Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 347611 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jesse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #310 Gepost op: 15 april 2015, 21:23:36
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1343903 date=1429125154
Nee dat is inderdaad logisch.
Maar ik heb beide diploma's vmbo tl en mbo4.
Ook een aantal rijbewijzen : AM B BE A1 A2 dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heb je een diploma voor beveiliging oid?


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #311 Gepost op: 15 april 2015, 21:42:24
Citaat van: Jesse link=msg=1343905 date=1429125816
Heb je een diploma voor beveiliging oid?

Nee dat niet.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #312 Gepost op: 15 april 2015, 22:00:12
@sjoerdiej Ik denk dat dit ons maar weer eens laat zien hoe oppervlakkig er naar sollicitaties gekeken wordt.
Waarschijnlijk kwamen ze bij het kijken naar jou sollicitatie niet eens verder dan "MBO", en vervolgens werd je alweer aan de kant gelegd.
Ik ben ook héééél benieuwd wat W&S hier zelf over te zeggen heeft.


Eevee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
Reactie #313 Gepost op: 15 april 2015, 22:05:16
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1343854 date=1429112937
Ik heb zojuist een brief ontvangen van W&S,

Mijn sollicitatie is stopgezet omdat ik niet voldoe aan de vooropleidingseis.
Dus met mijn vmbo tl & mbo4 diploma ben ik niet goed genoeg?
Nog meer mensen? Ik heb gelijk even de voicemail van w&s ingesproken, morgen bellen ze terug.

Heb je die brief per mail of per post ontvangen...?
Op de mail heb ik nog niets gezien, maar brievenbus nog niet gecheckt ..
Zwaar balen zeg! Goed dat je voicemail ingesproken hebt idd! Even navragen!!
Sollicitatie Politiekundige


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #314 Gepost op: 15 april 2015, 22:06:21
Ai dat is flink zuur.   :|

Zou eerlijk voor je zijn dat W&S er nog eens naar gaat kijken. Aangezien ze op dit moment toch genoeg keus hebben hoop ik dat ze er nog enige moeite voor willen doen..


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #315 Gepost op: 15 april 2015, 22:23:42
Citaat van: Eevee link=msg=1343912 date=1429128316
Heb je die brief per mail of per post ontvangen...?
Op de mail heb ik nog niets gezien, maar brievenbus nog niet gecheckt ..
Zwaar balen zeg! Goed dat je voicemail ingesproken hebt idd! Even navragen!!

Per post  ;)

Tsja ik laat morgen wel even horen wat hun reden is.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #316 Gepost op: 15 april 2015, 22:47:01
Dat begrijp ik. Wat ik ermee bedoel is dat ik destijds met mijn VMBO diploma ook ben toegelaten op een niveau 4 opleiding.
13 jaar geleden waren er veel korpsen die hun eigen verschillende eisen hadden qua vooropleiding. Waar je bij het ene korps met VMBO werd toegelaten voor niveau 4 had je bij het andere korps Mavo-D niveau of zelfs HAVO nodig. Ook al stond dit niet letterlijk op de "landelijke sollicitatie-site."

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat het niveauverschil tijdens de opleiding ook wel te merken was... Ik zat in opleiding met mensen in de klas uit 3 regios + de toenmalige KLPD.
Er was 1 -niet nader te noemen- korps die de laagste eisen had.
Veel daarvan konden helaas niet meekomen met de rest of de lesstof bijbenen. Met als gevolg dat 80 procent binnen korte tijd was afgehaakt...

Hoe dit alles nu geregeld is weet ik niet precies. Ben ook benieuwd naar de uitleg die hier dan nog wel geplaatst wordt waarschijnlijk.


Jesse

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #317 Gepost op: 15 april 2015, 22:55:56
Citaat van: CopVR3 link=msg=1343924 date=1429130821
13 jaar geleden waren er veel korpsen die hun eigen verschillende eisen hadden qua vooropleiding. Waar je bij het ene korps met VMBO werd toegelaten voor niveau 4 had je bij het andere korps Mavo-D niveau of zelfs HAVO nodig. Ook al stond dit niet letterlijk op de "landelijke sollicitatie-site."

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat het niveauverschil tijdens de opleiding ook wel te merken was... Ik zat in opleiding met mensen in de klas uit 3 regios + de toenmalige KLPD.
Er was 1 -niet nader te noemen- korps die de laagste eisen had.
Veel daarvan konden helaas niet meekomen met de rest of de lesstof bijbenen. Met als gevolg dat 80 procent binnen korte tijd was afgehaakt...

Hoe dit alles nu geregeld is weet ik niet precies. Ben ook benieuwd naar de uitleg die hier dan nog wel geplaatst wordt waarschijnlijk.

Denk dat er in de aankomende klassen ook een groot verschil kan zitten.

Je kan worden toegelaten met vmbo diploma op zak of mbo 3-4. Dat is zeker wel een heel verschil. Ook heb je mensen met werk ervaring en geen werk ervaring. Iemand van 18 of van 40.


Frankiefrank88

  • Bedrijfsleider / Gesolliciteerd voor hoofdagent midden Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #318 Gepost op: 15 april 2015, 23:23:08
Hoe zit de theorie eigenlijk in elkaar op een niveau 4 opleiding bij de PA?
Krijg je ook daadwerkelijk standaard vakken als Wiskunde, Nederlands of gaat het vooral over wetshandhaving etc.?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #319 Gepost op: 15 april 2015, 23:33:55
Denk dat er in de aankomende klassen ook een groot verschil kan zitten.

Je kan worden toegelaten met vmbo diploma op zak of mbo 3-4. Dat is zeker wel een heel verschil. Ook heb je mensen met werk ervaring en geen werk ervaring. Iemand van 18 of van 40.
Ja leeftijdsverschil is ook een issue. Ik zat als 18 jarig snotneusje (en wijsneus dat ik was) bij studenten in de klas van 38 of 40 jaar oud. Die heel anders in het leven staan, met vrouw, kinderen...
Met diverse achtergronden. Militair, marinier, uitzendingen, bedrijfsleven, Kmar, doorstromers.... heb dat soms best als lastig ervaren. Ik als groen blaadje tov een bak ervaring.