Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 347670 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #390 Gepost op: 23 april 2015, 12:51:30
Citaat van: Bram23 link=msg=1345772 date=1429783668
Ik heb de onlinetest woensdag ontvangen met het verzoek deze binnen 5 dagen in te vullen.
Maar staat ook duidelijk in de mail dat deze test alleen bedoeld is om de selectieprocedure te verbeteren.
Heeft geen invloed op je sollicitatie.

Daar heb ik zo mijn twijfels bij?! Voorheen konden ze het aantal sollicitanten goed regelen doordat de procedure korte tijd open stond. Nu hebben binnen 2 weken tijd waarschijnlijk duizenden gesolliciteerd, voor hetzelfde aantal plekken. Dan moet je een schifting gaan maken... Er werd in de mail niet voor niets op gehamerd de tests serieus in te vullen.

Wat denken jullie?
Sollicitant Politiekundige


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #391 Gepost op: 23 april 2015, 12:55:01
Als mensen de testen niet serieus invullen, hebben ze er natuurlijk niks aan. Het is namelijk een controle of hun huidige testen nog wel voldoen.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #392 Gepost op: 23 april 2015, 13:08:36
Citaat van: jss179 link=msg=1345783 date=1429786501
Als mensen de testen niet serieus invullen, hebben ze er natuurlijk niks aan. Het is namelijk een controle of hun huidige testen nog wel voldoen.

En die controleren ze op willekeurige mensen(sollicitanten dus)? En wat voor resultaat halen ze er uit dan? Je zou kunnen controleren of de huidige testen nog voldoen door te kijken of huidige agenten op niveau zijn ingeschat of dat mensen niet afhaken tijdens de opleiding omdat die bijvoorbeeld te moeilijk is terwijl mensen de testen wel gehaald hebben.
Sollicitant Politiekundige


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #393 Gepost op: 23 april 2015, 13:11:06
Citaat van: Kenar95 link=msg=1345789 date=1429787316
En die controleren ze op willekeurige mensen(sollicitanten dus)? En wat voor resultaat halen ze er uit dan? Je zou kunnen controleren of de huidige testen nog voldoen door te kijken of huidige agenten op niveau zijn ingeschat of dat mensen niet afhaken tijdens de opleiding omdat die bijvoorbeeld te moeilijk is terwijl mensen de testen wel gehaald hebben.

In de mail die je hebt ontvangen staat duidelijk de resultaten niet meetellen voor een uiteindelijk selectie-uitslag.
Daar moet je dus van uitgaan lijkt me.


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #394 Gepost op: 23 april 2015, 13:13:46
Citaat van: Kenar95 link=msg=1345789 date=1429787316
En die controleren ze op willekeurige mensen(sollicitanten dus)? En wat voor resultaat halen ze er uit dan? Je zou kunnen controleren of de huidige testen nog voldoen door te kijken of huidige agenten op niveau zijn ingeschat of dat mensen niet afhaken tijdens de opleiding omdat die bijvoorbeeld te moeilijk is terwijl mensen de testen wel gehaald hebben.

De testen zijn bedoeld voor sollicitanten, dus nogal logisch dat ze die dan ook bij sollicitanten testen.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #395 Gepost op: 23 april 2015, 13:22:22
Citaat van: Bram23 link=msg=1345791 date=1429787466
In de mail die je hebt ontvangen staat duidelijk de resultaten niet meetellen voor een uiteindelijk selectie-uitslag.
Daar moet je dus van uitgaan lijkt me.

Zeker zo! Maar er waren wel wat zaken die ik dan apart vond, zoals dat de testen wel op naam werden gemaakt. Als het niet voor jou persoonlijke selectie meetelt waarom moet het dan wel in jouw sollicitatiedossier en gaat het niet anoniem zoals je bij vergelijkbare onderzoeken wel hebt?

Begrijp me goed: ook ik heb de test uiteraard serieus ingevuld en of de test nu wel of niet mee zou tellen, aan een onderzoek om de sollicitatieprocedure te verbeteren zou ik altijd meewerken. Ik vind het gewoon leuk om met jullie te sparren over dit soort zaken.
Sollicitant Politiekundige


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #396 Gepost op: 23 april 2015, 13:24:58
Ik neem aan dat ze de internet tests gaan vergelijken met je testresultaten tijdens de selectie. Als blijkt dat de resultaten goed overeen komen dan zal men er in de toekomst mogelijk voor gaan kiezen om deze testen altijd via internet te doen.

En dat gaat natuurlijk niet als je de testen anoniem doet...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Bram23

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #397 Gepost op: 23 april 2015, 13:32:44
Citaat van: Red link=msg=1345798 date=1429788298
Ik neem aan dat ze de internet tests gaan vergelijken met je testresultaten tijdens de selectie. Als blijkt dat de resultaten goed overeen komen dan zal men er in de toekomst mogelijk voor gaan kiezen om deze testen altijd via internet te doen.

En dat gaat natuurlijk niet als je de testen anoniem doet...

Een echte test via internet lijkt me niet mogelijk. Veel te fraude gevoelig.


Kenar95

  • Sollicitant Politiekundige Oost-Nederland verkort
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 162
Reactie #398 Gepost op: 23 april 2015, 13:35:25
Citaat van: Red link=msg=1345798 date=1429788298
Ik neem aan dat ze de internet tests gaan vergelijken met je testresultaten tijdens de selectie. Als blijkt dat de resultaten goed overeen komen dan zal men er in de toekomst mogelijk voor gaan kiezen om deze testen altijd via internet te doen.

En dat gaat natuurlijk niet als je de testen anoniem doet...

Dat ze de resultaten gaan vergelijken is zeker mogelijk! Ik zal het eens navragen op Bewust Blauw,... als we uitgenodigd worden  0098

Een internettest lijkt mij niet realistisch, wel zou het kunnen dat ze aan de hand van de resultaten de test misschien aan gaan passen of de eisen veranderen.
Sollicitant Politiekundige


jss179

  • VAP-AT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 123
Reactie #399 Gepost op: 23 april 2015, 13:47:39
Citaat van: Wolfs link=msg=1343816 date=1429103918
Volgens W&S worden er willekeurig mensen uitgekozen mbt het opleidingsniveau en leeftijd om deze testen te maken. Ze willen namelijk kijken of de huidige testen nog wel voldoen en deze eventueel in de toekomst aanpassen.

^ Nog even deze quote van Wolfs die gebeld (?) had met W&S om te vragen hoe het met die online testen zat en dit kreeg hij als antwoord.

Als het anoniem is dan weten ze nog niks ;)