Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 347666 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #330 Gepost op: 16 april 2015, 17:32:03
Citaat van: Daniel! link=msg=1344011 date=1429176870
En dat laat maar weer eens zien dat het verstandig is met het wachten op uitleg voordat je dit soort reacties plaatst ;)

Gelukkig mag je door sjoerdiej!
De "ik denk" en "waarschijnlijk" maken dat mijn geweten schoon is  ;D

En als we eerlijk zijn tegen onszelf weten we allemaal dat W&S wel degelijk oppervlakkig kijkt naar sollicitaties, alleen was dit inderdaad daar niet een voorbeeld van. Het is eerder een voorbeeld van hoe dramatisch de ICT systemen bij de politie zijn ondanks ICT-consultants die drie keer de Balkenende-norm verdienden en ook nog eens in een dienstauto rondreden met chauffeur. :(


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #331 Gepost op: 17 april 2015, 09:30:05
Over 2 dagen gaan de vacatures dicht, ik vind het dit keer beter geregeld dan met de vorige sollicitatie ronde waarin die binnen 30 minuten alweer dicht stond.
En vanaf zondag begint voor iedereen het spannende moment, wanneer krijg je de e-mail met de uitnodiging voor bewust blauw.
Allemaal duimen  98uiye
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #332 Gepost op: 17 april 2015, 11:40:23
Zojuist de testen gemaakt... De cijferreeksen waren best moeilijk, en de letterreeksen waren ook best pittig...

Ben benieuwd waar dit nou uiteindelijk goed voor is, want kan het nou niet bepaald plaatsen binnen het politiewerk ;)
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #333 Gepost op: 17 april 2015, 11:44:50
Citaat van: Schuimpie link=msg=1344241 date=1429263623
Ben benieuwd waar dit nou uiteindelijk goed voor is, want kan het nou niet bepaald plaatsen binnen het politiewerk ;)
De resultaten van deze tests geven een eerste inzicht over toch een aantal belangrijke eigenschappen van de selectiekandidaat.

Een uitleg van dit soort tests:
http://www.sollicitatiedokter.nl/tips-en-advies/sollicitatiegesprek/de-cognitieve-capaciteitentest/
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Schuimpie

  • Aspirant hoofdagent Eenheid Amsterdam, Vrijwilliger BrandweerAA, oud 112-journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #334 Gepost op: 17 april 2015, 11:58:18
Citaat van: Red link=msg=1344242 date=1429263890
De resultaten van deze tests geven een eerste inzicht over toch een aantal belangrijke eigenschappen van de selectiekandidaat.

Een uitleg van dit soort tests:
http://www.sollicitatiedokter.nl/tips-en-advies/sollicitatiegesprek/de-cognitieve-capaciteitentest/

In dat geval zal het zeker wel ergens goed voor zijn ;)

Ik heb de testen zo goed als mogelijk gemaakt, en ik ben benieuwd naar de mail met uitnodiging voor 'bewust blauw' :D
Mvg, Nickelas -Alle uitspraken en meningen zijn op persoonlijke titel-


sanderpol

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
Reactie #335 Gepost op: 17 april 2015, 13:21:27
Is het trouwens nou zo dat er meer mensen uitgenodigd worden voor bewust blauw dan dat er daadwerkelijk opleidingsplaatsen aanwezig zijn? Kon me herinneren dat er vorig jaar voor maar 1/10 mensen die uitgenodigd waren plaats was..


guest12006

  • Gast
Reactie #336 Gepost op: 17 april 2015, 13:33:32
Dat klopt inderdaad, tijdens de selectie valt er namelijk nog een hoop af.. Als ze voor elke opleidingsplaats 1 kandidaat zouden uitnodigen zouden ze de klassen nooit kunnen vullen ;)

Wat het exacte percentage wat door de selectie heen komt weet ik niet, maar dit lag rond de 10%..


MrCage

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #337 Gepost op: 17 april 2015, 22:01:30
Zooo, vandaag selectie dag 'Bewust Blauw' gehad voor Surveillant in A'dam. Bijna hetzelfde als 'Bewust Blauw' van de VP. Wel frappant dat de voorlichter/selecteur aan het einde ons attendeerde op het feit dat er vacatures zijn voor Hoofdagent, nog frappanter is dat het gros dat niet wist.Hij vertelde dat er 24 plaatsten zijn voor de eenheid A'dam en dat we nog konden solliciteren, hier ben ik op in gegaan en heb gevraagd hoe het zit met de verstuurde intelligentie testen die per mail zijn verstuurd. Hier wist hij niets van en ging het uit zoeken hoe dat zat.

Ik vraag me af waarom die aan sollicitanten van surveillant vraagt of ze ook voor hoofdagent willen gaan, toch te weinig aanmeldingen?


JeroenV

  • Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #338 Gepost op: 17 april 2015, 22:29:28
Citaat van: Jeroen89 link=msg=1344253 date=1429270412
Dat klopt inderdaad, tijdens de selectie valt er namelijk nog een hoop af.. Als ze voor elke opleidingsplaats 1 kandidaat zouden uitnodigen zouden ze de klassen nooit kunnen vullen ;)

Wat het exacte percentage wat door de selectie heen komt weet ik niet, maar dit lag rond de 10%..

Ha Jeroen, daar kan ik iets preciezer in zijn: gemiddeld 1 op de 13 (net geen 8%) van de sollicitanten wordt aangenomen...

P.s.

Ik ben één van de weinige gelukkigen die vorig jaar mei mocht starten met de opleiding. Mijn advies: ga er 100% voor, het is het mooiste vak dat er is!


vdH

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #339 Gepost op: 18 april 2015, 14:18:44
Ik kijk erg uit naar de selectiedagen! (mits ik geselecteerd wordt natuurlijk).
Na mijn HTV direct als BOA aan het werk gegaan om zo alvast ervaring op te doen. wat voor mij wel nog eens een probleem kan worden is het salaris op de academie het eerste jaar, kom net anderhalve maand tekort voor meer geld tijdens de opleiding (2 jaar aaneengesloten werken).
Stiekem heb ik ergens de hoop dat ze er niet heel streng op zullen zijn, anders moet ik even wat verzinnen voor in ieder geval het eerste jaar..