lopen a.d.h.v. het gebruik door de collega's aldaar.
En uiteraard goed naar de Amarikaanse politie kijken omdat zij naar mijn mening goed weten om te gaan met de mogelijkheden om het e.e.a. in te bouwen. Bijvoorbeeld een gescheiden plek voor arrestanten waar ze minimale bewegingsvrijheid hebben en zijruiten aan de binnenzijde zijn beperkt tegen intrappen door het plaatsen van ruitbescherming en plexiglas tussen raam om niet ondergespuugd te worden.

Maar de mensen die moeten beslissen slim en nadenken dat zal nog een moeilijke opgave worden vrees ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #88 Gepost op: 24 september 2014, 12:46:00
Citaat van: Cabo link=msg=1297864 date=1411548361
Ik zie hier geen noodhulp auto in namelijk. Ik zie hier helemaal geen politie auto in zelfs.
En waarom dan niet? Zijn ze in Frankrijk, Spanje, Engeland en Ierland gek?
Als het voor het uiterlijk zou zijn, had men NOOIT een Touran moeten kiezen. Ik denk dat de wegligging en comfort beter is dan die van de Touran. Dan moet men niet voor een te licht motortje kiezen...

Overigens, de storingen werden veroorzaakt door te dunne contactpuntjes op een printplaat (daar heeft Citroën ook last van)  maar die zijn nu verbeterd.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #89 Gepost op: 24 september 2014, 12:54:40
Citaat van: Bert65 link=msg=1297894 date=1411555560
En waarom dan niet? Zijn ze in Frankrijk, Spanje, Engeland en Ierland gek?
Als het voor het uiterlijk zou zijn, had men NOOIT een Touran moeten kiezen. Ik denk dat de wegligging en comfort beter is dan die van de Touran. Dan moet men niet voor een te licht motortje kiezen...

Overigens, de storingen werden veroorzaakt door te dunne contactpuntjes op een printplaat (daar heeft Citroën ook last van)  maar die zijn nu verbeterd.

Ken zat mensen die deze auto hebben. En ja dat probleem is al lang weer verholpen. En zelf ga ik ook weer voor een Peugeot. Iederen auto heeft wel iets.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau