Vacaturestop 2014/2015

Auteur Topic: Vacaturestop 2014/2015  (gelezen 349383 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
Reactie #320 Gepost op: 16 april 2015, 00:05:18
Citaat van: CopVR3 link=msg=1343942 date=1429133635
Ja leeftijdsverschil is ook een issue. Ik zat als 18 jarig snotneusje (en wijsneus dat ik was) bij studenten in de klas van 38 of 40 jaar oud. Die heel anders in het leven staan, met vrouw, kinderen...
Met diverse achtergronden. Militair, marinier, uitzendingen, bedrijfsleven, Kmar, doorstromers.... heb dat soms best als lastig ervaren. Ik als groen blaadje tov een bak ervaring.

Dat is dan vast al wel heeeel lang geleden.  >:D
*Serieuze modus aan* Zijn de lessen eigenlijk een beetje te vergelijken met een reguliere mbo-opleiding of is er een wereld van verschil? Ik las al wel dat DUO de politieopleidingen niet als volwaardige mbo opleidingen ziet.. mbt tot studieschuld etc.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #321 Gepost op: 16 april 2015, 00:34:09
Dat is dan vast al wel heeeel lang geleden.  >:D
*Serieuze modus aan* Zijn de lessen eigenlijk een beetje te vergelijken met een reguliere mbo-opleiding of is er een wereld van verschil? Ik las al wel dat DUO de politieopleidingen niet als volwaardige mbo opleidingen ziet.. mbt tot studieschuld etc.
13 jaar geleden begonnen ja...
Weet niet hoe de huidige opleiding er precies uitziet.
Maar het is veel zelfstudie middels leeopdrachten uit een aantal kernopgaves.


Hendriksje

  • Hoofdagent | Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #322 Gepost op: 16 april 2015, 00:45:39
Citaat van: Frankiefrank88 link=msg=1343935 date=1429132988
Hoe zit de theorie eigenlijk in elkaar op een niveau 4 opleiding bij de PA?
Krijg je ook daadwerkelijk standaard vakken als Wiskunde, Nederlands of gaat het vooral over wetshandhaving etc.?

Nederlands krijg je wel, vooral praktijkgericht. Een voorbeeldje daarvan is, hoe bouw ik een correct Nederlands proces-verbaal van aangifte op. Wiskunde en andere middelbare schoolvakken worden niet gevolgd, men gaat ervan uit dat er genoeg kennis is opgedaan tijdens de basis-/middelbare schoolperioden.

Verder volg je praktijkgerichte vakken. Zoals het behalen van je bewapening, aanhouding-/zelfverdedingslessen, gesprekstechnieken, verkeer en ga zo maar door. Qua theoretische vakken: Eerste acht maanden zijn vooral gericht op het Wetboek van SR en SV, vervolgens ga je aan de slag met de (ingewikkelde) bijzondere wetten.  Bijna alle vakken worden gegeven d.m.v. casustiek oefenen.

Het niveau ligt absoluut op mbo, evenals de studiedruk. De manier van lesgeven is uniek en niet te vergelijken met andere mbo-studies.


Frankiefrank88

  • Bedrijfsleider / Gesolliciteerd voor hoofdagent midden Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Reactie #323 Gepost op: 16 april 2015, 07:22:06
Citaat van: Hendriksje link=msg=1343961 date=1429137939
Nederlands krijg je wel, vooral praktijkgericht. Een voorbeeldje daarvan is, hoe bouw ik een correct Nederlands proces-verbaal van aangifte op. Wiskunde en andere middelbare schoolvakken worden niet gevolgd, men gaat ervan uit dat er genoeg kennis is opgedaan tijdens de basis-/middelbare schoolperioden.

Verder volg je praktijkgerichte vakken. Zoals het behalen van je bewapening, aanhouding-/zelfverdedingslessen, gesprekstechnieken, verkeer en ga zo maar door. Qua theoretische vakken: Eerste acht maanden zijn vooral gericht op het Wetboek van SR en SV, vervolgens ga je aan de slag met de (ingewikkelde) bijzondere wetten.  Bijna alle vakken worden gegeven d.m.v. casustiek oefenen.

Het niveau ligt absoluut op mbo, evenals de studiedruk. De manier van lesgeven is uniek en niet te vergelijken met andere mbo-studies.

Mijn dank Hendrik voor jou uitgebreide antwoord. Nu moet ik zeggen dat ik mbo niet als erg veel druk ervaar. Ik was vooral benieuwd gezien die absurd moeilijke intelligentietest! Mocht ik op gesprek komen bij bewust blauw dan duik ik alvast de boeken in om te werken aan mijn letterreeksen.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #324 Gepost op: 16 april 2015, 08:06:30
Zo voor iedereen die wil weten wat de reden is waarom mijn sollicitatie stopgezet is.
ICT PROBLEMEN  >:D
Volgens hun systeem heb ik geen opleidingen ingevuld / diploma's toegevoegd. ( uiteraard wel gedaan ) maar dat schijnt dus bij meerdere mensen te zijn gebeurd.
Het computer systeem selecteert automatisch deze mensen eruit en stuurt ze een brief. Ik mocht dus gewoon weer opnieuw aanmelden. Pff weer het formulier invullen  ^-^
VMBO TL + MBO4 was uiteraard meer dan genoeg.

Maar gelukkig gaan we door ! ;D
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #325 Gepost op: 16 april 2015, 09:01:18
Citaat van: Mo link=msg=1343862 date=1429114113
Ik heb de brief ook ontvangen dat ik niet voldoe aan de vooropleidingseisen.

Morgen maar even met W&S bellen. Zie ook op de bevestigingsmail dat zij als hoogst genoten opleiding hebben staan Niveau 2 (beveiligingsdiploma). Dit terwijl ik ook me VMBO diploma heb opgegeven. Heb voor me beveiligingsopleiding ook een Niveau 4 opleiding gedaan. Hier ben ik halverwege mee gestopt, omdat het niets was voor mij (administrateur).

laat even weten hoe je gesprek is gegaan met W&S morgen.
En Mo, ook al gelijk om 08:00uur aan de telefoon gehangen ?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #326 Gepost op: 16 april 2015, 09:01:24
Oef dat scheelt zeg!


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #327 Gepost op: 16 april 2015, 09:08:03
Citaat van: CopVR3 link=msg=1343991 date=1429167684
Oef dat scheelt zeg!

Dat zal misschien ook wel de reden zijn waarom ik geen online test moet maken. Die zal wellicht deze week dan wel binnenkomen.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #328 Gepost op: 16 april 2015, 11:34:30
Citaat van: LSPD link=msg=1343911 date=1429128012
@sjoerdiej Ik denk dat dit ons maar weer eens laat zien hoe oppervlakkig er naar sollicitaties gekeken wordt.
Waarschijnlijk kwamen ze bij het kijken naar jou sollicitatie niet eens verder dan "MBO", en vervolgens werd je alweer aan de kant gelegd.
Ik ben ook héééél benieuwd wat W&S hier zelf over te zeggen heeft.

En dat laat maar weer eens zien dat het verstandig is met het wachten op uitleg voordat je dit soort reacties plaatst ;)

Gelukkig mag je door sjoerdiej!


MrCage

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #329 Gepost op: 16 april 2015, 12:29:01
Goed om te horen dat het een ICT fout is voor jullie. ICT problemen kunnen natuurlijk altijd gebeuren ^-^.

Ik heb nog steeds geen mail met de testen ontvangen, misschien door dezelfde ICT problemen.